Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

MFF Karlovy Vary 2021

MFF Karlovy Vary 2021

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i všechno kolem

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nechcete platit více peněz v městské hromadné dopravě? Zelení ví, jak na to

06.10.2013
Nechcete platit více peněz v městské hromadné dopravě? Zelení ví, jak na to

Foto: DPP

Popisek: autobus

ový generální ředitel Dopravního podniku hl. m. Prahy ve svém prvním veřejném vystoupení vyhlásil plán na zrušení slev pro děti a důchodce společně se zmrazením platů zaměstnanců DP. Hraje tak smutnou roli v tragédii, kterou sepsalo vedení magistrátu v čele s radním pro dopravu Jiřím Pařízkem, předsedou pražské TOP09 (a faktickým vládcem města) Jiřím Vávrou společně s primátorem Tomášem Hudečkem. Tito politici opakovaně prokazují, že nerozumí roli veřejné dopravy v metropoli.

“Budeme usilovat o podstatné snížení DPH pro veřejnou dopravu. Pražská TOP09 se dobře vyučila u Drábka a Kalouska a přichází s asociálním návrhem na zpoplatnění MHD pro děti a seniory. Současné vedení města usiluje návrhy na zdražení MHD o rozvrácení systému veřejné dopravy v Praze a zaplavení města automobily. Veřejná doprava včetně příměstkých autobusů a železnice je nezbytnou součástí organismu města. Tou však může být pouze tehdy, pokud bude cenově výhodnější než doprava autem. Už dnes se však z čistě finančního hlediska vyplatí jet ve dvou automobilem než tramvají či autobusem. Pokud budou muset platit i děti a senioři, atraktivita veřejné dopravy prudce poklesne,” tvrdí předseda pražské Strany zelených Petr Štěpánek.

Útok na peněženky občanů

“Zelení tvrdí: je třeba ukončit absurdní hru na úspory za každou cenu ve veřejné dopravě – tedy v oboru, který z principu nemůže být ziskový. Vykonává totiž veřejnou službu a šetří městu miliardy tím, že brání zaplavení města automobily Pražanů, Středočechů a dalších návštěvníků metropole.   ROPID, Dopravní podnik hl. m. Prahy, autobusoví a železniční dopravci potřebují zvýšení podpory, ne její redukci. Vyšší příspěvky od EU, státu, Prahy a Středočeského kraje jsou potřeba jak na provoz, tak zejména na investice do rozšíření sítě veřejné dopravy,” tvrdí místostarosta Prahy 3 Ondřej Rut (SZ).

A jaký je zelený recept na situaci v dopravním podniku? “Vyzýváme vedení magistrátu a DP, aby zastavili útok na peněženky občanů i zaměstnanců DP. Žádáme po vládě urychlené vytvoření snížené sazby DPH ve výši 5 % na jízdné ve veřejné dopravy a další veřejné služby. Jen tento jediný krok navýší příjmy z jízdného o 10 % bez toho, aby to zasáhlo peněženky občanů,” tvrdí Petr Vilgus, stínový radní Strany zelených a zastupitel z Prahy 8. “Právě moje městská část by byla významně postižena přívalem automobilů v případě, kdy by lidé v masovém měřítku přesedli z veřejné dopravy do aut,” dodává Vilgus.

 

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ! Těšíme se na ně.

 

Vložil: Redaktor KL