Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Jak se sedí na dvou židlích, čím se liší Praha a Paříž a tvrdá škola češtiny. Horká židle Báry Hrzánové a Antonína Holuba

04.05.2024
Jak se sedí na dvou židlích, čím se liší Praha a Paříž a tvrdá škola češtiny. Horká židle Báry Hrzánové a Antonína Holuba

Foto: Se svolením FTV Prima (stejně jako snímky v článku)

Popisek: Herečka Bára Hrzánová se synem Antonínem Holubem v Show Jana Krause

Bára Hrzánová oslavila šedesátku. Do Show Jana Krause ji tentokrát nedoprovodil manžel, herec Radek Holub, ale syn Antonín, rovněž herec. Ten teď pendluje mezi Paříží a Prahou, protože se rozhodl kromě francouzštiny konečně hrát i v češtině.

Společné divadelní představení v Kalichu je tak trochu dárek mamince ke kulatinám, zatím s ní totiž na scéně vystupoval jen jako muzikant. Kapela Condurango s Bárou Hrzánovou Antonína kooptovala jako baskytaristu, houslistu a hráče na ukulele. Jak je zvykem, přinesli hosté Janu Krausovi dárek, na oplátku za dort a kytici, které zde čekaly na Báru Hrzánovou jako gratulace k narozeninám. Dárek byl ostatně také spojen s jejím životním jubileem, nové album skupipny Condurango s názvem Sto let s Bárou Hrzánovou. „To proto, že má kulaté narozeniny a čtyřicet let funguje kapela. A křtíme ho 23. 5.,“ představil novinku divákům i moderátorovi Antonín Holub.

 

Bára Hrzánová_Show Jana Krause

Tentokrát se u Krause dárkovalo oboustranně, Bára Hrzánová totiž oslavila 24. dubna šedesátiny

Proč ho v Čechách málo známe

Syn z herecké rodiny šel nejprve po muzikantské cestě, od šesti let hrál na housle, od dvanácti si k nim přidal basovou kytaru a začal hrát s různými kapelami. Jenže se také pilně učil francouzštinu a po maturitě na francouzském lyceu zatoužil své jazykové vybavení zúročit, takže se přihlásil ke studiu muzikálového herectví na pařížské škole ECM de Paris. A protože studoval úspěšně, už během studia dostal nabídky na první divadelní role. Těch je pořád dost, ale Antonína zavolal hlas krve, a tak nyní hraje s otcem a matkou v Kalichu v hořké komedii Dobře rozehraná partie. Mihl se i v epizodní roli v seriálu Pod hladinou, jinak je ale víc doma pořád v Paříži.

Tvrdá škola češtiny

„Byla jsem si vědoma, že jestli se má Tonda naučit hrát i česky, tak nejlepší škola je drsná škola Lídy Engelové, protože je opravdu drsná, ta škola,“ líčila s úsměvem maminka Bára Hrzánová, jak vzniklo společné představení, které iniciovala a režíruje jejich oblíbená režisérka a rodinná přítelkyně, paní Lída Engelová, jež má na svém kontě více než stovku divadelních inscenací. „A Tonda prošel, takže hrajeme dohromady jako rodina, když pánbůh dá a Tonda zrovna nehraje revoluci nebo Šumaře na střeše nebo Hedviku v Paříži.“

 

Bára Hrzánová_Antonín Holub_Show Jana Krause

Ve francouzštině je Bářin syn jako doma, naučit se ale hrát i česky, to prý byla hodně drsná škola

Malý a větší divadelní rybníček

Moderátora zajímalo, jaký je rozdíl mezi pařížským a pražským divadelním světem. „Velký rozdíl to není, protože je to pořád malý cirkus, stejné divadlo. Tam je to taky malý rybníček, i když trochu ve větším,“ popsal mladý umělec rozdíl mezi oběma městy. Jeden rozdíl tu ale je. Herci si ve Francii nepřejí „zlom vaz“, ale „merde“. „To se říká proto, že když hráli dříve na královském dvoře, tak tam přijíždělo hodně lidí koňmo. A jak ty koně jeli, tak padala ta hovna. Takže si říkali hovno, aby na představení bylo hodně lidí,“ přidal Antonín historku z francouzského divadelního života.

Dvojí život je zábavný, ale únavný

Šestadvacetiletý herec v poslední době často sedí v letadle, protože odskakuje od francouzských rolí dvakrát měsíčně do Kalichu. Energie má prý dost a pendlovat mezi dvěma světy ho hodně baví. „Teď už si trochu sahám na dno, protože vstávám ve tři ráno a neustále přejíždím,“ posteskne si šestadvacetiletý herec. „Je to náročné. Buď létám, nebo občas jedu i autobusem, ale je to třináct hodin.“ Vzdálenost mu ale zatím potíže nedělá, a jestli se jednou usadí tu nebo tam, o tom asi nepřemýšlí. Možná by ho maminka raději viděla víc doma, ale takový je svět dnešních mladých lidí. Jdou za příležitostí tam, kde se nabízí.

Zdroj: FTV Prima

 

Ela Nováková

Vložil: Ela Nováková