Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Neodbytné snění při natáčení v Itálii. A může vůbec učit někdo, kdo nechodil do školy? Horká židle Ani Geislerové

16.12.2023
Neodbytné snění při natáčení v Itálii. A může vůbec učit někdo, kdo nechodil do školy? Horká židle Ani Geislerové

Foto: Se svolením FTV Prima (stejně jako snímky v článku)

Popisek: Herečka Aňa Geislerová v Show Jana Krause

Jedna z našich nejúspěšnějších filmových hereček usedla na červenou pohovku v Show Jana Krause jako vždy v dobrém rozmaru. Dělá všechno, co ji baví, a není toho málo. Natáčí, píše knihy, vede kurzy, vyvařuje pro početnou rodinu.

Divoška, pověstná skandálními večírky i pestrým milostným životem, je minulost. Přece jen nejstaršímu synovi Ani Geislerové je devatenáct a jí sedmačtyřicet, to už se na mladistvé bouření moc nevzpomíná. Jenže Geislerka je pořád Geislerka, co na srdci, to na jazyku, s ničím se moc nepáře, jede jako dráha, upřímně a bez obalu. Myslet si o ní můžete, co chcete, pravdou zůstává, že je naše jediná filmová hvězda. Nejen protože jí role vynesly pět Českých lvů, ale hlavně protože kamera její pihatý pikantní obličej prostě miluje a ona si zamilovala kameru a naučila se před ní vystupovat v rolích romantických i osudových, přesně podle toho, jak si který režisér žádá. Rolí pro ni měli dost, když jí bylo dvacet, a mají je i nyní, když jí táhne na padesát. Divadlo nehraje, filmování se tedy může věnovat bez odbíhání. Přesto to není jediné, co ji teď zaměstnává.

 

Geislerová Aňa_Show Jana Krause3

Zamyšlení nad literaturou, to je něco, co by u Ani leckdo nečekal. Souborné vydání jejích fejetonů, kterými přispívala do jednoho prestižního dámského magazínu, sice mělo úspěch, jejich autorka ale četbě moc nedá.

Knihy píše, ale nečte

Se svou prvotinou, sbírkou fejetonů P.S., slavila úspěch, a dostala za ni dokonce cenu v literární soutěži Magnesia Litera. Letos vydala druhou knihu, povídky Co tě nezabije. Tu přinesla Janu Krausovi jako dárek, a tak se rozhovor stočil ke knihám, psaní a čtení. Herečka se svou zdrcující upřímností přiznala, že vlastně moc nečte. Knihy jí připadají v dnešní době nepraktické, dává přednost telefonu a audioknihám. Vůně papíru jí tedy nic neříká, zato na poslouchání je fajnšmekr. Možná ne tak na výběr žánru, jako na to, čí hlas jí knihu zprostředkovává. „Člověk musí najít svého oblíbence, jehož přednes mu vyhovuje,“ říká. „Každý to má jinak, je to velmi individuální. Já mám ráda Jana Vlasáka,“ prozradila jméno svého favorita.

Kdo něco umí, může to učit

Je dobře známo, že na vzdělání Aňa rezignovala už v patnácti letech, kdy se vrhla do víru filmového světa. Člověk ale moudří i praxí, a jestli herečka něco umí, je to práce před kamerou. Právě tu na hereckých školách postrádá, a tak se rozhodla své zkušenosti předávat dál. Věnuje se výuce herectví. „Máme ateliér, a tam děláme workshop. A neřekla bych, že učíme. My předáváme takový praktický balíček. To, co víme, to, co jsou takové praktické rady, které jsem kdy dostala, a potom takové ty věci, které se o filmovém herectví na hereckých školách vůbec neučí,“ vysvětlila s tím, že všechno, co dělá, ji strašně baví.

 

Geislerová Aňa_Show Jana Krause2

Každý, kdo něco umí, to prý může klidně učit i druhé. Takže milí pedagogové, podle naší filmové hvězdy jste vlastně zhola zbyteční.

I hvězda se má pořád co učit

Film ji pořád baví nejvíc, takže se ochotně rozpovídala i o tom, co má nejčerstvěji v paměti. Často totiž říká, že jak jde od natáčení k natáčení, staré role odkládá a rychle si obléká šaty i povahu postavy nové. A tak zavzpomínala na nedávné natáčení filmu Karavan. „Sice jsme už dotočili, ale nějak to ve mně stále doznívá. Není to ještě vypnuté,“ líčila zasněně. „Bylo to těžký a strašně náročný. Když si myslíte, že už vás věci nemůžou moc překvapit, a ony překvapí. Točili jsme v Itálii, dole v Kalábrii v horách, a byly to náročné podmínky a těžký příběh. Takže to bylo celé takové intenzivní. A režisérka Zuzana Kirchnerová pracuje způsobem, který jsem neznala, který byl pro mě úplně nový – patnáct minut improvizací… Bylo to krásný, byl to zážitek!“ (pozn. redakce: Film Karavan vypráví příběh matky, která cestuje napříč Itálií od severu k jihu se svým autistickým synkem. Scénář se vyvíjel několik let a postupně získal několik ocenění, mimo jiné na festivalu v Cannes v projektu Cinéfondation – L’Atelier, který dává možnost mladým tvůrcům posunout své projekty k mezinárodní distribuci. Film bude po svém dokončení v Cannes uveden.)

Stýskání po bramborách a pivu

Karavan se v Itálii natáčel dva měsíce a pro Aňu to i přes velké zážitky bylo dlouhé. „Děti už jsou velké. Je jim devatenáct, šestnáct a deset,“ vypočítala, ale přesto se jí prý stýskalo. A dokonce ani italská kuchyně už ji po dvou měsících nebavila. „Já už jsem snila jen o bramborách, o pivu, o kopru a o kmínu,“ prohlásila se smíchem Aňa, která prý velice ráda vaří a její děti jsou vyhlášení jedlíci. Jídlo má ráda i ona sama, ovšem nikoli při natáčení, kde se může jediná scéna s jídlem stát hercovou noční můrou, když se musí několikrát opakovat.

 

Geislerová Aňa_Show Jana Krause1

Když dojde v rozhovoru na film, je herečka rázem ve svém živlu

Intimní kouč aneb Roztomilá novinka na place

Podobně prý to mají herečky i s intimními scénami před kamerou, i v tom případě je několikeré opakování záběru úmorné. Ale od dob Aniných začátků se hodně změnilo, dnes je u milostných scén přítomen intimní kouč, který dbá na to, aby se herci cítili komfortně a nikdo zbytečný je při natáčení neokukoval. Ostřílená profesionálka toho člověka vnímá někdy spíš jako nadbytečného, ale uznává, že svou roli plní.

„Ale je to docela roztomilé. I když to ten proces někdy spíš komplikuje, je to v něčem legrační,“ myslí si Aňa. „Na druhou stranu, když se to točívá postaru, tak se všichni přijdou podívat na plac, i požárníci, zkrátka kdekdo.“ Dnes už je tedy hercům zaručena daleko větší intimita, klid, a dokonce i různé pomůcky, jako například intimní polštářek, který má zabránit dotyku herců v nepatřičných místech, rozpovídala se v závěru rozhovoru o věcech, které sice mohou divákům připadat pikantní, pro herce ale znamenají spíš protivnou dřinu.

Zdroj: FTV Prima

 

Ela Nováková

Vložil: Ela Nováková