Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Lucie Štěpánková je před kamerou nervózní z manžela, že jí prý všichni koukají do ložnice. VIP skandály a aférky

01.08.2023
Lucie Štěpánková je před kamerou nervózní z manžela, že jí prý všichni koukají do ložnice. VIP skandály a aférky

Foto: Se svolením TV Nova (stejně jako ostatní fota v článku, pokud není uvedeno jinak)

Popisek: Lucie Štěpánková jako novinářka v Matematice zločinu

Lucie Štěpánková má za sebou velmi úspěšný televizní rok. V Případech 1. oddělení hrála drsnou nekompromisní ředitelku policejního prezidia, ve Zlaté labuti německou židovku Annu, toužící po dítěti, a nyní má na Voyo premiéru její hlavní role novinářky v dramatické paradokumentární minisérii Matematika zločinu.

Přestože třemi velmi rozdílnými rolemi, které odehrála během půl roku, dokazuje, jakých všech hereckých úkolů je schopná se zhostit, tvrdí o sobě Lucie Štěpánková, že před kamerou si připadá stále poněkud nejistá. Prý se má pořád co učit. Možná za to mohou dvě dlouhodobé televizní role, v nichž toho moc předvést nemohla. V Ulici hraje kadeřnici Renatu Novotnou. Sebevědomá, šikovná a ostřílená žena je natolik silná osobnost, že nemá zapotřebí se předvádět a výrazně zviditelňovat. Je tak na scéně spíš jako pohotová komentátorka ostatních. Ve svých projevech není nijak vřelá, ale na druhou stranu není neupřímná. Umí říkat věci na rovinu, aniž by byla vůči ostatním netaktní. Na první pohled může působit chladným dojmem, protože neuznává hry na falešná přátelství či přehnanou kolegialitu. Od lidí, kteří nepatří do nejužšího okruhu jejích přátel a rodiny, si udržuje odstup. Tím však vzbuzuje jejich zvědavost. Zákonitě si totiž myslí, že před nimi něco skrývá, že si před nimi chrání svá tajemství. Ženy v jejím okolí na ni obvykle trochu žárlí, protože je vždy perfektně učesaná, nalíčená a oblečená. Prostě až příliš pěkná a vyrovnaná na dnešní uhoněný svět. Podobně na tom Lucie Štěpánková byla v seriálu Vyprávěj, kde hrála dospělou podobu rebelky Lucky Francové. Tady jí bylo dopřáno po letech se provdat za dětskou lásku a spojit tak dvě rodiny, které za sebou měly hodně bouřlivou historii. Zase pohledná, upravená, vyrovnaná a spokojená, s něhou a půvabem romanticky završující příběh svých hereckých předchůdkyň v této roli.

 

S Pavlou Tomicovou a Ilonou Svobodovou v seriálu Ulice

Případy 1. oddělení

Policejní ředitelka v tomto seriálu rozhodně není milá, dekorativní postava. Naopak, je to pořádná mrcha, která policistům neustále znepříjemňuje život. Pro Lucii Štěpánkovou to byl nelehký úkol. „Jsem úplný opak. Považuji se za mírného člověka. Nemám ráda konflikty, vyhýbám se jim. S tím ale zase souvisí to, že leckdy neumím říkat ne. Snažím se s tím ale pracovat. Už si častěji vědomě řeknu: máš dvě dcery, nejsi malá holka, musíš si to nějak vybojovat,“ řekla v rozhovoru pro Blesk pro ženy. Hned na začátku natáčení zažila pořádný šok, protože si svou postavu naplánovala jinak, než ji viděli její kolegové: „Pamatuji si, jak jsem přišla první den natáčení na plac a Ondra Vetchý hned spustil, že hraji pořádnou potvoru. Já přitom do té doby pracovala se zadáním, že je to spíš nesympatická, manipulativní osoba. Ale jako tak velkou potvoru jsem ji nevnímala. Takže se mi v ten okamžik doslova stáhl zadek. Vím totiž, že hrát podobné role je hodně ošemetné, musíte si dát pozor, aby to nevyznělo falešně a nedůvěryhodně.“

 

