Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Co předvedl Balvín, byla šílená drzost! Štefan Margita se vrací ke kauze Národní divadlo a práskl, proč tam nezpívá

19.10.2013
Co předvedl Balvín, byla šílená drzost! Štefan Margita se vrací ke kauze Národní divadlo a práskl, proč tam nezpívá

Foto: Facebook

Popisek: Štefan Margita

Světoznámý pěvec Štefan Margita vydal nedávno novou desku u Supraphonu. Při té příležitosti dal Deníku.cz velký rozhovor. V interview prozrazuje, co si myslí o srpnové aféře kolem Národního divadla, prozrazuje, jak to chodí v zahraničí a vysvětlil také, proč se pěvec jeho formátu, který zpívá ve světových operních domech, na prknech Národního divadla neobjeví.

Zhruba v polovině rozhovoru padla otázka na zmíněnou kauzu: Když mluvíme o Národním divadle, sledoval jste nedávnou situaci, která se tam v srpnu odehrála kolem odvolaného a záhy nově jmenovaného ředitele Jana Buriana? „Samozřejmě. A chcete slyšet můj názor? To, co předvedl ministr Balvín, byla šílená drzost. Divím se, že mu jeho nekompetentní krok tak jednoduše prošel. Obecně je mi líto, že tady nikdy nikoho nenechají pracovat. Není přece možné, aby byl ředitel v čele takové instituce, jakou je Národní divadlo, už jen dvě tři sezony. Za tak krátkou dobu žádné zázraky neudělá,“ vysvětlil Margita a dodal: „V zahraničí by se něco takového rozhodně nestalo. Ať vezmete kterékoli divadlo, a nemusí být daleko  - Drážďany, Mnichov nebo Berlín, jeho operní šéfové a ředitelé jsou tam léta. Takže vědí, jaké mají finanční možnosti, jakou hvězdu si mohou dovolit zavolat, takové divadlo má pak i své renomé. U nás to nejde, tady někdo rozehraje nějakou hru a za dva roky musí funkci opustit, protože zase nastupuje nová vláda. Kde to jsme?“

V cizině nás to poškodilo

Na otázku, zda změnila ta situace v cizině náš obraz, odpověděl: „Ano, k velice špatnému. Jestliže se mě před lety ptali, jak se Národnímu divadlu daří, dneska se zajímají - je pořád ještě tak špatné? Velmi mě to mrzí, protože jsem měl možnost pracovat s velkými režiséry a prosazoval jsem, aby v Praze uvedli své inscenace Janáčkových oper, které mají obrovský úspěch. Třeba takový Patric Chéreau, francouzský divadelní i filmový režisér, udělal slavné představení Z mrtvého domu, které oběhlo celý svět od Metropolitní opery přes milánskou La Scalu, Amsterdam, Vídeň po francouzské Aix-en-Provence. Tady o ni ale neprojevili zájem.“

Také přidal komentář k osobě nového ředitele Jana Buriana: „Věřím mu a zároveň mu v tomto úsilí držím palce. Jen ať skutečně dostane prostor a obklopí se lidmi, kteří operu podrží a získají pro ni kvalitní režiséry a dirigenty, protože ti jsou základem úspěšných představení. Přeju si, abych si konečně sedl do hlediště Národního divadla nebo Státní opery, a odcházel s pocitem, že jsem byl v nejlepším divadle světa.“

A proč se Margita v ND neobjevil? „S Národním divadlem je to tak, že každého zpěváka, co začne jezdit do světa, na hostování nezve. To je taková zvláštní vlastnost,“ zakončil Štefan Margita.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Anička Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace