Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nový strategický obchodní plán pošty. Zhoršovat své služby. Komentář Štěpána Chába

komentář 11.03.2025
Nový strategický obchodní plán pošty. Zhoršovat své služby. Komentář Štěpána Chába

Foto: Hans Štembera

Popisek: Česká pošta

Z útrob České pošty vypadla novinka, skrze kterou se rozhodla překvapit svou klientelu i konkurenci. Listinné zásilky bude rozvážet podle toho, jak jí to vyjde. Někdy se tedy může stát, že list plný milých slov od úředníka dostanete se značným zpožděním. A já bych měl řešení. Řešení, které Českou poštu zcela vyvede z dluhů, z červených čísel. A to natolik, že si bude moci postavit i nějaký pěkný poštovní disneyland, plný razítek a opožděných dovážek.

Do roku 2017 Česká pošta pracovala se ziskem. V roce 2018 se to zlomilo, to nastoupil do funkce generálního ředitele Roman Knap. V dalších letech už šla pošta jen do červených čísel. Před Knapem byl na postu pana generálního Martin Elkán. Ten se dočkal odvolání za, cituji: „České poště chybí smysluplná vize fungování podniku, kterou by bylo možné skutečně rozvíjet,“ řekl k Elkánově odvolání tehdejší ministr pošt Lubomír Metnar. Nutno poznamenat, že v tu dobu byl Metnar zrovna ministrem v demisi. 

A já se k něčemu přiznám. České poště jsem během několika málo minut vymyslel plán, jak se těch smrtelných křečí zbavit. Je to plán geniální, úžasný… a pravda, okopírovaný. A okopírovaný z velmi překvapivých míst. Z míst, kde se nachází naše vláda. Vždy tak věrohodná, moudrá a efektivní. Ale odběhnu si.

Vláda právě schválila České televizi tučnou rentu. Nejenže zvýšila koncesionářské poplatky, ale rozšířila i počet plátců nyní už vlastně ne koncesionářských poplatků, ale mediální daně. Nově budou České televizi platit na pohodlí a jednostranné zpravodajství i ti, kteří Českou televizi nesledují. Jako bonus pro kavky budou mediální daň platit i společnosti a firmy, které mají nad 25 zaměstnanců.

Máme tu nedaleko od vesnice poslední výrobu ve fabrice. Zaměstnává přibližně 200 lidí. Ve výrobě je přísný bezpečnostní režim. Žádné telefony, walkmany, žádný čaj o páté. A samozřejmě žádná televize. Přesto majitel za mediální daň bude muset zaplatit České televizi měsíčně 30 tisíc. Jen tak. Ročně pak 360 tisíc korun. V provozu, kde je televize přísně zakázaná a kde kdyby zaměstnanci u pásu s napětím sledovali pořad Sama doma nebo tisící pátou reprízu Všechnopárty, přijdou o ruce.

To je rozumné, nějak toho Václava Moravce uživit musíme.

Teď se vraťme k České poště. Pokud se dá zachraňovat Česká televize zavedením mediální daně, proč bychom nemohli zavést také poštovní daň? Měsíčně zaslat České poště 200 korun z peněženky každého občana České republiky. Za to, že nevyužívá služeb České pošty, ale někdy v budoucnu, až e-mailům a datovým schránkám a mobilním telefonům dojdou písmenka, by jich využít třeba chtěl.

Princip je to totožný. Nesleduješ Českou televizi, přesto za ni plať mediální daň. Nevyužíváš služeb České pošty, přesto za ně plať. Stalo se televizní vysílání ztrátovým, protože začíná být zastaralé a nezajímavé a tak politicky jednostranné? Tak zavedeme mediální daň. Komunikuješ přes e-maily a esemesky? No tak se zavede poštovní daň. Já se divím, že na to přišla až naše nynější vláda. Stejný princip se mohl aplikovat na provozovatele koněspřežky, výrobce parních lokomotiv, výrobce cepelínů nebo lovce mamutů. Já se vůbec divím, že není nějaká pěkná daň, skrze kterou bychom vybírali na udržování telegrafní sítě. Však i tu bylo v zájmu země udržet. V Dánsku prý zrušili doručování dopisů. Blázni. 

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb