Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2022

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

‚Protivná sprostá matka‘ s dvěma Tháliemi, kterou film ještě neobjevil. Ke své škodě. VIP skandály a aférky

25.01.2022
‚Protivná sprostá matka‘ s dvěma Tháliemi, kterou film ještě neobjevil. Ke své škodě. VIP skandály a aférky

Foto: Se svolením Tereza Dočkalová (stejně jako ostatní snímky v článku, pokud není uvedeno jinak)

Popisek: Tereza Dočkalová v pořadu Kokoti na neděli, který se vysílá na Streamu

FOTO, VIDEO Česká televize se plně vrhla na internet. Na jejím portále iVysílání dnes najdete plno původní tvorby, kterou v televizi neuvidíte. Jako například seriál nejen pro rodiče Protivný sprostý matky, který na ČT uvádí herečka Tereza Dočkalová.

Na iVysílání můžete vidět několik dílů, které se natáčely, ještě když byla Tereza těhotná, nyní má již roční dceru. „Natáčení mě provázelo jak těhotenstvím, tak prvním rokem rodičovství a pomohlo mi uvědomit si, že nejlepší bude nesnažit se o dokonalost nebo správnost, ale hledat si pro sebe a své dítě vlastní originální cestu. V tom asi spočívá ten ‚protivný sprostý‘ směr, který chceme ostatním ukázat,“ uvádí průvodkyně pořadu, herečka Tereza Dočkalová.

 

Do divadla kvůli přemíře fantazie

Televize a internet jsou velmi mocná média, bez kterých popularitu zkrátka a dobře nenahoníte, i když na divadle záříte. Přesně to by mohla říkat Tereza Dočkalová, která se stala ceněným divadelním esem, ale lidé ji poznali až díky feministicky laděnému seriálu Branky, body, kokoti, který se zveřejňoval na webu Blesku.

 

Matka Tereza Dočkalová míří do svého Divadla pod Palmovkou

Tereza pochází z Nového Jičína, nikdo z rodiny neměl s divadlem nic společného: „Opravdu, z rodiny nikdo nebyl divadelníkem. U mě zájem o divadlo vznikl asi přemírou fantazie, možná i tím, že jsem nechtěla chodit do práce, která by mě nebavila. Abych někam chodila na šest hodin, večer přišla domů a usnula u televize, to jsem fakt nechtěla. Přála jsem si něco, co mě bude bavit, aby to pro mě nebyla jen práce. Na základní škole jsme měli několik dramatických kroužků, jeden jsme si se spolužáky dokonce založili. Takže amatérským divadelním podhoubím jsem si prošla už na základní škole. Proto jsem se v patnácti rozhodla, že půjdu do Ostravy na konzervatoř.“

 

V pořadu ČT Protivný sprostý matky, foto Česká televize

Ještě v pubertě řešila problém se vzhledem, dokonce měla náběh na anorexii: „Ten náběh má podle mě spousta herců nebo tanečníků. I proto, že na ně koukají diváci a hodnotí. Ideál byl hodně hubená. Teď už se rozhodně tolik nehlídám. Ale myslím, že žádná žena z mé generace v sobě nikdy nevypne tu kontrolku, jestli náhodou nejí až moc. Kult krásy byl v době mého dospívání 90–60–90, všichni měli být nádherní a vyrýsovaní, hustila to do nás média, která jsme sledovali, jako třeba MTV nebo různé časopisy.“ 

Divoká léta na intru

Tereza v 15 odešla z domova na internát, kde jí nastala velmi divoká léta. Ze dvou internátů ji vyhodili: „Už předtím jsem chodila do dramatických kroužků a objížděla soutěže, které už tehdy vypadaly celkem pankáčsky, takže jsem byla aspoň trochu připravená. Minimálně jsem věděla, do čeho jdu. Svobodné prostředí plné humoru, fantazírování bez hranic, alkoholu a sem tam nějaká ta tráva. Ochutnávku jsem měla už na základce, v Ostravě to bylo všechno jenom o dost rychlejší. Prostě smršť. Zpětně si uvědomuju, že jsem to prožila možná zbytečně brzy, většinu lidí to potká až na vysoké škole... A osvojila jsem si tam taky ten cynismus a ironii, které k Ostravě tak nějak patří.“

 

V civilu pro ČT, foto Česká televize

Po škole nastoupila do divadla Aréna v Ostravě, začala rovnou velkou rolí: „Aréna měla sezónu nazvanou Rok racka. Ninu Zarečnou, jednu z hlavních rolí, měla hrát Lucie Žáčková, po městě už visely plakáty, jenže Lucie dostala nabídku jinam a přijala ji. V divadle tím nastal problém, protože museli najít jinou Ninu. Režisérovi Krejčímu poradili několik jmen a díky tomu se zašel podívat i na mne a řekl, že to se mnou zkusí. Myslím si, že v Praze by se nestalo, aby režisér obsadil do velké role někoho úplně neznámého a začínajícího, devatenáctiletou holku. Je to sázka na nejistotu. V Ostravě se to stalo a je to podle mě ten vůbec nejčistší přístup, když herec může takhle začít.“

 

V roce 2018 získala Tereza za roli Nory v Ibsenově dramatu Cenu Thálie za mimořádný jevištní výkon. Za roli Mefistofela byla nominována na nejlepší ženský herecký výkon v anketě Cen divadelní kritiky za rok 2019. Na snímku Goethův Faust, kde hraje Mefistofela. Foto Divadlo pod Palmovkou

Tereza je obrovský divadelní talent, což stvrzují hned dvě ceny Thálie. Nyní hraje již několik let v Divadle na Palmovce: „Naštěstí jsem vždycky nějak vyžila z hereckého platu. Když jsem se v roce 2014 z Ostravy přestěhovala do Prahy, bylo to chvíli krušnější, ale dala jsem to. Divadlo pod Palmovkou se o nás postaralo i v době, kdy bylo vytopené a hrálo se ve velmi omezeném režimu po jiných divadlech. A teď i v době pandemie. Jsme příspěvková organizace města, zatím nám nesáhli na platy. To je od nich pěkné.“

Drsná feministka

A zatímco na divadle se jí daří, filmová kamera ji opomíjí: „Já si ani nemyslím, že by mě přehlíželi, nabídek na různé castingy dostávám dost. Ale zatím se to prostě nepovedlo. Důvodů je asi hned několik, jeden z nich může být, že mě kamera prostě nemá ráda.“

 

V inscenaci Jak sbalit ženu 2.0 (Eva), foto Divadlo pod Palmovkou

Velkou roli prý hraje tréma, kdy se na castingu nedokáže uvolnit a prodat. Pokud tedy na Terezu nevyrazíte do divadla, můžete ji vidět pouze na internetu v pořadu Protivný sprostý matky, nebo v pořadu Branky, body, kokoti, který se nyní jmenuje Kokoti na neděli a přesunul se na jiné webové stránky. Tereza v nich funguje coby velmi drsná feministka, která uděluje titul Prasáka týdně a jeho autoři se nezastaví před ničím: „Sranda se přece dá udělat úplně ze všeho. Jak tady u nás v devadesátkách skvěle ukázal pořad Česká soda. Náš pořad je zaměřený na přešlapy vůči menšinám. Tepeme tam lidi za hlouposti, které pronesli ve veřejném prostoru, třeba o menšinách, feministkách anebo o ženách obecně. Je to zkrátka společenská satira, nedokážu si představit, že by se takový formát před něčím zastavil a řekl si stop, z tohohle si legraci dělat nemůžeme.“

Po čem muži a ženy touží

Do kin se chystá dvojka úspěšné komedie Po čem muži touží. Z traileru je jasné, že úspěšný model, tedy, že se chlap jednoho dne převtělí do ženy, se obrátí - že žena projde proměnou v muže. V hlavní roli je opět Anna Polívková a Jiří Langmajer (kdepak jsou jeho slova, když před lety prohlásil, že s podobnými rolemi končí?), takže na úspěch je zaděláno. „Snažil jsem se tak nějak po svém s tou holkou ve mně vypořádat a doufám, že tak, aby se lidi bavili,“ říká Jiří Langmajer a dodává se smíchem: „Komu se to povede v pětapadesáti letech sedět v maskérně a nechat si nalíčit oči, dostat podprdu a jít na plac? Jsem spokojen!“

 

Film režíruje opět Rudolf Havlík. „Je hrozně příjemný, když člověk pracuje s lidmi, které zná, s týmem, který má rád, s lidmi, kterých si váží. Mě poutá s Rudou Havlíkem dneska už blízký přátelství, a to je ohromná přidaná hodnota. Člověk pracuje, vydělává peníze, ale je i s lidmi, se kterými mu je dobře. To je na tom super,“ doplňuje Jiří Langmajer. Ve filmu hraje ještě Marek Taclík, Tereza Kostková, Pavel Šimčík, Ondřej Kavan, Leoš Noha, Oskar Hes, Zuzana Kronerová, Jiří Maryško, Radek Holub, Michal Kavalčík, Martina Babišová nebo modelka a herečka Pavlína Němcová. Premiéru by měl mít 22. dubna. 

Eva Burešová a Karel Zima museli do vody

V primáckých seriálech se i v zimě koupalo. Nejprve musela do chladné vody Eva Burešová v seriálu ZOO, poté také Karel Zima ve Slunečné… „Točili jsme v lomu Kosov na Berounsku. Místo jsem znal díky tomu, že jsme tam už točili s Petrou Hřebíčkovou film Štěstí je krásná věc. Ten lom tam hrál docela důležitou roli. Byl to takový návrat ztraceného syna,“ vzpomíná Karel Zima. „Byla tam krásná čistá voda a pokusů na natočení jsme měli několik. Tedy především já. Kameraman natáčel z různých úhlů a dělalo se snad troje jetí. Na rozdíl od Marka Lambory, který měl šanci jen jednu jedinou,“ přiznává herec, který při natáčení této scény měl kolem sebe kaskadéry a potápěče.

 

Eva Burešová, ZOO a voda, foto FTV Prima

„Marek to musel dát na první dobrou, jinak to nešlo. Vzpomínám si, že když mi z produkce volali ohledně této scény, aby se domluvily podrobnosti, tak jsem si zprvu myslel, že je to vtip,“ přiznává Karel Zima. Tou dobou byl totiž na dovolené u moře. „Mysleli si, že už o tomto natáčení vím. Zvedl jsem telefon a oni mi začali říkat, že budu mít u toho potápění kaskadéry, bomby, neopren… Vůbec jsem nevěděl, o čem mluví. Byl jsem překvapený, protože můj Pavel ve Slunečné sedí z devadesáti devíti procent u stolu v hospodě, tak jaké potápění? Bral jsem to jako apríl.“ Naštěstí vše dobře dopadlo a oba herci jsou živi a zdrávi.

 

Marek Lambora, Slunečná a voda, foto FTV Prima

 

Karel Zima, Slunečná a voda, foto FTV Prima

Karin Ann zpívá o pornu

Karin Ann je další z českých zpěvaček (po Ewě Farne), které se díky webové službě Spotify objevily na digitálním billboardu na Times Square. Nyní vydala skladbu ‚looking at porn‘, ke které zveřejnila také videoklip. Hlavním tématem písně i klipu jsou muži středních let, kteří jsou přisáti na internet a kde komentují vzhled mladých dívek.

 

„Vidíte, nakonec z hněvu vznikla zábavně-satirická píseň o stereotypním chování některých mužů středního věku, kteří nemají v životě nic jiného na práci než být bez přestání na internetu a kritizovat ostatní,“ směje se Karin, která při tvorbě opět vsadila na spolupráci s britským producentem Mattem Schwartzem. „Byla to skvělá zkušenost. Matt velmi dobře rozumí mé kreativní vizi a také rád vytahuje z lidí jejich stránky, které se sami bojí prozkoumat.“

 

 

Vložil: Michaela Špačková