Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Z Vršovic na Nové Město nebo Žižkov za 5 minut. Vlaky v Praze nabízejí často nejrychlejší spojení

07.03.2022
Z Vršovic na Nové Město nebo Žižkov za 5 minut. Vlaky v Praze nabízejí často nejrychlejší spojení

Foto: České dráhy

Popisek: Jak rychle cestovat po Praze? Vlakem

Z Podbaby do centra Prahy za 9 minut. Ze samého okraje města z Klánovic nebo Uhříněvsi do blízkosti Václavského náměstí za 22 minut. Zdají se vám takové časy cestování po Praze nereálné, ať už použijete auto nebo městskou dopravu? Tyto cestovní časy nabízí železnice. Díky novým zastávkám, podchodům a přístupovým cestám k vlakům i modernizaci tratí se pohodlné cestování na železnici po hlavním městě ještě zlepší.

„Před nedávnem otevřená zastávka Zahradní Město nabízí rychlé spojení do centra Prahy z oblasti Hostivaře, Zahradního Města a sídliště Skalka. Vlak zvládne tuto cestu jen za 10 minut. Nový výstup na hlavním nádraží směrem na Žižkov uživatelům železnice podstatně zkracuje cestu do této části města a prodloužený podchod na nádraží ve Vršovicích umožňuje přímou cestu na vlak z Nuslí. Díky tomu se zkracuje třeba cesta z Vršovic a Nuslí na ‚dolní‘ Žižkov na deset až patnáct minut,“ upozorňuje Lukáš Kubát, regionální tiskový mluvčí Českých drah.    

Rychlé cestování po Praze i do satelitů

Vlaky tak nabízejí nové, nevšední a velmi rychlé cestování po Praze. Páteřní linky S jezdí v pracovní dny v krátkých intervalech kolem 15 minut a díky souběhu několika linek mezi některými stanicemi jsou i úseky s kratšími intervaly.

Vlak zajišťuje také velmi rychlé cestování mezi centrem Prahy a satelity kolem metropole. Z Říčan na hlavní nádraží trvá cesta půl hodiny, z Českého Brodu je to 36 minut, z Kralup nad Vltavou 38 minut nebo z Čelákovic 32 minut. Ve špičce jezdí na důležitých linkách také zrychlené spoje, které nabízejí ještě rychlejší spojení do práce nebo do školy. Takový vlak stihne v jízdním řádu 2022 cestu z Říčan do Prahy za 20 minut.        

Můžete během cesty pracovat

Vedle krátkých cestovních časů je výhodou vlaku oproti dopravě na ucpaných silnicích možnost dělat během cesty nejrůznější aktivity. To usnadňuje možnost snadného připojení k internetu přes Wi-Fi. „Ve všech jednotkách CityElefant je dnes k dispozici palubní Wi-Fi síť a postupně do všech vozů doplňujeme také elektrické zásuvky 230 V pro napájení cestovní elektroniky, jako jsou mobilní telefony, notebooky nebo tablety. Díky tomu lze ve vlaku snadno vyřídit zprávy, sledovat dění na internetu, pracovat nebo se věnovat dalším činnostem, které řízení osobního auta neumožňuje,“ doplňuje Lukáš Kubát.       

V Praze v současnosti jezdí 14 linek S a několik linek se zrychlenými vlaky. Připravuje se i další zlepšení cestování vlakem po Praze, například nové bezbariérové nádraží ve Vysočanech, probíhá rekonstrukce několika tratí a plánuje se zřízení dalších linek.

 

Vložil: Markéta Vančová