Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Ať žije PR. Krachuješ? Napiš si do médií. Komentář Štěpána Chába

komentář 08.08.2024
Ať žije PR. Krachuješ? Napiš si do médií. Komentář Štěpána Chába

Foto: Pixabay

Popisek: Prázdná peněženka

Brašnářství Tlustý a spol., sídlem v Praze, hlásí, že je před krachem. Napsali to o sobě na Facebooku. Informace se hned chopily Novinky, po nich s mediálním křížkem po funuse také iDnes. Musíte si objednat dnes, ne zítra, abyste odvrátili náš bankrot. Tak přesně vyzněly články pro obchod s luxusním zbožím z kůže. Je to velmi zvláštní, a jistě velmi drahý marketing. Nebo to tak alespoň vypadá.

Prolétl jsem před týdnem Šluknovem. Takový já jsem zbojník, beze strachu a beze zbraně Šluknovem. Procházel jsem kdysi vzkvétající pěší zónou, kde ještě před pár lety prosperovaly drobné krámečky. Teď, prázdné výlohy téměř po celé pěší zóně. Jen herna, výdejna levného oběda a odvážný tah pětikorunou, nová kavárna, která si ve Šluknově začala hrát na prima místo zastrčené někde do podloubí pražského obletovaného náměstí. Ač je ve Šluknově. Jo a zabarikádovaný zverimex, kam se dá dostat jen na zazvonění… zazvonili jsme s dětmi, ze dveří na nás vykoukl z temnoty utýraný muž (zdálo se mi před bankrotem) a na všechny naše otázky odpovídal – nemám.

Před několika málo lety byla na pěší zóně příjemná galanterie s doplňkem drobného prodeje knih. Vedle zámečnictví. Staromilské elektro. Daly se tam tisknout fotky. Objednat si na zakázku žaluzie. Byla tam i večerka s našimi podnikavými vietnamskými spoluobčany. Jakési lustry se tam snad prodávaly. Dneska více než tři čtvrtiny výloh zkrášlují pavučiny a jakýsi pocit nastupujícího zmaru. Je nepřirozené, když na pěší zóně, na té promenádě každého města, nic není. Jen z herny se na vás vypotácí nějaký zoufalec, co poplatky exekutorovi právě projel v automatech.

Do toho pak přijde vyloženě marketingový apel Novinek a iDnes, že výrobce luxusního zboží v Praze to finančně nějak nezvládl a krachuje a my, no i my, kteří se občas projdeme po zmírajícím Šluknově, abychom brašnářům do Prahy posílali své těžce vydřené korunky.

Otázka, která musí zaznít – proč iDnes a Novinky nenapsaly srdceryvné články o té naší šluknovské promenádě chudoby a rozkladu? Proč se nepostavily za zámečníka, za galanterii? Kdysi tam, mám pocit, sídlila i prodejna rukodělné dílny pro znevýhodněné. Proč den co den není nějaký apel, aby lidé zachránili bankrotujícího živnostníka? Řemeslníka? Protože jen brašnářství Tlustý a spol. jsou protekční? Není to ze strany zmíněných médií zneužití? I já měl na první dobrou chuť si u nich koupit nějakou drobnost, abych pomohl. V člověku je zakódované, že pomůže. Jenže je tohle volání o pomoc? Není to ze strany brašnářství jen zoufale nezvládnuté hospodaření a stavění vzdušných zámků?

Jen připomenu letošní duben, kdy majitel brašnářství musel mít stejná čísla, jaká má dnes a nad kterými tak srdceryvně pláče do hlavních médií ČR. 8. dubna na serveru Forbes vyšel článek, kdy si majitel pochvaloval, jak mu brašnářství pěkně vzkvétá. „Sázka na boty a B2B, který nyní tvoří silný pilíř byznysu, se vyplatila a jde to vyjádřit čísly. Během covidu se produkce brašnářství přes noc propadla o devadesát pět procent a následovaly dva těžké roky. Za uplynulý rok však firma hlásí sedmatřicetiprocentní meziroční růst tržeb a pro letošek je v plánu další minimálně dvacetiprocentní růst a obrat čtyřicet pět milionů korun,“ to zní jako skvělá čísla, která luxusnímu brašnářství předpovídají jen světlé zítřky. Tak co má znamenat onen pláč na Novinkách a iDnes? Směr k bankrotu musel majitel vidět už v dubnu.

Svou firmu majitel charakterizuje slovy, že v ní jsou bojovníci, napsal Forbes. Nevím, nejsou to spíš vyčůrané plačky, které dlouho před svým vlastním funusem obíhají město a doufají v soucit a nějakou tu pětikorunu do brašničky za dvacet tisíc?

V marketingu majitel brašnářství umí chodit. Forbes píše, jak na jejich redaktora majitel vyrukoval s koženou peněženkou na které byl vyrytý nápis „Pravda vítězí“. Limitovaná edice. Jednu z nich, tu první z prvních, dostal jako dar od brašnářství hradní rozvědčík Petr Pavel u příležitosti své inaugurace. Krásný marketing. Rozvědčíkova peněženka má číslo 001. Holt, limitovaná edice. Kdo chce být jako rozvědčík, může si koupit další čislovanou šrajtofli.

„Dobrá čísla se propojují s dobrem. Brašnářství Tlustý se velmi intenzivně angažovalo v pomoci napadené Ukrajině,“ píše dubnový Forbes. Ukrajince brašnářství prý zaměstnává. Přitom když se koukneme do Veřejného rejstříku a Sbírky listin, vyskočí na nás výkaz zisku a ztrát brašnářství. U mzdových nákladů je uvedeno, že za zdaňovací období 2023 šlo pouhých 676 tisíc korun na mzdy. Mzdové náklady 676 tisíc za celý rok. To poukazuje na to, že chudáci Ukrajinci jedou u brašnáře na švarcsystém. Netvrdím, že to tak je, ale sakra to tak vypadá.

Tohle nebyl dobrý tah.

Zdroje: Novinky, iDnes, Forbes, Veřejný rejstřík a Sbírka listin

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb