Tohle je jedna z mých oveček, píše Dara Rolins o nové šéfce pražské kandidátky ANO. Kde tuhle „blondýnu“ s kabelkou od Prady Babiš vyhrabal?
24.07.2014
Foto: Facebook
Popisek: Martina Schopper a Dara Rolins
EXKLUZIVNĚ Ve středu večer obeslalo hnutí ANO redakce se stručným oznámením o mimořádném úspěchu: Andrej Babiš poté, co mu pozici lídra pražské kandidátky položil Jan Kasl a to za velmi nepříjemných okolností, kdy sem a tam létala ostrá obvinění, a kandiduje samostatně, našel lídryni. V příloze byl pouze její stručný životopis. Jmenuje se Martina Schopperová, respektive Schopper, jak zatím sama uvádí (což jí volební štáb ale určitě rozmluví) a v politice je nováček.
Respektive, ne až takový novic. Martina Schopperová měla totiž původně kandidovat za hnutí Pražané.cz, které založila na počátku roku. Pak dala jeden rozhovor Týdnu, to bylo na konci března, kde sdělila, že do politiky vstupuje, protože se už nemůže dívat na to, co se děje v jejím rodném městě. A pak… nic. Hnutí nemá stránky, má sice Facebook, ale prázdný, takže paní předsedkyně nějak neuspěla, zdá se. Dokud tedy nepřišlo lano od Babiše.
A to měla původně, jak se svěřila Týdnu, velkolepé představy: „Do povědomí Pražanů dostaneme velmi jednoduše. Přinášíme změnu nejen v politice, ale i ve způsobu vedení kampaně. Osobně si vezmu bednu a budu objíždět všechna pražská náměstí. Tam se na ni postavím a budu lidi přesvědčovat o tom, že jsme připraveni vyvést Prahu z marasmu a nastolit změny, které našemu městu vrátí lesk. Dosavadní politici měli k dispozici celé roky - a podívejte se, jak to vypadá. Na náměstích budeme k vidění za pár týdnů. Samozřejmě uvidíte naše logo a piktogramy i na letácích a billboardech, ale především chceme jít mezi lidi a debatovat. Chci, aby poznali, že rozumím jejich naštvání a potřebám a že je sdílím s nimi. Praha upadá do marasmu, protože jí vládnou nekompetentní lidé. Stále dokola se zde omílají kauzy, ale nikdo nepřináší jejich řešení,“ stěžovala si před třemi měsíci.
Prahu ovládly naplaveniny, stěžuje si Schopperová
A dodala: „Já už ani nemohu slyšet o tunelu Blanka, nebo o Opencard. Jde o věci, které v celé Evropě fungují běžně, jen v Praze nebyl a není nikdo schopen zavést je do běžného života. Přeci třeba tunelů jsou v západoevropských metropolích tisíce kilometrů, ale jen tady je s tím permanentní problém, zlodějiny, chaos, soudy. Je to ostuda. Politikaření, hádky a osočování politiků zvolených v posledních volbách Prahu totálně paralyzovaly. Naše město ovládli politici naplavení ze všech koutů českých i moravských, jenom ne pražských. Nechci řešit tyto problémy stejně jako oni, já se nebudu bát vzít za svoje rozhodnutí osobní odpovědnost. Město má prázdnou kasu a velké projekty nefungují. Vlastně celé naše město nefunguje. Jako by se zastavilo!“
A právě Blanku a Opencard si bere kandidátka na v historii první pražskou primátorku za své priority: „Chtěla bych se podívat především na fungování magistrátu, na jeho efektivnost, transparentnost, na systém zakázek, na šetření penězi z veřejného rozpočtu. Dále bych se chtěla věnovat kontrole kauz, které leží na stole a nejsou dořešeny, jako jsou Opencard a tunel Blanka,“ řekla iDnes.cz Schopperová. A sebevědomě dodala: „Jdeme do voleb vyhrát a těším se, že je vyhrajeme!“ Nabídku od Babiše prý dostala už před dvěma měsíci, což by vysvětlovalo utlumení až klinickou smrt hnutí Pražané.cz. Schopperová zřejmě čekala, až ji ANO jako šéfa kandidátky potvrdí. Není divu, už v březnu přiznávala, že Pražané.cz jsou bez peněz, tehdy ale chtěla financovat kampaň z darů.
Pražané měli zacálovat kampaň, nakonec to zaplatí Babiš
„Z pohledu financování jsme oproti velkým stranám v nevýhodě, proto chceme oslovit Pražany, aby nám i oni přispěli na kampaň. Tím také přijmeme závazek, že změny ve městě uskutečníme. Do projektu jsem vložila svoje peníze a podnikatelé, kteří s námi spolupracují, už přislíbili dary,“ byla až naivně optimistická Schopperová na konci března. Střet s realitou byl zřejmě krutý a tak o tři měsíce později už slíbila vstup do ANO: „Velmi si nominace od hnutí ANO vážím. Budu se snažit o Prahu lepší, transparentnější a Prahu, která bude dobře sloužit občanům Prahy. Pokud přijde nabídka, abych vstoupila do ANO, velmi ráda ji přijmu,“ řekla iDnes.cz Schopperová včera večer.