V Případech 1. oddělení byla Lucie neodolatelně nesnesitelná, foto ČT

Zlatá labuť

Postava Anny v retro seriálu Zlatá labuť naopak jako by byla šitá herečce na míru, a to jak charakterem, tak vnějšími znaky. Lucii totiž dobové kostýmy a účes velice sluší, připomíná zjevem velké hvězdy stříbrného plátna 40. let minulého století. Však si také tuhle roli herečka užívá s chutí: „Je mi v ní dobře. Když si člověk navlékne šaty, udělají vám krásnou vizáž, tak hned se cítíte lépe a jinak. Je to úžasné. Navíc kostýmní výtvarnice má arzenál veliký a má dobové šaty. Musím říct, že to má atmosféru. Když jsem se do toho oblékla, hned jsem se narovnala. Na člověka to jinak působí,“ svěřila se na Nově s tím, jak se jí v dobovém převleku líbí. Není to ale jen oblečení, Lucie se svou introvertní povahou, obtížně se prosazující a jen opatrně se domáhající toho, po čem touží, našla pro postavu posmutnělé Anny také vnitřní pochopení a dala jí podobu krásné, statečné ženy středního věku. Židovka Anna utekla do Prahy s manželem z Německa před Hitlerem. Mají ve Zlaté labuti obchod s gramofonovými deskami a uprostřed hudby by Anna byla ve svém živlu, neustále se ale krotí a skrývá svůj temperament, protože ani v Praze se už nemůže cítit v bezpečí. Její vnitřní smutek je ale především dán touhou po dítěti, které se bojí s manželem mít. Naději konečně spatří v malém nalezenci, kterého se ujme. Tenhle příběh se ale hodně zamotává, když se objeví chlapcova matka, žena ulice, která se rozhodně nechová vděčně. Jestli Anna přežije okupaci a jak to dopadne s jejím náhradním mateřstvím, to uvidíme v dalších sezónách seriálu. A je příjemné vědět, že Lucii Štěpánkovou budeme ve Zlaté labuti zase vídat.

 

S Adrianem Jastrabanem ve Zlaté Labuti

Matematika zločinu

V nejnovější minisérii na Voyo čekal Lucii Štěpánkovou opět protiúkol. Hraje v něm skutečnou postavu, novinářku Magdalenu Sodomkovou, která se urputně snaží odhalit pozadí soudního procesu s Tomášem Tomanem, mužem, který byl odsouzen za zabití ve rvačce, uprchl před vězením do ciziny a nyní se pokouší o nový proces, protože stále tvrdí, že je nevinen. Pro herečku bylo velmi obtížné dostat se pod kůži novinářce s ostrými lokty - to bylo pro Lucii kvůli její povaze dost náročné. Magdalena Sodomkové se během svého pátrání musela popasovat hned s několika nepříjemnými respondenty. Herečka nechápe, jak to mohla vydržet. Proto se jí na to při osobním setkání zeptala a v rozhovoru na Nově to pak shrnula: „Často se potkávala s arogancí u politiků, s arogancí u policie. Ale ona mi říkala, že novináři to mají jinak. Oni si to osobně neberou.“

 

Matematika zločinu

Herečka se navíc musela vyrovnat ještě s jednou situací, kterou jí role Magdaleny Sodomkové postavila do cesty. V seriálu hraje po boku manžela, herce Radka Žáka. „Už jsme spolu hráli na divadle, ale před kamerou jsme se potkali poprvé. Nervózní jsem byla z intimní postelové scény. Člověk by si myslel, že to půjde přirozeně, ale měla jsem naopak pocit, že mi všichni koukají do ložnice. Takže tohle pro mě bylo nakonec to úplně nejnáročnější.“ 

Z Vinohrad na volnou nohu

Lucie Štěpánková pochází z Moravy. Vystudovala Janáčkovu konzervatoř v Ostravě. Ještě za studií hostovala v ostravské Divadelní společnosti Petra Bezruče, Národním divadle moravskoslezském a ve Východočeském divadle Pardubice, kde v letech 2001–2007 byla v angažmá. Ztvárnila zde mnoho zajímavých rolí, jako např. Alenu v Noci na Karlštejně, Setu v Měsíčním běsu – za tuto roli získala Cenu za nejlepší ženský herecký výkon festivalu České divadlo 2004. Poté se stala členkou souboru Divadla na Vinohradech (hrála například v inscenacích Adina, Na krásné vyhlídce, Zkouška orchestru, Věc Makropulos či ve Famílii aneb Dědictví otců zachovej nám, Pane). V roce 2010 obdržela Cenu Thálie 2009 pro činoherce do 33 let. Nyní je na volné noze a můžeme ji vidět kromě divadla Studio DVA v Divadle Ungelt, Divadle pod Palmovkou, Vršovickém divadle MANA a Divadle v Řeznické.

 

Jako Paní Bovaryová v Divadle pod Palmovkou, foto se svolením DPP

Pro dcery má varování

Herecké manželství s Radkem Žákem přináší Lucii Štěpánkové občas příjemnou společnou práci na divadle, nyní si ji tedy vyzkoušeli i před kamerou. Spojuje je ale především výchova dvou dcer, Berty a Anežky. „Mám rodinu, dvě dcery ve věku osm a deset let. Mojí profesi vnímají už moc. Viděly mě častokrát v divadle i v televizi, tak leckdy spíš komentují, jak vypadám: Co to máš za vlasy?! Spíš se na to koukají takhle, ale už to berou přirozeně. Je to součást jejich života,“ prozradila herečka v rozhovoru pro iDnes.cz. Zatím se neprojevují, že by šly v maminčiných stopách. Ale pokud by to tak chtěly, před světem velkého showbyznysu by je určitě varovala, ale zároveň by jim v cestě nestála.

 

Její manžel, Radek Žák, je členem souboru Východočeského divadla v Pardubicích, zde v Othelovi. Foto se svolením VDP

Letní Grébovka opět zve na komorní divadlo

Slavný svůdník Don Giovanni, komediální postavy Harlekýn či Kolombína, členové jedné anglické šlechtické rodiny nebo také reálné postavy z období 2. světové války budou v druhé půli prázdnin protagonisty Letní Grébovky s Divadlem MA. Open air projekt komorního divadelního souboru se pro velký úspěch z uplynulých let již čtvrtým rokem usadí v překrásném exteriéru novorenesanční Grotty v Havlíčkových sadech na pražských Vinohradech.

 

Foto z představení Buenos Aires, vystupte! Foto Dimitri Goreloff

Úplnou novinkou souboru, připravenou do premiéry pro letní diváky, je premiéra činohry Don Giovanni: Génius či zločinec?, jež připomene slavný příběh prostopášného svůdníka a zároveň podnikne sondu do psychologie této postavy. Na programu dále budou stálé a divácky oblíbené inscenace Divadla MA jako Lásky hry osudná, Adresát neznámý, Polyfonie.Čechov.cz, Zakopaný pes či Gramofon a Buenos Aires, vystupte! Představení v Letní Grébovce můžete navštívit mezi 31. červencem a 25. srpnem.

Nejen turisté v létě cestují

Na cesty se vydala i velkorysá výstava velkoplošných projekcí ALPHONSE MUCHA eMOTION. Po obrovském úspěchu na domácí půdě, kterou výstava zaznamenala v loňském roce v Jízdárně na Pražském hradě, poutá nyní pozornost návštěvníků daleko od domova v jihokorejském Soulu. Dekorativní secesi Alfonse Muchy milují lidé napříč světem bez ohledu na to, zda je tento styl zrovna v módě, a tak se i v dalekém Soulu návštěvníci na výstavu jen hrnou, aby se potěšili dílem českého mistra.

 

Mucha v jihokorejském Soulu, foto NFRF 

Adonxs nebo Adonys, posluchači ho mají rádi a on má rád je

Po úspěšném vydání debutového alba Age of Adonxs, ze kterého se singly Game a Moving On držely na předních místech hudebních žebříčků českého a slovenského rádiového éteru, přichází Adam Pavlovčin alias ADONXS (čti Adonys) s horkou letní novinkou s názvem No Common Measure.

 

Adonxs, foto Warner Music

Jak zpěvák vlastními slovy popisuje, skladba je poctou jedinečným a talentovaným performerům, kteří definovali jeho uměleckou cestu a stáli při něm od začátku jeho hudební kariéry. Jak sám zpívá v chytlavém refrénu It is all about us (Všechno je to o nás), odkazuje na jedinečnost jeho komunity a blízkého okolí, které srší talentem a inspiruje ho na jeho cestě. „No Common Measure je pro mě skladba, která se mi okamžitě asociuje s dobrou náladou a obrovskou dávkou energie. Významově vypráví o pocitu byt viděn a respektován a zároveň je o vzájemné cestě a mezilidské podpoře. V mém případě se vztahuje na můj nejbližší okruh, skvělé a ohromně talentované umělce a performery, kteří mě podporují, inspirují a společně se mnou šlapou můj kariérní chodníček již několik let. Věřím, že lidem přinese pozitivního ducha a když si budou zpívat refrén It is all about us budou se cítit sebevědomě a krásně,“ dodává ADONXS. 

Zdroj: Blesk, TV Nova, iDnes.cz, Blesk pro ženy, Osobnosti.cz, Studio DVA, KinoTip2.cz, Divadlo MA, iMucha.com, Public Relations & Communication & Promotion

 

Vložil: Ela Nováková