Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Pod Palmovkou tunel nakonec nebude

20.03.2013
Pod Palmovkou tunel nakonec nebude

Autor: Praha 8

Popisek: V návrhu architekta Pleskota zbývá na Palmovce dostatek prostoru pro dopravu i chodce

Veřejnou debatu o budoucnosti dopravy v Dolní Libni uspořádala radnice Prahy 8. Nejvíc příznivců získalo řešení, které nepočítá s budováním tunelu, jenž je již zahrnut v současném územním plánu.

Ze zrušení plánovaného tunelového spojení mezi ulicí Na Žertvách a Libeňským mostem vychází návrh architekta Josefa Pleskota, nad nímž se setkali občané Městské části Praha 8 s odborníky v diskusi na téma Budoucnost dopravy v dolní Libni. Cílem debaty bylo seznámit zájemce z řad veřejnosti s možnou další variantou řešení i s námitkami oponentury. Setkání se zúčastnili autor studie architekt Josef Pleskot, autor oponentního posudku Petr Slabý, náměstek pražského primátora Tomáš Hudeček a zástupci Městské části Praha 8.

Magistrát jde „osmičce“ na ruku

„Po diskusi se plně kloním k řešení architekta Pleskota, které počítá s klasickým, městským uličním uspořádáním. Jednak vidím jako nereálné financování tunelové varianty, jednak nás tlačí čas. Úzkými ulicemi mezi obytnými domy, kolem škol a školek v Dolní Libni se denně pohybují desítky tisíc aut,“ říká zástupce starosty MČ Praha 8 Michal Švarc a dodává: „Jsem rád, že oporu najdeme i na magistrátu, na němž konečná podoba závisí. K „beztunelovému“ řešení se totiž přiklání i náměstek primátora Tomáš Hudeček.“

Podle architekta Pleskota by tranzitní svedení dopravy do tunelu, jak je v současnosti zamýšleno v územním plánu, z urbanistického hlediska nijak nepomohlo. Oblast by zůstala i nadále dopravně nedořešená a nepřístupná. Proto by ani nedocházelo k další výstavbě a rozvoji, která s dopravním řešením bezprostředně souvisí.

Dost místa i pro chodce

Pleskotův návrh počítá se zavedením automobilové dopravy do ulice Na Žertvách, která by vytvořila se Sokolovskou a Libeňským mostem spojení mezi západní a východní částí Prahy. Dopravně by se tak zpřístupnila Dolní Libeň a umožnil by se její další urbanistický rozvoj.

Hlavním předpokladem pro navržené řešení je fakt, že je ulice Na Žertvách po odstranění železniční dopravy dostatečně široká, aby tudy mohly projíždět tramvaje a automobily. Po vymezení parkovacích míst a vybudování přestupních uzlů by stále ještě zůstal dostatek prostoru pro zeleň. A samozřejmě se sem bezpečně a pohodlně vešli i chodci.

Eva Božoňová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace