Mateřství není povinné, dámy! Herečka děti nemá, ale v kontroverzním hitu na Voyo jí jich nadělili hned pět. VIP skandály a aférky
12.07.2022
Foto: VOYO / TV Nova (stejně jako další snímky v článku, pokud není uvedeno jinak)
Popisek: Petra Bučková v minisérii Jitřní záře
Minisérie Jitřní záře má v názvu jméno holčičky, které odvážně dali do vínku rodiče, žijící alternativním způsobem života na samotě v lesích. Právě jméno upoutalo pozornost sociální péče a začal absurdní boj o dítě. Boj se rozpoutal i po uvedení prvních částí série na Voyo. Petra Bučková v hlavní roli matky pěti dětí, z nichž to nejmladší jí má být odebráno, protože ho pojmenovala proti pravidlům, osvědčuje svůj naturel herečky s divokým temperamentem, schopné prožít před kamerou širokou škálu emocí.
Její herecký výkon seriál, který je jinak hodně zjednodušující a chvílemi dějově bezradný, povyšuje na velké drama mateřské lásky. Seriál rozdělil diváky na dva tábory - jedni se pohoršují nad tím, že žena, která odmítá konvenční společenská pravidla, může vychovávat pět dětí, druzí poukazují na to, že ve svobodné společnosti mají rodiče právo děti vychovávat podle svého svobodného rozhodnutí. Po době covidu, kdy mnoho rodičů muselo převzít větší část vzdělávání svých potomků na sebe, má problematika alternativní výchovy nové akcenty a nejspíš na ni mnoho rodičů začíná i jinak pohlížet. Seriál o souboji volnomyšlenkářské matky a urputné sociální pracovnice tak jistě vyvolává mnoho otázek. Komu dáváte za pravdu, je vaše svobodné rozhodnutí, v každém případě ale herecký výkon Petry Bučkové zaslouží ocenění.
Petra Bučková s manželem Davidem Plojharem a kupou dětí
Od soap opery po streamové drama
Petra Bučková odehrála ve filmech a televizních seriálech bezpočet rolí a žádným žánrem nepohrdá. Tak jsme ji mohli vidět jako dceru Čestmíra Mázla v Ordinaci, v 1. misi, ale také v oceňovaném Ochránci nebo v několika kriminálních seriálech, kdy zejména Hlava medúzy ji ukázala jako akční a ničeho se nebojící policistku se zbraní v ruce. Na svém internetovém hereckém profilu se mimo jiné představuje takto: „S kaskadéry trénuje CQB a střelbu, aby mohla zabíjet a zasahovat v českých kriminálkách, jako jsou Hlava Medúzy, Vraždy v kruhu, Polda, Specialisté nebo Šéfka.“ Velký úspěch jí ale vynesla role matky v internetovém seriálu #martyisdead, prvním českém seriálu, který získal prestižní mezinárodní cenu Emmy.
Ráda střílí, v čemž jí konvenoval seriál 1. Mise, foto FTV Prima
Divadelní klasika i moderní drama
Po absolvování brněnské JAMU prošla Petra Bučková několika angažmá. Pobyla v Divadle Petra Bezruče, v Huse na Provázku, v HaDivadle, až nakonec zakotvila v Praze v Divadle Na zábradlí. Tato scéna jí nabídla velké role například v inscenaci Ingmara Bergmana Persony nebo v představení Zlatá šedesátá aneb Deník Pavla Juráčka, za které získala cenu Alfréda Radoka. Říká o sobě, že miluje přesahy a proměny, takže si s radostí zahrála také ve Zběsilosti v srdci podle Davida Lynche a v punkovém kabaretu Psychóza ve 4:48. V Listování Lukáše Hejlíka se proměňuje tu v uřvaného fracka, tu v úlisného baliče nevinných dívek, tu ve škrobenou učitelku vlastivědy.
V zákulisí Divadla na Zábradlí, foto DNZ
Rakouský manžel a zahraniční produkce
Petra Bučková žije v Praze a za manžela má Rakušana. Jazykovou bariérou nijak netrpí, němčinu ovládá plynně a dobře také angličtinu a francouzštinu. To jí přineslo i řadu příležitostí v zahraničních produkcích. Anglicky mluvila v Haunted, Carnival Row nebo v The Wheel of Time. Američané ji nejčastěji obsazují do židovských hrdinek temných časů 2. světové války. Německy si zahrála v Decision Game a Home Is Here a její francouzština zazněla v seriálu Totems.
Bučková je výrazná kráska, čehož v tomto případě využila síť kadeřnictví Frank Provost. Foto se svolením Petra Bučková
Oblíbená audiotvorba
Herečka disponuje zvučným melodickým hlasem, se kterým umí kouzlit stejně jako s mimikou. Říká, že mikrofon nikdo neošálí a audionahrávky se pro ni staly srdeční záležitostí. Hraje v rozhlasových hrách a četbách na pokračování. Její hlas zazněl v románu Milenec Lady Chatterleyové, v novele Do tmy a v povídkách Noční učitelky. Dvakrát byla nominována na nejlepší herečku v anketě Neviditelný herec.
S Jiřím Dvořákem v ČRo. Foto se svolením Petra Bučková
Mateřství není povinnost
Za svou největší devizu pro hereckou práci považuje schopnost empatie, vnímavost pro různé povahy a jejich polohy v lidských příbězích. Proto jí také nedělá potíže hrát matky, i když sama děti nemá. Její manžel má dceru z prvního manželství a ona sama po dítěti nikdy netoužila. „Já jsem se pro nic nerozhodla. Ono to nějak nenastalo a já se do toho nenutím. Nechtěných dětí je podle mě na světě dost. Jsem ráda, když děti mají lidi, kteří je chtějí mít a dají jim lásku a výchovu,“ říká čtyřiačtyřicetiletá herečka v rozhovoru pro eXtra.cz. To ale neznamená, že k dětem nemá vztah. Natáčet s dětmi jí vůbec nevadí. „O to lepší to bylo, protože jsem si to mohla naplno užít a dítě předat. Všechny maminky obdivuju,“ vyjádřila se po natáčení Jitřní záře Petra Bučková, která přitom společnost dětí dobrovolně roky vyhledávala.
Na červeném koberci filmového festivalu ve Zlíně, foto se svolením Petra Bučková
Živila se totiž jako zdravotní klaun a měla za úkol do nemocničních pokojů přinášet smích a radost. Ačkoliv sama vlastní děti nechce a jeden by si myslel, že děti nemá ráda, tuto práci dělala dlouhých dvanáct let. „Děti jsem vídala denně. Připadám si jako jejich parťák. Mám v sobě dítě. Připadám si, že jsem jedna z nich, máma jsem ale jenom filmová,“ vysvětluje herečka, která navštěvovala i oddělení s těžce nemocnými dětmi a musela zvládnout i pohled na prázdnou postýlku, o níž nevěděla, zda dítě na ní zemřelo nebo bylo naopak propuštěno z nemocnice uzdravené.
David Koller přichází s novou písní Není o čem
Stejně jako tomu bylo v případě předchozích čtyř skladeb, i tato píseň dostává rovnou také obrazovou podobu. Píseň vytvořila autorská a producentská dvojice Jan Vávra a Matěj Belko.
O finální mix a postprodukci se postaral Petr Kaláb. Režisérem klipu je Ondřej Kudyn. Klip je natočený na jeden záběr v prostorách MeetFactory a propojuje dějovou linku s kapelou unikátním designem.
Jak skladbu Není o čem, kterou David Koller s kapelou uvede v létě na koncertech, vnímají autoři Matěj Belko říká: „Asi kdokoliv by potvrdil, že lidský život je doprovázený nekonečnou řadou dilemat a rozhodnutí. Vědomí, podvědomí, city, rozum, náhoda… O tom, jak je to celé občas na hlavu, jsme prostě udělali písničku.“ Jan Vávra upřesňuje: „Jde o moment rozhodnutí, popis chvíle, kdy je něco nevyhnutelné.“ „Po písních My se vám ozveme, Planeta bez paměti, Vězenkyně, či Pouta přináší skladba Není o čem kvalitní pop okořeněný expresivním klipem,“ říká David Koller.
Toulavá kamera odvysílala jubilejní 1000 epizodu
„Toulavá kamera je přesně tím typem pořadu, který člověk musí dělat srdcem. Nám se povedlo dát za léta jeho existence dohromady partu lidí, kteří to tak mají. Vlastence každým coulem, kteří do každé reportáže vkládají i kus sebe. Mají rádi naši domovinu a svou práci dělají s láskou. Na výsledku je to znát a diváci to cítí. Možná i proto si Toulavku tolik oblíbili. Tato nejsilnější lidská emoce se totiž ničím ošidit nedá, natož nahradit,“ říká autorka a moderátorka magazínu o cestování Iveta Toušlová (na snímku ČT dole) a dodává: „Víte, co je na tom nejkrásnější? Že nás na tisící díl upozornil jeden z našich věrných diváků.“

Místa, navštívená Toulavou kamerou a zajímaví lidé, které představila, najdete také v několka dílech knižního zpracování reportáží, můžete se tak k nim trvale vracet a vyhledávat si typy na výlety.
Tomáš Klus si užil sólový koncert na Radiokempu Frekvence 1
Hlavní hvězdou prvního Radiokempu Frekvence 1 byl Tomáš Klus. Písničkář odehrál svůj koncert dle svých slov poprvé pouze sám s kytarou v ruce. Za svůj výkon sklidil nadšené reakce publika. Dění z Radiokempu v Mělníku přenášela Frekvence 1 po celou dobu živě do éteru. Vysíláním
všechny provázeli moderátoři Lubka Ponížilová, Míra Michálek a Tomáš Fíla.
Klus podepisuje kytaru, foto Frekvence 1
„Koncert byl netradičním zážitkem nejen pro mě, když jsem hrál poprvé v životě sám, ale i pro publikum, které vynikalo obrovskou dávkou trpělivosti a odhodlanosti vydržet až do konce,“ prozradil Tomáš Klus po svém vystoupení v zákulisí. Během hodinového koncertu, který se nesl převážně v duchu improvizace, dostal do varu celý kemp. Podařilo se mu navázat velmi blízký vztah s publikem, které nadšeně reagovalo na všechny jeho vtípky, kterými ho po celou dobu zahrnoval spolu s pořádnou dávkou pozitivní energie. „Myslím si, že tady vznikly hezký vztahy. Díky tomu, že jsme byli na jedné frekvenci,“ zhodnotil písničkář akci.
Zdroj: Voyo, Expres.cz, ArtAgent, Public Relations & Communication & Promotion Active Radio, ČT, Active Radio

Vložil: Ela Nováková