Jak se sedí na dvou židlích, čím se liší Praha a Paříž a tvrdá škola češtiny. Horká židle Báry Hrzánové a Antonína Holuba
04.05.2024
Foto: Se svolením FTV Prima (stejně jako snímky v článku)
Popisek: Herečka Bára Hrzánová se synem Antonínem Holubem v Show Jana Krause
Bára Hrzánová oslavila šedesátku. Do Show Jana Krause ji tentokrát nedoprovodil manžel, herec Radek Holub, ale syn Antonín, rovněž herec. Ten teď pendluje mezi Paříží a Prahou, protože se rozhodl kromě francouzštiny konečně hrát i v češtině.
Společné divadelní představení v Kalichu je tak trochu dárek mamince ke kulatinám, zatím s ní totiž na scéně vystupoval jen jako muzikant. Kapela Condurango s Bárou Hrzánovou Antonína kooptovala jako baskytaristu, houslistu a hráče na ukulele. Jak je zvykem, přinesli hosté Janu Krausovi dárek, na oplátku za dort a kytici, které zde čekaly na Báru Hrzánovou jako gratulace k narozeninám. Dárek byl ostatně také spojen s jejím životním jubileem, nové album skupipny Condurango s názvem Sto let s Bárou Hrzánovou. „To proto, že má kulaté narozeniny a čtyřicet let funguje kapela. A křtíme ho 23. 5.,“ představil novinku divákům i moderátorovi Antonín Holub.

Tentokrát se u Krause dárkovalo oboustranně, Bára Hrzánová totiž oslavila 24. dubna šedesátiny
Proč ho v Čechách málo známe
Syn z herecké rodiny šel nejprve po muzikantské cestě, od šesti let hrál na housle, od dvanácti si k nim přidal basovou kytaru a začal hrát s různými kapelami. Jenže se také pilně učil francouzštinu a po maturitě na francouzském lyceu zatoužil své jazykové vybavení zúročit, takže se přihlásil ke studiu muzikálového herectví na pařížské škole ECM de Paris. A protože studoval úspěšně, už během studia dostal nabídky na první divadelní role. Těch je pořád dost, ale Antonína zavolal hlas krve, a tak nyní hraje s otcem a matkou v Kalichu v hořké komedii Dobře rozehraná partie. Mihl se i v epizodní roli v seriálu Pod hladinou, jinak je ale víc doma pořád v Paříži.
Tvrdá škola češtiny
„Byla jsem si vědoma, že jestli se má Tonda naučit hrát i česky, tak nejlepší škola je drsná škola Lídy Engelové, protože je opravdu drsná, ta škola,“ líčila s úsměvem maminka Bára Hrzánová, jak vzniklo společné představení, které iniciovala a režíruje jejich oblíbená režisérka a rodinná přítelkyně, paní Lída Engelová, jež má na svém kontě více než stovku divadelních inscenací. „A Tonda prošel, takže hrajeme dohromady jako rodina, když pánbůh dá a Tonda zrovna nehraje revoluci nebo Šumaře na střeše nebo Hedviku v Paříži.“

Ve francouzštině je Bářin syn jako doma, naučit se ale hrát i česky, to prý byla hodně drsná škola
Malý a větší divadelní rybníček
Moderátora zajímalo, jaký je rozdíl mezi pařížským a pražským divadelním světem. „Velký rozdíl to není, protože je to pořád malý cirkus, stejné divadlo. Tam je to taky malý rybníček, i když trochu ve větším,“ popsal mladý umělec rozdíl mezi oběma městy. Jeden rozdíl tu ale je. Herci si ve Francii nepřejí „zlom vaz“, ale „merde“. „To se říká proto, že když hráli dříve na královském dvoře, tak tam přijíždělo hodně lidí koňmo. A jak ty koně jeli, tak padala ta hovna. Takže si říkali hovno, aby na představení bylo hodně lidí,“ přidal Antonín historku z francouzského divadelního života.
Dvojí život je zábavný, ale únavný
Šestadvacetiletý herec v poslední době často sedí v letadle, protože odskakuje od francouzských rolí dvakrát měsíčně do Kalichu. Energie má prý dost a pendlovat mezi dvěma světy ho hodně baví. „Teď už si trochu sahám na dno, protože vstávám ve tři ráno a neustále přejíždím,“ posteskne si šestadvacetiletý herec. „Je to náročné. Buď létám, nebo občas jedu i autobusem, ale je to třináct hodin.“ Vzdálenost mu ale zatím potíže nedělá, a jestli se jednou usadí tu nebo tam, o tom asi nepřemýšlí. Možná by ho maminka raději viděla víc doma, ale takový je svět dnešních mladých lidí. Jdou za příležitostí tam, kde se nabízí.
Zdroj: FTV Prima

Vložil: Ela Nováková