Pokoušeli jsme se paní Schopperovou sehnat, telefon ale zvedla její zjevně zpanikařená asistentka, která odmítla sdělit cokoliv včetně svého jména a okamžitě zavěsila. Pak už byl mobil hluchý. Nicméně – něco o paní či slečně Schopper přeci jen víme. Jak okomentovala titulní foto na svém Facebooku zpěvačka Dara Rolins (A tohle je jedna z těch mých oveček :)! Martina, která šéfuje v "byDara". Seznamte se:), jedná se o většinovou majitelku eseróčka, které s Darou založila a které se věnuje obchodu s designovým nábytkem. Svého času, zhruba před dvěma lety, ho Dara Rolins hodně propagovala. Došlo tam ale k podobnému efektu jako u hnutí Pražané.cz. Dámy si pronajaly luxusní prostory v pražském Karlíně, kde chvilku fungoval jejich show room. Jenže ne dlouho. „Tak před rokem a půl to tu z ničeho nic zavřeli, skoro ze dne na den,“ prozradila nám slečna, která pracuje v marketingové firmě ConPro, jež sídlí na stejné adrese jako byl show room ByDara.
Firma ale naštěstí neskončila úplně, jen se přesunula na internet a do levnějších prostor v Jesenici u Prahy. Zde ji můžete navštívit každý všední den mezi devátou a šestou, v sobotu pak jen dopoledne.
Specializace na interiéry spojuje Schopperovou s Babišovou
Schopperová je, jak už bylo řečeno, majitelkou firmy DAS Studio, která na českém trhu zastupuje výrobce interiérového vybavení. Spoluvlastní značku byDara, jejíž tváří je zpěvačka Dara Rolins. V minulosti vedla českou pobočku společnosti Procure it Direct, předtím působila ve firmě na interiérový design Arwen. Interiéry se přitom zaobírá také Babišova partnerka a matka jeho dvou dětí Monika. Byla to ona, kdo Schopperovou s Babišem seznámil? Není to vůbec vyloučeno…
Schopperová si svých zkušeností z byznysu, který chce ale vzhledem k politickému angažmá utlumit, velmi cení: „Je pravda, že jsem podnikala. Celý svůj život se věnuji oblasti stavebnictví, ze kterého si přináším manažerské návyky, které bude velmi vhodné uplatnit ve vedení města Prahy,“ prozradila iDnes.cz. Doufejme, že se zas tolik nepřeceňuje, byť by tomu, jak už jsme psali, leccos nasvědčovalo. Blanka ani Opencard nejsou jednoduché kauzy a všichni si na nich dosud vylámali zuby, pokud za ně nejsou rovnou kriminalizováni…
Hugo Boss, Prada a další
„Do politiky nejdu zbohatnout ani se předvádět,“ pravila Schopperová v už několikrát citovaném rozhovoru pro Týden. No, uvidíme. V roce 2009 prozradila pro změnu Lidovkám, to byla ještě ředitelkou pražské pobočky firmy Procure It Direct, že v oblékání sází na jistotu. „Když jdu na jednání s klienty, oblékám se raději ve stylu o stupínek vyšším, než který je možná vyžadován,“ řekla a dodala: „Mohou to být i detaily - třeba punčochy. Když je nemáte, vypadáte vždycky méně profesionálně než žena, která je má. I takové drobnosti mohou někdy rozhodnout o důvěře obchodního partnera ve vás. První dojem člověk prostě neodbourá, a tak je nutné nejdřív zapůsobit zevnějškem a pak dokázat, co v něm je po profesionální stránce." Lidovky pátraly též po jejích oblíbených značkách. Držte se, není to nic levného:
„Časem si člověk vytipuje značky, které mu vyhovují. Pro mě je to Hugo Boss. Jejich oblečení si ani nemusím zkoušet, stačí, když si vyberu podle katalogu. Šaty, co mám na sobě, jsem si ale koupila v Mnichově, kde nakupuju - na rozdíl od Prahy - moc ráda, úroveň obsluhy je stále ještě nesrovnatelná. Vyhovuje mi na nich délka nad kolena. Sukně pod kolena nebo na kolena totiž nesluší ani těm nejlepším postavám,“ ozřejmila redaktorovi. A následovala kabelka. Prada, pochopitelně: „Skvělá taška, do které se vejde klidně i nákup na celý víkend. Tuhle značku tady zná méně lidí než třeba Louis Vuitton nebo Hermes, a taky se mi proto stává, že se diví, proč nemám jednu z nich. Jenže mně se zkrátka líbí Prada.“
I platbu kreditkou podepisuje perem Louis Vuitton
Nebudeme vás déle nudit, tak už jen krátký výčet: Boty - Hugo Boss („myslím si, že podpatky k ženě patří a dělají hezký tvar nohy“), brýle - Ray Ban, pouzdro na pera - Louis Vuitton („bez něj a bez svých per bych byla na jednání hodně neklidná, je to prostě součást mé tašky. Jakmile bych z tašky vylovila nějakou reklamní propisku, klient si o mně okamžitě udělá obrázek... Vlastní pero používám, i když se podepisuju při platbě kreditkou“). Takže pokud ANO v Praze vyhraje komunální volby a nasadí mohutný primátorský řetěz na útlý krček Martiny Schopperové, budeme mít - když už nic jiného - alespoň dokonale (a značkově) oblečenou primátorku, která by obyčejnou reklamní propisku ani nevzala do své pěstěné ručky. A módní policie bude jistě škytat blahem.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na ');.
Vložil: Anička Vančová