Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Řešení upadajících prodejů Škody Auto máme přímo na očích. Nová cesta Nancy Pelosiové. Komentář Štěpána Chába

komentář 03.11.2022
Řešení upadajících prodejů Škody Auto máme přímo na očích. Nová cesta Nancy Pelosiové. Komentář Štěpána Chába

Foto: Alofok – Vlastní dílo, CC BY 3.0, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=10872680

Popisek: Naše budoucnost? Policejní škodovka v akci

Čínská automobilka v prodejích i kvalitě drtí českou škodovku. Čínské sedmimístné auto Chery Tiggo 8 už podle Autofora předhání v prodejích 6x naši německou Škodu Auto se všemi jejími vozy. Je kvalitnější, výbava předčí i ty nejdivočejší sny a hlavně, cena je nepoměrně nižší. Evropský automobilový průmysl, náš páteřní průmysl, přitom předáváme právě Číně. Proč? Protože v nařízeném přechodu na elektromobilitu jsme závislí právě na Číně. Na dodávkách z Číny.

„Základní varianta verze Plus začíná na 124 900 CNY, tedy 428 tisících Kč. To je polovina základní ceny Kodiaqu, navíc ani absolutně vrcholná verze First Class nezruinuje ani docela normálního člověka. Přijde na 159 900 CNY, tedy 548 tisíc korun, její výbavová specifikace je přitom odzbrojující,“ píše Autoforum. Přičemž cena Škoda Kodiaq se šplhá přes 860 tisíc. A to v základní výbavě bez všech udělátek, které nabízí prémiová verze Chery Tiggo 8 za zmíněných 540 tisíc. Prémiovou verzi Škoda Kodiaq si pořídíte za skromných milion a 300 tisíc. Jdeme evoluci vstříc mílovými kroky, zdá se. Autoforům porovnávalo prodeje v Číně, novinka čínské automobilky v Evropě není k prodeji. Ovšem je to příslib budoucnosti, kdy náš průmysl dojede na naši fanatičnost stran nadšení pro regulace všeho druhu, které nám berou konkurenční výhodu nad zbytkem světa.

V tomto ohledu bychom si měli všimnout tahu Evropské unie, která od roku 2035 nařídila konec výroby spalovacích motorů. Jistě promyšlený tah, kterým vyrazíme evoluci zbytku světa z rukou. Nebo nevyrazíme? Čína je ve výrobě i vývoji elektromobility dál něž Západ. Přičemž samotný Západ je u výroby elektromobilů přímo závislý na dodávkách z Číny. Podobně jako u fotovoltaiky. Čína si zajistila svými neválečnými investicemi do afrického kontinentu surovinovou loajalitu. Ve výsledku tak z velké části předáváme náš klíčový průmysl geopolitickému i obchodnímu soupeři v marné naději, že tím zachráníme svět před uhořením.

(Asi podobně, jako svět zachraňuje Německo, když omezuje své zemědělství s tím, že co bude chybět, to si může nakoupit a dovést, papírově bude Německo čisté, reálný dopad na klima bude ovšem horší, protože to, co se vypěstuje mimo EU, se musí nejen do Německa dopravit, ale zároveň to nebude podléhat ekologickým normám, které na sebe Německo samo ušilo a vytváří si tak ze solidního zemědělství zemědělství aktivistické, kde se pěstují ideály, ale o bramboru člověk do budoucna ani nezavadí. Navíc tak vznikne závislost na dovozech. Jako kdybychom se teď už s jednou závislostí na dodávkách surovin nepotýkali.)

Dopadová politika nulová. Jde o tu klimatickou čistotu na papíře. Tam potřebujeme získat co nejlepší čísla. Na oběti nehleďme. Ale je tu otázka – to skutečně chceme tu Evropu definitivně zruinovat? Když budeme o poznání chudší, budeme o poznání více dbát na klima? Když bude o poznání bohatší geopolitický a obchodní soupeř, staneme se, a on s námi, více ekologicky uvědomělými?

V lednu vybuchla sopka Hunga Tonga v jižním Pacifiku. Vědci si spočítali, že výbuch citelně ovlivní klima na celé planetě. Na několik let stoupne teplota. (Nebo klesne. To už podle toho, kteří vědci výbuch sopky komentují a kde. Na ČT tvrdí, že teplota stoupne, na TV Nova, že extrémně klesne. Nic mezi tím. Vyberte si dle vlastních preferencí.) Stačil jeden výbuch sopky. Jeden jediný. Letos si na povrch planety odplivla i japonská sopka Sakuradžima. V závěru roku 2021 sopka Cumbre Vieja na Kanárských ostrovech soptila plné tři měsíce. U toho je celoroční provoz všech aut v Evropské unii jako pšouknutí. Přesto hystericky přecházíme na elektromobilitu, která výrazně oslabí evropský průmysl a dá injekci živé vody průmyslu čínskému. Proč? Stejnou injekci dostává Čína ve výrobě fotovoltaiky.

Mám řešení. Stačilo by na Tchaj-wan poslat ještě nějaké tři Nancy Pelosiové, dotlačit Čínu k válce a následně ji, i sebe samotné, poslat skrze sankce objevovat taje středověku.

Ale ne, my máme jiné řešení. Petr Fiala ho má: 

No není to báječné? 

 

Vložil: Štěpán Cháb