Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vážený pane ministře Beku, co to tam máte za Sodomu Gomoru? Komentář Štěpána Chába

komentář 24.05.2024
Vážený pane ministře Beku, co to tam máte za Sodomu Gomoru? Komentář Štěpána Chába

Foto: Se svolením AVU

Popisek: Prezentace umění AVU

Synáček se nám vybarvuje. V posledním roce ukázal rostoucí výtvarný talent, nad kterým se jen a jen dmu pýchou. Má to v ruce. Pomalu jsem tedy nastartoval své nadmuté rodičovství a do malování mu kecám horem dolem, nacházím mu výuková videa na Youtube, od příštího roku by v lidovce k trubce vzal ještě výtvarnou dílnu. Ale tak jsem si tak sedl do stínu lípy a povídám si – a dost, vymlátím z něj jakékoliv umělecké cítění. To je cesta do pekla. Vymlátím obrazně řečeno. A tak jdu psát ministrovi pro školské záležitosti Mikuláši Bekovi.

Vážený pane ministře. U mého syna se objevilo výtvarné nadání. A protože svět přeje tomu, aby se talenty prohlubovaly, už vidím synáčka na AVU (no jo, každý rodič to tak má, vidí dítě na vrcholu), kterak ohromuje davy svým talentem a jde si pro osobní štěstí v životě. Ale vyskočila na mě prezentace Akademie výtvarných umění. Dovolím si Vám z ní, pane ministře, citovat.

„Umění chápeme jako nástroj společenské změny, a ne jen komoditu. Klademe důraz na tělesnost, živou akci, feminismus, praktické myšlení o umění, emoce, citlivost, sociální a aktivistický rozměr v umění, konkrétní aktivismus v rámci studia. Je pro nás důležitá mediální šíře a mezioborovost; chceme zpochybňovat společenské stereotypy, zkoumat jazyk,“ píše se na webu akademie v ateliéru Nová média.

Ocituju ještě kousek, pane ministře: „Pracujeme s pozitivní diskriminací pro znevýhodněné, pracující, studentky a studenty z různých menšin – rasových, queer, matky a dalších. Narušujeme hierarchickou patriarchální strukturu, učíme se od sebe navzájem. Nechceme poskytovat přímé odpovědi, ale otázky a prostor k jejich zkoumání. Chybu chápeme jako pedagogické pozitivum – je pro nás podstatné, aby se studentky a studenti nebáli chybovat, experimentovat, bojovat proti všeobecné negativitě,“ stojí na webu.

A ještě kousek: „U uchazeček a uchazečů o doktorské studium preferujeme jasný osobní statement, silný společenský nejlépe feministický motiv. Očekáváme vyspělou samostatnou osobnost, soustředěnou na záměr vlastní práce a citlivou vůči bezprostřednímu okolí v ateliéru i širším společenským souvislostem. Vytváříme feministický think tank, který bude zdrojem energie a originálních možností propojení, zkoumání a získávání poznatků o dnešním světě.“

Pane ministře, jen by mě zajímalo, jestli je tohle ještě stále koncept vzdělávání, nebo už se jedná o předstupeň zapálení Říma pro pobavení císaře. Škola, která má učit umění a jeho chápání, učí bezmyšlenkovitý aktivismus, tupou teatrálnost, neobolševické vzývání zlatých telat woke „kultury“, odpor ke společnosti jako takové, duševní kastraci jedince i celku a vzývání osobnosti bez osobnosti, která má podléhat aktivistickým trendům. To vše pod taktovkou agresivní feministické kocoviny. Kocoviny?

Feminismus byl jednou z nejdůležitějších kapitol lidstva. Vymazal historickou nespravedlnost, která se jedné půlce člověčenstva děla. Ale je šaškárna v ateliéru Nová média ještě stále feminismus? Nebo už tam ženu jako stav bytí ponižují? Převtělil se boj o ženská práva do boje proti společnosti? Podle ateliéru Nová média na AVU zcela očividně.

Vážený pane ministře Beku, vím, jste z hnutí STAN, a ve STANu takové woke politice fandíte. I Vy sám zavádíte do školních osnov základních a středních škol výuku genderových dějin. Vám se tedy nejspíš dovádivý, ale notně protispolečenský tón prezentace ateliéru Nová média musí tuze líbit. Jen bych k tomu měl takovou nemístnou poznámku – neměla by škola učit i něco jiného, než jen nenávist ke společnosti a zpochybňování přírodních daností?

Za takových osm let, pokud se synáčkův talent bude dál prohlubovat, bych uvažoval o tom, aby se jej chopili zkušení pedagogové na AVU a dovedli jeho umění na co nejlepší úroveň. Ale promiňte mi, radši ho pošlu vyučit instalatérem, než ho poslat do spárů takových individuí, která ukazují tvář AVU jako instituce vysloveně nepřátelské k zemi, ke společnosti i k člověku samotnému. Upřímně, bál bych se ho tam poslat už jen proto, že to za osm let bude mladý bílý muž, který je dle prezentace ateliéru Nová média nepřítelem číslo jedna. Kolektiv zfanatizovaných feministek neberu příliš jako vhodné místo pro vzdělání. Vy ano, pane ministře?

Zdroj: AVU

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb