Vypadá jak model, takže jel hodně v reklamách. Ale už se to láme. I když - Haďák si rozumí s plazy víc než s lidmi. VIP skandály a aférky
29.03.2022
Foto: Se svolením Šimon Bilina (stejně jako snímky v článku, pokud není uvedeno jinak)
Popisek: Šimon Bilina dostal výraznější roli v seriálu ZOO
Postava i tvář jako zrozená pro modeling vynesla Šimonu Bilinovi řadu hlavních rolí, ovšem v reklamách. Takže ho známe jako tvář hned dvou značek piva, slavné limonády, banky, kávy i telefonů, ale teprve nyní jsme ho pořádně zaznamenali v jedné z výrazných rolí v seriálu ZOO. S tou mladý herec a muzikant zjevně souzní, i když jeho talent mlčenlivého chovatele plazů určitě převyšuje.
V ZOO dostal roli drsného mladíka, který nejde pro ránu daleko a mazlí se výhradně se svými jedovatými miláčky. Adam jako bývalý voják a veterán z Afghánistánu má v duši velké trauma z minulosti a ze všech lidí na světě věří snad jen dědečkovi Hruškovi. Ten býval ředitelem ZOO a je stále považován za nezpochybnitelnou autoritu, takže vnukovi zařídil práci chovatele plazů. Co na postavě herce zaujalo, že ji tak ochotně přijal? „Tam nebylo co řešit. Vzal jsem to kvůli přírodě, zvířatům a to, že se budu moct ještě o nich něco naučit. A samozřejmě také kvůli lidem,“ přiznal herec a dodal, že když byl zavřený v ohradě s krokodýlem, bylo to něco neuvěřitelného. Stejně nadšeně vyprávěl o hadech, kteří tvoří velikou část jeho partnerů před kamerou. „Je tu pátý nejjedovatější had, některé hady jsem i držel v ruce a vždycky to bylo skvělý. Pokud je klidný člověk, tak je klidné i to zvíře,“ popsal herec svoji zkušenost z natáčení seriálu televize Prima.
Na PR snímku pro seriál ZOO, foto FTV Prima
V rozhovoru pro Denik.cz se pak o vztahu k hadům rozpovídal víc: „Stačilo jen být v klidu. Nepanikařit. Hadi jsou velcí učitelé, pokud jsou správně pochopeni. V západní kultuře je had nejhorším symbolem. Staroindické národy chovaly k hadům silnou úctu, vnímaly je jako symbol moudrosti a intuice pro jejich schopnost stát si za svým, okamžitě jednat, nést zodpovědnost za svá rozhodnutí. Jako symbol toho, že jsme všichni spojeni a že naším životním úkolem je kvést, odhazovat vrstvy (kůže), odhazovat nepotřebné.“
Mladý herec v civilu
Muzikant, recitátor, obdivovatel Tolstého
Jeden dědeček zakládal divadelní spolek, druhý byl hudebník. V první kapele hrál Šimon Bilina s otcem a dvěma strýci. Dnes je jedním z frontmanů kapely 440 Hc, trochu obtížně žánrově zařaditelného seskupení, které se proslavilo singlem Kapitán Korkorán. Šimon hraje na klavír, bicí, kytaru a zpívá. Jeho velmi příjemný hluboký hlas můžeme slyšet také na nahrávkách audioknih. Ještě během studií herectví na JAMU sklidil spolu s režisérkou Janou Štvrteckou úspěch na Poděbradských dnech poezie za komponované hudebně recitátorské představení Večery s Hrabětem.
V divadelní šatně
V Městských divadlech pražských hraje ve Vojně a míru a svůj vztah k ruské klasice vyjadřuje velmi niterně: „Přijde mi, že Rusové se nikdy nebáli jít na dřeň. Žít do roztrhání srdce. Tolstoj byl zarputilý ochránce chudší vrstvy, pomáhal, kde mohl, až při tom zapomínal na svoje zdraví. Můj pradědeček se narodil v Užhorodu, vyrostl jako sirotek, před válkou odešel do Spojených států. Sám jsem studoval dva roky herectví u ukrajinské režisérky Oxany Smilkové, za čtyři dny jsem přečetl Zločin a trest a na vlastní kůži si tak vyzkoušel ruský způsob výchovy a uvažování o umění. Je v tom nekonečná disciplína, odevzdanost na úkor osobního života, umění. Kultivace duše je na prvním místě. Je mi to blízké do té míry, pokud člověk zůstává zdravý. Po všech stránkách.“ Pokud vám tedy Adam v ZOO připadá nejen drsný, ale také poněkud melancholický a zároveň posedlý prací, pak mu zřejmě Šimon Bilina dává kus ze sebe.
Vyložený model
Místo medicíny meditace, harmonie a láska
Pochází z lékařské rodiny. Měl být i Šimon mužem v bílém plášti? „To je samozřejmě velké téma. Doktory u nás totiž nejsou jen máma s tátou, ale i babička s dědou. I u mě se tedy tak nějak automaticky předpokládalo, že budu mít vlastní ordinaci. Já jsem byl ale odmalička fascinován úplně jiným pojetím vesmíru než tím racionálně nalajnovaným. Táhlo mě to spíš k opačnému extrému,“ svěřil se herec magazínu biOrganica. V tomto rozhovoru otevřeně popsal i své šamanské zasvěcení s halucinogenním nápojem z peruánské liány ayahusca. A také to, že byly doby, kdy se neměl rád a trápil ho strach. Hlavně z toho, že nežije za sebe, ale za jakousi zvolenou roli.
V zeleni se zmrzkou a klidem v duši
To je teď pryč, ŠImon našel osvobození a harmonii. Ideální svět si podle něj musí najít každý v sobě: „V takové realitě bychom si všichni uvědomili, že nemusíme nikomu odevzdávat svou osobní moc. A že můžeme do světa svobodně vnášet to, čím opravdu jsme. Náš jedinečný dar, který nebude nijak zakalený strachem z toho, že musíme zapadat do nějakých tabulek, čísel nebo šablon. Taková realita by nebyla živena neustálými obavami, ale tvořivou energií, harmonií, láskou a radostí z toho, kdo jsme a proč jsme sem přišli. Jsem si naprosto jistý, že každý z nás má osobní sílu změnit svůj život. Klíč je v tom stát se opět plně vědomými bytostmi a přibližovat se zpátky k přírodě na všech úrovních, protože právě v přírodě je obsaženo úplně všechno. Jakmile cítím potřebu, jdu do přírody, kde se zpátky napojuji na Zdroj, na Boha, na Záměr... Každý, ať si to nazve, jak chce. Vždy si tam uvědomím, že ať se děje cokoliv, je to v pořádku.“
S Buddhou
Těší se na nové představení
Kromě ZOO, která ho teď hodně zaměstnává, zkouší v současné době herec nové muzikálové představení s Janem Svěrákem a Tomášem Klusem. Bude se jmenovat Branický zázrak. „Budu hrát postavu bezdomovce Rudy, který reprezentuje jednu ze tří pokřivených částí charakteru Krajíčka (Tomáš Klus) – střídat se v ní budu s Martinem Dejdarem. Je to velká role a já sem opravdu vděčný za důvěru, kterou mi Jan Svěrák dal,“ zve Šimon Bilina na květnovou premiéru v Divadle na Fidlovačce. Jeho popis působí dost pochmurně, ve skutečnosti je ale představení pojato s humornou nadsázkou předávající poselství o jednom málem promarněném životě, který změní úplňková noc v kouzelném lesíku.
K tomuto snímku, který herec sdílel na Instagramu, připsala jedna dáma velmi případně: Sexy jak dva keksy.
Pražská Kotva mění čtvrté patro v muzeum
Máte rádi retro? Některé prvky interiérového vybavení ze 70. a 80. let minulého století nacházejí dnes znovu uplatnění v moderních domácnostech. Vracíme se k nim proto, že jejich design oživuje strohý současný styl. Hledáte inspiraci v této nepříliš vzdálené minulosti? Pak se nové muzeum chystá právě pro vás. Najdete ho od poloviny května ve čtvrtém patře obchodního domu Kotva.
„Rádi bychom mladším generacím přiblížili tuto dobu a starším generacím připomněli, jaké to bylo žít v Československu 70. a 80. let. Věříme, že muzeum bude pro návštěvníky zajímavé a svojí interaktivitou i svým způsobem jedinečné,“ vysvětluje Robert Vůjtek, předseda spolku Art Salon S. Ten má za sebou na čtyři desítky úspěšných výstav v Praze i ve zbytku republiky a stojí za dobovými výstavami Retro 70. a 80. let nebo Retro biják v Tančícím domě.
Výstava v Kotvě, foto se svolením Nikola Lörinczová
Druhou šanci v novém muzeu dostanou předměty, které se mnohdy ztrácí v propadlišti dějin, přestože o historii mohou mnohé vypovědět. V depozitáři budoucího muzea je uloženo už na 12 000 exponátů, jak předmětů z každodenního života, tak unikátních exemplářů, které byly pořízeny v aukcích či na základě národní sbírky z roku 2018. Nové uplatnění najdou v nejvyšším patře obchodního domu Kotva. Architektonicky ceněnou budovu, jež je dnes kulturní památkou, navrhli významní brutalistní architekti Věra a Vladimír Machoninovi v 70. letech. Retro muzeum tak návštěvníky přenese do doby otevření obchodního domu.
Výstava v Kotvě, foto se svolením Nikola Lörinczová
Na ojedinělou prezentaci bydlení, oblékání, stravování a trávení volného času v normalizačním Československu se už připravuje více než 2 000 metrů čtverečních. „Věříme, že právě zachycením každodennosti přiblížíme tuto dobu i těm, kteří ji nezažili,“ dodává Robert Vůjtek. Záměrem muzea je vedle ukázek dobového designu i přiblížení atmosféry a celkové charakteristiky tehdejší doby.
Šéfku nahradila charita v pořadu Na lovu: Hvězdný speciál
Nova vsadila na jistotu a místo seriálu Šéfka, který u diváků příliš nezabodoval, nasadila to, co v současné zmatené době hodně táhne, totiž charitu. Kombinace zavedeného soutěžního pořadu Na lovu, který Nova vysílá ve všední dny odpoledne s VIP hosty a finálními dary pro potřebné, evidentně přinesla ovoce. První Na lovu: Hvězdný speciál sledovalo přes milion diváků a ve skupině 15-54 byla soutěž 19. 3. 2022 nesledovanějším pořadem večera. Úspěch se zopakoval i následující sobotu. Princip soutěže je přitom jednoduchý a otázky, na které musí VIP účastníci odpovídat, nepatří k nijak náročným, ale hraje se o peníze a jisté napětí, a hlavně prvek zábavy přinášejí do hry VIP soutěžící.
Na snímku speciál, plný charity, foto TV Nova
Ve speciálním charitativním díle moderátor Ondřej Sokol představil Ondřeje Gregora Brzobohatého, Adélu Elbel, Reye Korantenga a Richarda Genzera. Soutěžilo se o peníze pro charitu, a tentokrát se soutěžícím podařilo lovce porazit a vědomostmi získat 170 000 korun na dobročinné účely. Adéla svůj podíl z výhry věnovala na UNICEF, Rey si vybral nadaci Dobrý anděl, konkrétně na pomoc pro tříletou Barunku, která se narodila s vrozenou slepotou, a Richard na Dětský domov na Sázavě. Ondřej sice vypadl, ale i jeho jménem bylo nakonec věnováno 30 000 korun na spolek ALSA pro vážně nemocného Honzíka. Kromě finančních darů pro charitu, které věnují vítězové každého kola pořadu Tvoje tvář má známý hlas, tak přibyly i dary pro další potřebné.
Vojta Kotek není žádná lopata
Reklamní spoty se chtě nechtě staly dávno součástí našich televizních večerů. A tak, dokonce i když se dokážete obrnit, a nejen že nepodlehnete lákadlu reklamy, ale dokonce i vytěsníte firmu, která je prezentována, určitě znáte toho zrzavého kocoura, co už několik let vtipně glosuje bankovní nabídky a stejně jako většina národa upřímně nesnášíte uřvaného zeleného panáčka. Ano, i česká reklama umí zaperlit. Jak vidí nejnovější hit odborník z kreativní a marketingové agentury Fairy Tailors? Velmi pozitivně hodnotí novou reklamu na Bauhaus s Vojtou Kotkem. Má jen jedno mínus – celou dobu měl dojem, že se jedná o reklamu na Hornbach.
Vojta Kotek v povedené reklamě, foto se svolením Bauhaus
„Nevím, proč jsem si to myslel. Nenese to žádné velké prvky Hornbachu (kromě chlapáctví). Bude to spíš tím, že Hornbach bude mít lepší Top of Mind v kategorii. Tudíž když vidíme reklamu na jakýkoliv kutilský obchod, ze kterého to není na první dobrou jasné, tak to vyskakuje,“ uvádí Marek Nieslanik, kreativní ředitel Fairy Tailors. Každopádně tohle se dá postupným budováním a opakováním napravit. Agentura tam odvedla kus dobré práce a věříme, že hlášky jako „Leze na mě jaro“ a „Nejsem žádná lopata“ budou v průběhu jara v Česku opravdu zaznívat. „Celý spot má šmrnc a přál bych mu i dobré obchodní výsledky,“ dodává Marek Nieslanik.

Vložil: Ela Nováková