Oči na stopkách: Výrobci, přestaňte z lidí dělat hlupáky!
08.03.2013
Autor: druid
Popisek: Balení oblíbených těstovin potichoučku zhublo o 170 gramů
Nedávno jsme na našich stránkách přinesli článek o tom, že i přes zvýšení DPH u potravin, zůstala cena některých výrobků nezměněna. Výrobci si našli nový trik, jak spotřebitele napálit
Recept je přitom velmi jednoduchý. Výrobci zřejmě vychází z přesvědčení, že spotřebitelé kupují své oblíbené značky bez bližšího zkoumání obalů. Proto celkem v tichosti došlo u některých výrobků ke zmenšení jejich gramáže. Přeloženo do našeho jazyka si za stejné peníze kupujeme menší množství našeho oblíbeného výrobku. A to vše v naší sladké nevědomosti. Dobré, že?
Po novoročním zvýšení DPH se předpokládalo, že se postupně zvedne cena potravin. Jak mile museli být spotřebitelé překvapení, když zjistili, že u mnoha výrobků zůstala cena prakticky stejná. Ale kdeže, přeci se výrobci i prodejci potravin nevystaví riziku, že by o jejich výrobky přestal být zvýšením ceny zájem. Ona vyšší cena se přeci prodává hůře, než menší množství. Ať je to jak chce, ke zvýšení cen tak fakticky došlo.
Příkladem může být například tyčinka Mars, tatranka Opavia nebo chipsy Bohemia. Taková majonéza Heinz dokonce shodila na váze celou třetinu. Místo původních 375 mililitrů si dnes koupíte balení 225 ml, Babiččiny nudle zchudly o celých 170g a Choceňské pomazánkové máslo shodilo celou čtvrtinu své hmotnosti.
Podle Lidových novin se výrobci brání tím, že spotřebitelé menší balení uvítali, protože obsah předchozího balení často ani nesnědli. Ano, v tom mají sice možná pravdu a je chválihodné, že mají takový zájem na omezení plýtvání potravinami, ale pokud to myslí skutečně vážně, tak proč se s tím nechlubí na billboardech a v novinách? Proč tuto chválihodnou aktivitu nepropagují a peníze určené na marketing dále plýtvají v nich neříkajících kampaních? Tato otázka nám asi zůstane nezodpovězena a myslíme si spíše, že producenti vsázejí na hloupost lidí. Je to smutné, ale existuje asi jediná možnost jak se nenechat napálit: tedy mít Oči na stopkách.
(zdroj: ocinastopkách.cz)