Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Já se picnu, oni to skutečně rozvrátili. Komentář Štěpána Chába

komentář 01.11.2023
Já se picnu, oni to skutečně rozvrátili. Komentář Štěpána Chába

Foto: Pixabay

Popisek: Hurá do školy

Stát pod vedením progresivní politiky zrušil zvláštní školy a vytvořil bájné monstrum známé pod pojmem inkluze. Do běžných škol tak poslal tisíce děti s různým stupněm postižení. K nim pak instaloval do tříd asistenty pedagogů, kteří byli k ruce takovým dětem. Asistenti pomáhali dětem zvládat výuku. Tak s tím je částečně utrum. Došly prachy. Na asistenty nezbyly. Nejméně třetina asistentů skončí a do tříd se vnese ten správný neklid vhodný pro soustředění se na výuku.

Ministerstvo školství přišlo s novotou. Doposud školy získávaly asistenty na základě doporučení pedagogické poradny. Logicky, poradna řeší postižením zkoušené dítě, ví tedy na první dobrou, co dítě potřebuje a že mezi jeho potřeby je nutné zahrnout i asistenta pro vzdělání. Tak vydá pro příslušnou školu doporučení a ta tak získá asistenta. Nově se, jak káže ministerstvo, bude nárok na asistenta vypočítávat dle tří parametrů. Výpočet povede, jak varují odborníci, k velmi citelnému poklesu asistentů ve školách.

„Je to strašně široká škála dětí od těch s lehkou dyslexií, s obtížemi v souvislosti s učením, které potřebují pomoc jen občasně, po děti s lehkým mentálním postižením, s autismem, které mají úplně jinak upravený vzdělávací obsah. A ty čerpají podporu asistenta často z 75 %, jedno dítě minimálně z poloviny. Teprve tři děti by pak měly možnost získat asistenta na půl úvazku. Takže v praxi to vypadá tak, že jeden člověk by obstarával šest takových dětí napříč ročníky, a to je nereálné,“ upozornila pro iDnes předsedkyně organizace SOFA, zabývající se inkluzivním vzděláváním, Lenka Felcmanová.

Teď je tu otázka samotných dětí. Ty běžné, bez diagnózy, budou mít takovou formou inkluze ztíženou možnost vzdělání. A děti s diagnózou v takové škole nezažijí úspěch, začnou zlobit, budou frustrované prostředím. A budou se mu mstít. Prostředí, kde by chtěl učit každý. A hlavně prostředí, kde se všichni hodně naučí.

Vlastně je na tom vidět ta dalekozrakost novodobé levicové elity, která nám to tu rozvrací. Něco s velkým jásotem zavedeme, protože je to tak progresivní a na Západě, stiženém také novodobou levicí, to tak dělají a jde jim to od ruky, pak zjistíme, že tržní mechanismyv ani státní bezedná díra to nezvládnou ufinancovat, tak od toho dáme ruce pryč a celou věc necháme padnout. Výsledek? V každé třídě je rušivý element, případně více rušivých elementů, kteří rozvrátí jakoukoliv snahu o vzdělávání.

Ale pozor, ona to ve výsledku nemusí být chyba, ale část záměru. Jakmile se totiž rozbije snaha o vzdělávání, nastoupí ideologické vymývání mozků. Místo Pythagorovy věty naordinujeme dětičkám klimatický žal, místo nerovnic budeme počítat pohlaví a ukazovat výhody operace přeměny na jiné pohlaví, místo dějin budeme dětičky infikovat uprchlickým newspeakem o náboženství míru a lásky a „vyučovat“ černošské dějiny. A tak dále a podobně. Jen dohad, jen bujná fantazie autora tohoto textu. Ale předpokládám, že ideologicky vyhraněný a jednostranný Člověk v tísni už stojí za vraty školy a těší se, jak při tom bude asistovat za pedagogické asistenty.

V Číně se mezitím ve školství pracuje na principu – kdo víc ví, víc vítězí. A ono jim to funguje. Jen my si z vlastní vůle rozvracíme už tak málo funkční systém vzdělávání a děláme z něj zcela nefunkční podhoubí pro tvorbu malých Pavlíků Morozovů. Svatý Václave, nedej zahynout nám ani budoucím! Co k tomu říct jiného.

Zdroj: iDnes

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb