Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Evropské absurdity a umanutá elektromobilita. Komentář Štěpána Chába

komentář 11.07.2022
Evropské absurdity a umanutá elektromobilita. Komentář Štěpána Chába

Foto: Pixabay

Popisek: Elektromobilita jako jediné řešení

Žijeme v prostoru plném dezinformací, informačních blokád a jednostranné politiky, která vychází z úst nejvyšší politiky. Ovládla Evropu lobby solárních baronů, když se v dopravě absurdně tlačí jen elektromobilita? Řešení jsou nekoncepční, bez plánu a u mnohých se začíná hystericky dávat zpátečka. Stejně jako se stejná opatření hystericky zaváděla, teď se stejně hystericky brzdí.

V Evropské unii zní, že není jiné cesty než elektromobilita. Elektromobilita nás spasí, zachrání celou planetu před uhořením. A tak všechny automobilky hromadně přecházejí na jejich výrobu. A to bez ohledu na jejich nespolehlivost a na velkou zátěž na životní prostředí, protože pro jejich výrobu jsou potřeba prvky prakticky z celé Mendělejevovy tabulky. Jejich těžba je pro planetu skutečnou zátěží věrnosti lidskému druhu.

A přitom, jak jsem byl upozorněn mým tajným zdrojem, se na scéně objevila syntetická paliva. Jejich výhoda je kouzelně recyklační. Vyrábí se z vodíku a uhlíku, který se vezme z životního prostředí. Směs se zkapalní a natankuje do auta se spalovacím motorem. Při spalování takové směsi při jízdě auta se uvolňuje uhlík, ale ten je zároveň výrobci z atmosféry opět odebírán pro výrobu syntetického paliva. To vše bez použití ropy. No není to sen všech ekologů? Měl by, protože to dává smysl. Ale Evropská unie tlačí hlavně elektromobily a tím zabetonovávají možný vývoj v dopravě jiným směrem. Tedy i směrem k syntetickým palivům.

Všude musí být nabíječky pro elektroauta, infrastruktura nabíječek musí obsáhnout i tu nejposlednější oblast unie. A přitom nápor na nyní krutě zkoušenou výrobu a distribuci elektřiny bude s elektromobilitou natolik velký, že může hrozit i blackout, tedy vyřazení celé elektrické soustavy na hodiny i dny, ne-li týdny. To je naším cílem? Syntetická paliva by problém řešila jedním vrzem a rozhodně by nesnižovala bezpečnost tím, že by veškerý chod naší společnosti přehodila zcela na elektřinu.

Před rokem obdržela Evropská komise dopis od 170 vědců, kteří apelovali na to, aby unie jednostranně neprosazovala pouze elektromobilitu. A to i s ohledem na to, že přes avizovaný boj s emisemi se vinou elektromobility emise naopak zvýší. Vědci upozorňovali, že jednostranné zvýhodňování elektromobility poškozuje technologickou neutralitu, přirozenou konkurenci a zásadně znevýhodňuje vývoj alternativních paliv. Rok po odeslání? Evropská unie stále trvá na elektromobilitě jako na jediném koni, na kterého musíme všichni vsadit.

Přitom elektromobilita je odlišný systém, který nejde přizpůsobit autům se spalovacími motory. Takže stávající auta mají jít zcela do šrotu. Přičemž u syntetických paliv nebo u biopaliv by stačila jen úprava spalovacích motorů na nové palivo. Jen chvilka v autoservisu. A nemusely by se investovat miliardy korun i eur do výstavby nabíječek. Syntetická paliva i biopaliva by šla totiž po nepříliš nákladné úpravě čerpat na stávajících čerpacích stanicích. Proč tedy máme přecházet na úplně nový systém, který reálně ohrozí distribuci elektrické energie a který udělá z dopravy koníček těch nejbohatších? To za tím stojí nějaká mafie solárních baronů, která se rozhodla převzít veškerou moc nad kontinentem?

Měli bychom hledat alternativy, které dávají smysl, ne ty, které ohrozí chod společnosti. Elektromobilita je jednou z alternativ, ale i v souvislosti s odpojováním elektráren spalujících fosilní zdroje je velmi nemoudré vsadit všechno právě na elektromobilitu. To se pak dočkáme takových prohlášení, které nedávno předvedl Frans Timmermans, otec celého pokrouceného Green Dealu, jenž řekl, že bychom tedy zase na chvíli mohli začít pálit uhlí, aby nedošlo k nepokojům. Důkaz toho, že naši politici podlehli hysterii a místo rozumného řízení a hospodaření se vydali cestou ničím nepodložených emocí? Podlehli Gretám a jejich pubertálním snahám o virální zviditelnění sebe sama? Vždyť je to zoufalství, čiré zoufalství.

Nemluvě o tom, že průmysl, těžba i výroba se začaly přizpůsobovat tomu, že máme být bezemisní ekonomika, banky začaly šikanovat tytéž za napojení na fosilní průmysl, a to hezky pod ideologickým diktátem Timmermanse, Grety a spol. Těžba uhlí byla na mnoha místech zastavená, mnohé doly zatopené. To teď začneme nakupovat uhlí z Austrálie? No to bude příkladně ekologické. Tankery na mazut budou korzovat přes půl planety jen proto, že ti naši Timmermansové jsou telata zaslepená a hloupá, která nevidí nic než sebe na piedestalu?

V tomto ohledu je pak nanejvýš směšné, ne vtipné, ale už směšné, prohlášení prezidenta Ukrajiny Zelenského, který pravil, že Ukrajina Evropské unii pomůže s elektřinou. Ukrajina ji začne za těžké prachy dodávat členským státům (a kolik jí bude z bezemisních zdrojů, že jsem tak smělý?). No není to báječné? Už jsme na tom vinou Timmermansů, Niedermayerů a Gret tak blbě, že nám musí pomoci Ukrajina, která je ve válce?

Vedou nás zaslepená telata. A vedou nás, jak už bývá zvykem zaslepených telat, k bankrotu. To, co nacpeme do výstavby nabíječek pro elektroauta, kdybychom nacpali do vývoje a zavádění syntetických paliv nebo biopaliv, už tu na benzin a naftu nejezdí nikdo. Jenže jsou tu zájmy malé skupinky lidí, kterým by takový vývoj nevyhovoval (odhaduji, že je to solární lobby, která v malém v ČR skoro uvláčela Alenu Vitáskovou, protože ta se jí postavila). Něco podobného jako u ČEZu a jeho minoritních akcionářů. Kvůli několika málo desítkám akcionářů musíme všichni platit mnohonásobně vyšší ceny za spotřebovanou elektřinu. Mají svá práva, my máme povinnost za ty práva platit krvavé peníze. Pohoršujeme se nad kauzou Hlubučka a hnutí STAN, který naplnil korupcí Dopravní podnik Prahy. Ale co se děje na úrovni Evropské unie, to musí být masakr.

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb