Touha je zázrak, kámo… Zdálo se, že díky sexy čenichu bude nový Vaculík, nakonec vzal zavděk seriály. VIP skandály a aférky

26.10.2021

Popisek: Filip Tomsa teď účinkuje v seriálu Slunečná

FOTO, VIDEO Filip Tomsa (37) se vyklubal v seriálového herce, jeho poslední filmový zářez je již pět let starý. Zato má štěstí na opravdu populární projekty. Mohli jsme ho vidět v Ordinaci, v Modravě a nyní v dalším hitu, ve Slunečné. Ač sám sympaťák, zde hraje nepopulární postavu, která navíc trpí bludy. Nedávno natáčel scénu, kdy Barboru Jánovou chytne pod krkem a ohrožuje ji nožem.

„Věděl jsem, že moje postava Romana alias Pupíka bude mít dramatický vývoj. Předpokládal jsem tedy, že tvůrci se vyřádí dosyta, protože ta postava není zrovna pozitivní. To, v jaké formě to přišlo, mě moc těšilo. Mám rád, když je ta postava zajímavě pokroucená,“ prohlásil Filip Tomsa. Natáčení ho bavilo: „Užil jsem si to. Dokonce jsem točil i s Bárou Jánovou, kde ji dost nevybíravě chytnu pod krkem a ohrožuju nožem. Bylo to natočené se vší bezpečností, aby se Báře nic nestalo. Takže rekvizita vypadala jako pravá, ale nic se nemohlo stát.“

Ve Slunečné hraje blázna, foto FTV Prima

Jeho postava má psychické problémy: „Trošku složitější bylo lítat z jedné nálady do druhé během chvilky. Jinak natáčení jednotlivých obrazů, kde jsem byl jednou takový a v druhém jiný, mi nedělalo problém. Vzpomínám si, že nejlépe se mi točilo, když jsem byl v hospodě, kde za mnou byla maminka a já tam jako Roman viděl samé Albánce, tak tam si myslím, že jsem řadu lidí pobavil. Druhá scéna byla, když přijdu do pokoje, kde vidím opět Albánce, kteří tam nejsou, a já se s nimi peru. To jsme si taky užili. Myslím, že to pobavilo i ostatní a mysleli si, že jsem se zbláznil. Tyhle scény mi asi nejvíc zůstaly v hlavě. To, že jsem se snažil Báru podříznout, to byla taková Romanova klasika,“ směje se herec.

V Policii Modrava byl pohledný kriminalista, foto TV Nova

V Ordinaci byl saniťák Filip Vajner, foto TV Nova

Chtěl být pilotem

Jeho velkým přáním v dětství nebylo stát se hercem, ale pilotem: „Chodil jsem do lidušky na kytaru v Benátkách nad Jizerou, konzervatoř jsem měl až na třetím místě, chtěl jsem být pilotem. Ale talentovky byly dřív – na zkoušky mě připravila herečka Eva Horká, vedla na lidušce dramaťák.“

Pořád si uchovává chlapecký šarm, jak by to nazvali v červené knihovně, foto TV Nova

Už během konzervatoře si zahrál v Národním: „Byla to taková malá role v melodramatuu Smrt Hippodamie, ale uznávám, že to byl krásný pocit. Kytice s trikolorou, jména jako Hana Maciuchová, Alois Švehlík, Radovan Lukavský… a všichni ostatní.“ Ačkoliv je známý hlavně ze seriálů, láska k divadlu mu zůstala, i když se s ním nelze uživit: „Nevím tedy, jak to je teď, ale v době, kdy jsem byl v Divadle na Vinohradech, mi nestačil plat za plný úvazek ani na nájem. Podle mě je z principu špatné být závislý jen na jedné věci. I v dobách, kdy jsem hrál hlavně divadlo, jsem se snažil mít práci na různých scénách.“

Jeho dosud posledním filmem byl před pěti lety thriller Taxi 121 režiséra Dana Pátka, drama, inspirované skutečnými událostmi z roku 2014, kdy sériový vrah připravil o život tři pražské taxikáře. Foto Bohemia MP

Létá pro radost

Před kamerou stál prvně v inscenaci Adam a Eva 2001: „Režisér Patrik Hartl a další členové štábu tenkrát byli čerství absolventi a pro všechny to bylo něco nového. Pro mě také, ale ještě jsem si to nedokázal patřičně užít. Dnes, když stojím před kamerou, trému nemám, ale pociťuji něco, co bych nejspíš nazval respekt. Snažím se věci dělat dobře, a tak když mám roli v novém filmu, kde je nový štáb, o němž nevím, jak pracuje, jsem lehce nervózní. To ale obvykle brzy přejde." Brzy začal hrát v Ordinaci, dalších seriálech a pohádkách, takže se stal známým. Navíc se stal i pilotem, létá ale jen pro radost.

Co se filmů týče, tak nejvýraznější roli měl ve filmu Kvaska, muzikálu Dana Landy:

Sestra je pro něj dar

Poměrně brzy se oženil, s manželkou se seznámil v televizi Nova. S rodinou bydlí za Prahou, a i když natáčí daleko, snaží se co nejvíce vracet domů. Důležitá je pro něj i jeho původní rodina. Filipova sestra je mentálně postižená, Filip její postižení ale bere jako dar: „Když jsem se narodil, ségře bylo pět. Nebylo co řešit, předtím jsem nezažil nic jiného, abych mohl posuzovat, jaké sourozence mají jinde. Naši nás skvěle vedli k tomu, abychom spolu dokázali fungovat. Byly určité výkyvy, když jsem jako dítě ´stárnul´ a překvapovalo mě, že Eva ještě neumí, co já už dávno ano, ale protože jsem vedle jejího handicapu žil každý den, ta její odlišnost mě vůbec nestresovala.“ O svém vztahu se sestrou natočil dokonce na ČT i 13. komnatu, před lety jsme o tom psali.

Zaměstnaný Jan Nedbal ze Sestřiček na premiéře

Dlouho očekávaný film Duna měl slavnostní premiéru, na kterou dorazilo mnoho známých tváří. Nenechal si ji ujít také mladý herec Jan Nedbal, kterého mohou diváci znát ze seriálu Sestřičky, minisérie Herec, nebo seriálu o Boženě Němcové.

„Je to jeden z nejlepších filmů, který jsem kdy viděl. Je to zážitek desetiletí a každý by na to měl jít do kina. Naprosto fenomenální střih, hudba, zvuk i práce s časem,“ pochvaloval si herec. Jan Nedbal jde z role do role, nedávno natáčel film o Hančovi a Vrbatovi, hraje také ve filmu Zpráva. Foto se svolením: Cinema City IMAX

Jarda Jágr v komiksu

Jaromír Jágr je skutečnou legendou. A to dokonce takovou, že o něm vznikl dokonce komiks. Jmenuje se Jágr, legenda a vytvořili ho spisovatel Lukáše Csicsely a ilustrátor Vojtěch Šeda. V komiksu se vypráví příběh Jardy Jágra od doby, kdy přišel na svět, přes jeho první krůčky na bruslích, až k zisku Stanleyova poháru a zlaté olympijské medaile z Nagana.

Oba autoři vyrůstali v devadesátých letech, tedy letech Jágrova největšího rozmachu. V komiksu se tedy dostaneme do doby, kdy NHL kralovali jména jako Wayne Gretzky či Mario Lemieux a Jarda Jágr jim stál po boku. Foto se svolením: 65. pole

Rozhlasovou Cenu Thálie získala Angelika

Libuše Švormová, pro leckoho navždy Angelika, respektive její svůdný, zastřený hlas, získala nejvýznamnější herecké ocenění, Cenu Thálie, a to za roli Ženy v rozhlasové hře Děti pekla. „Miluji rozhlas ve všech jeho formách, mám krásný pocit, sklízím ovoce, předtím za divadelní práci, teď za rozhlasovou. Teď už bych brala nanejvýš Cenu Thálie pro začínající talent do 18 let,“ prohlásila herečka s humorem.

„Jsem velice rád, že se rozhlasová Thálie plně umístila mezi těmi skutečnými divadelními Tháliemi, však se také rozhlasové hře kdysi říkalo rozhlasové divadlo. Letos je ovšem absolutně raritní okamžik, protože se stane něco, co se ještě nikdy nestalo. Tenisté mívají double a my letos také. Ze všech 28 ročníků Cen Thálie ještě nikdy nikdo nezískal dvě během jednoho ročníku a dáma, která letos získá rozhlasovou Thálii, už získá druhou – paní Libuše Švormová,“ poznamenal Ondřej Kepka, prezident herecké asociace, na snímku Khalila Baalbakiho s laureátkou

Mimochodem, Český rozhlas také uděloval ceny, a to v posluchačské anketě Šarmantní osobnost roku, tou se letos stal Jan Přeučil. Foto Patrick Marek

Ranní špek od Dalibora Gondíka potrápí mozkovnu

Dalibor Gondík moderuje dlouhá léta ranní pořad Českého rozhlasu na stanici Dvojka. Dobrovolně vstává dokonce ještě dříve, protože do práce běhá. V pořadu Ranní Dvojka se snaží, aby se probudily také mozkové závity posluchačů, kterým pokládá každý den hádanku, které se zde říká Ranní špek.

Pozvánka na křest

Nyní se s týmem rozhodli vydat knihu Ranní špek, což je 1000 + 1 hádanka, kterou se může potrápit každý: „Celá myšlenka Ranního špeku spočívá v tom, že největší boj zpravidla člověk zažívá sám se sebou – se svou ranní ospalostí, s nechutí vstát, s hledáním motivace jít do práce. A také s hledáním odpovědi na vyřčenou otázku – od manželky či manžela, od potomků, od souseda či náhodného kolemjdoucího.“

Vložil: Michaela Špačková