Praha Oooh, Wow, Mmm, Yeah… Neuvěříte, kolik za tuto vynalézavou „kreativní reklamu“ metropole zaplatila!
02.12.2013
Foto: repro
Popisek: Takto se lákají cizinci, aby navštívili Prahu
Pomocí citoslovcí, která navozují lidské emoce, bude od nového roku lákat Praha do české metropole nové návštěvníky. Turisty z celého světa osloví novým vizuálním spotem, kterým cílí především na zážitky a pocity. Informace přinesl Deník.cz.
„Jednoduché a jasné citoslovce akcentují unikátní a magickou atmosféru města. Sám jsem při tvorbě vzpomínal na vlastní pocity a niterní zážitky, které mám, například když jdu v zimě ve čtyři hodiny ráno po Karlově mostě,“ říká Libor Jelínek, kreativní ředitel studia Dynamo design, které zvítězilo ve výběrovém řízení na realizaci komunikačního vizuálního stylu.
„Zároveň tento systém cílí i na konkrétní skupiny a jejich osobní zážitky,“ podotýká Jelínek. Například anglické „Yum“ láká do Prahy milovníky gastronomie, „Yipee“ dětské turisty a „Shhh“ hudební nadšence. Prahu jako turistickou destinaci prezentuje v zahraničí Pražská informační služba (PIS). Podle její ředitelky Nory Dolanské investovala do nové vizuální prezentace dva miliony korun. Vedle nového komunikačního způsobu zaměřeného na emoce mění PIS i svůj vlastní vizuální styl. Jeho součástí je nové logo, které znázorňuje Prahu jako rozcestník a pomyslnou křižovatku měst. Součástí změn a posunutí Prahy mezinárodním turistům je také rozšíření názvu organizace. „Současná struktura činnosti v mnohém již neodpovídala instituci vzniklé před více než padesáti lety. Proto se k tradičnímu názvu PIS přidává anglický ekvivalent Prague City Tourism,“ vysvětluje Václav Novotný, náměstek primátora a předseda komise Rady hlavního města Prahy pro rozvoj cestovního ruchu.
Vložil: Anička Vančová