Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Uplynulý týden očima šéfredaktorky. A zvířátko nakonec

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Oči na stopkách: Výrobci, přestaňte z lidí dělat hlupáky!

08.03.2013
Oči na stopkách: Výrobci, přestaňte z lidí dělat hlupáky!

Autor: druid

Popisek: Balení oblíbených těstovin potichoučku zhublo o 170 gramů

Nedávno jsme na našich stránkách přinesli článek o tom, že i přes zvýšení DPH u potravin, zůstala cena některých výrobků nezměněna. Výrobci si našli nový trik, jak spotřebitele napálit

 

Recept je přitom velmi jednoduchý. Výrobci zřejmě vychází z přesvědčení, že spotřebitelé kupují své oblíbené značky bez bližšího zkoumání obalů. Proto celkem v tichosti došlo u některých výrobků ke zmenšení jejich gramáže. Přeloženo do našeho jazyka si za stejné peníze kupujeme menší množství našeho oblíbeného výrobku. A to vše v naší sladké nevědomosti. Dobré, že?

 

Po novoročním zvýšení DPH se předpokládalo, že se postupně zvedne cena potravin. Jak mile museli být spotřebitelé překvapení, když zjistili, že u mnoha výrobků zůstala cena prakticky stejná. Ale kdeže, přeci se výrobci i prodejci potravin nevystaví riziku, že by o jejich výrobky přestal být zvýšením ceny zájem. Ona vyšší cena se přeci prodává hůře, než menší množství. Ať je to jak chce, ke zvýšení cen tak fakticky došlo.

 

Příkladem může být například tyčinka Mars, tatranka Opavia nebo chipsy Bohemia. Taková majonéza Heinz dokonce shodila na váze celou třetinu. Místo původních 375 mililitrů si dnes koupíte balení 225 ml, Babiččiny nudle zchudly o celých 170g a Choceňské pomazánkové máslo shodilo celou čtvrtinu své hmotnosti.

 

Podle Lidových novin se výrobci brání tím, že spotřebitelé menší balení uvítali, protože obsah předchozího balení často ani nesnědli. Ano, v tom mají sice možná pravdu a je chválihodné, že mají takový zájem na omezení plýtvání potravinami, ale pokud to myslí skutečně vážně, tak proč se s tím nechlubí na billboardech a v novinách? Proč tuto chválihodnou aktivitu nepropagují a peníze určené na marketing dále plýtvají v nich neříkajících kampaních? Tato otázka nám asi zůstane nezodpovězena a myslíme si spíše, že producenti vsázejí na hloupost lidí. Je to smutné, ale existuje asi jediná možnost jak se nenechat napálit: tedy mít Oči na stopkách.

(zdroj: ocinastopkách.cz)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace