Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2022

Čenich jak dobrácký medvídek, žádný Brad Pitt. Tak proč ho fanynky tak zbožňují, že má už třetí seriál s jedinou postavou? VIP skandály a aférky

02.09.2021

Popisek: Marek Němec, lamač srdcí. Zvláštní, že? I když - chlapům na to leckdy stačí vtip a charisma a tím je očividně obdařen

FOTO, VIDEO Marek Němec alias David Hofbauer byl dlouho důležitou (a oblíbenou, ale k tomu se ještě dostaneme) součástí herecké sestavy v seriálu Modrý kód. Jeho postava sice rubavský urgent opustila, to ale nevydrželo dlouho. Dva roky pro něj divačky seriálu Modrý kód plakaly a psaly prosebné dopisy do televize. FTV Prima není blázen, tak oblíbenou figuru na obrazovky vrátila, a to v rámci navazujícího seriálu Sestřičky Modrý kód.

Ani to ale není konec. Televize se ani pak oblíbené postavy nevzdala, neboť jí strčila do nového seriálu 1. Mise. Proč? Prima již rovnou předchází nářku divaček. A fanynky Marka Němce si tak mohou oddychnout. Herec se totiž objeví opět v roli lékaře v novém seriálu 1. mise. A zas bude hrát doktora Davida Hofbauera a bude ještě své zkušenosti předávat mladým zdravotníkům. Tentokrát bude působit ve vojenském prostředí. Marek Němec ale není jen herec, je také divadelní režisér, a dokonce pracoval i jako pedagog na DAMU. Jediné, na co vám nejsme schopni odpovědět, je, proč herce, který má ke krasavci s ostře řezanými rysy daleko, ženy tak milují. Odpovědí bude patrně jednak jeho ostrovtip, je to hláškař, jak plyne z rozhovorů, kamera ho má ráda a má očividně charisma...

Doktor Hofbauer dumá na baru...

Nejsem samožer, ale byl to příjemný pocit

Pojďme se napřed věnovat jeho mimořádné oblibě u dámského publika. A to hercovými vlastními slovy: „Netrpím samožerstvím, ale přiznávám, že to byl příjemný pocit. To jsou ty chvíle, kdy se měrou vrchovatou vrací vynaložená energie. V té době jsem si pořídil Instagram a sledoval jsem přibývající srdíčka a pak zlomená srdíčka. Ale taky jsem zjistil, že mě milují dvanáctileté holky nebo stařenky. Nic mezi tím. Postava Davida byla asi dobře vystavěná. Byl neobhroublý, ostrý, volil nestandardní východiska ze situací. Mladé bavil, možná se v něm mohli vidět. A pak se dal dohromady s Mery (Sabina Laurinová – pozn. red.), byli jsme jak dvě rozbité panenky, ona bez partnera, bez možnosti mít rodinu, on komplikovaná osobnost, ve vztazích neschopnej. Odšpuntovali seriálovou erotiku. Jeden čas se pořád svlékali, padali na sebe a užívali si plebejskou divokost,“ okomentoval to pro média před časem herec s tím, že svou postavu má rád. „Mám rád toho Hofbauera, to bych kecal, kdybych řekl, že to tak není. A chybělo mi natáčení a lidé, které mám rád,“ vysvětlil Marek Němec, který nyní s Hofbauerem vstupuje již do třetího seriálu, 1. Mise. Což je zázrak srovnatelný s probuzením Bobbyho po 80 dílech Dallasu…

„Myslím si, že chlap z rozchodu s čistým štítem nevyjde nikdy. Tak uvidíme, třeba ještě David na Mery nějak zapůsobí,“ mlžil před lety, před návratem do Modrého kódu Marek Němec. A my už víme, že zapůsobil…

Opět jako David Hofbauer

„Takhle čerstvoučce hysteričtí jsme s panem Dolanským, když se bojíme textu, když je ho hodně, když cejtíme, že večer budem jak rozsypaná písmenková polívka! 1.Mise již brzy, jdeme se učit,“ upozorňoval nedávno Marek Němec na svém Instagramu. Seriál 1. Mise sleduje výcvik dvanácti mladých lékařů určených pro nasazení do prestižního mezinárodního oddílu. Půjde o dvanáct příběhů a jeden společný cíl: být jedním ze čtyř nejúspěšnějších, zasloužit si místo v elitní jednotce a stát se součástí odvážné mise, na jejímž konci bude nespočet zachráněných lidských životů.

Jan Dolanský a Marek Němec v 1. Misi, foto se svolením Marka Němce

„Tvrdý výcvik pod vedením špiček v oboru, ale i praxe ve vojenské nemocnici postaví dvanáct mladých lékařů před nevšední profesní výzvy, čelem k vzrušujícím situacím a vstříc prostředím, jež jsou očím i myslím běžné veřejnosti obvykle nedostupná. Obstojí jen ti nejlepší, nejslabší články výcvik a tím i seriál v jednotlivých dílech opustí,“ uvádí Prima. Zde je důležité dodat, že opravdu jde o čistokrevný seriál, byť s prvky reality show – to je ono vyřazování. Všechny postavy ale hrají herci a premiéru má tento týden. Budeme se mu ještě věnovat v samostatném článku…

Má modré oči... A proč se vlastně před lety rozhodl z Modrého kódu vystoupit? „Byla to souhra důvodů. Neměl jsem čas na nic jiného, týdně jsem se učil kvanta textu a postupem času se podstava Davida pod tíhou scénářů začala ohýbat, a to jsem nechtěl. Řekl jsem si, že bude dobře, když odejdu v nejlepším. A taky jsem si nechtěl zvyknout na peníze, chtěl jsem zkusit žít skromně. A šlo to. Opravdu. Asi tím, že jsem si ani během natáčení nezvyšoval standard. Nekupoval jsem domy, drahá auta, nepropadal jsem drahým koníčkům. Beztak bych na ně neměl čas. A taky jsem dost peněz odevzdal státu. Uvažoval jsem o tom, kolik tisíc stran jsem se učil pro stát,“ prozradil tehdy novinářům.

Chtěl poznat herce z Vinohrad

Marek Němec původně hercem být ani neplánoval. Vystudoval totiž průmyslovku, hrál ale již jako dítě: „Jako dítě jsem trpěl až paralyzujícím studem. Dětská vystoupení pro mě byla utrpením a potom později v kapele jsem hrával zády k publiku. Myslím, že to bylo dáno vysokými nároky, které na mě rodiče kladli.“ Původně plánoval být stejně jako jeho otec architektem, zkusil ale i přijímačky na DAMU a podařilo se: „Myslím, že to byla taková shoda náhod. Zajímalo mě to, zkusil jsem to, protože jsem chtěl vidět naživo skvělé vinohradské herce, a ono to vyšlo. Také jsem měl možná štěstí, že ostatní adepti zrovna nebyli bůhvíjak šikovní. Někoho tam vzít musí,“ říká poněkud skromně. Po škole ho to táhlo i k režii: „První opravdovou režii jsem dělal myslím v roce 2008. Ale předtím už jsem něco dělal s Matoušem Rumlem a Veronikou Kubařovou, když byli ještě na škole. To mělo takové sranda parametry. Páchali jsme spolu nějaké představení v divadle Metro. Vím, že za mnou tenkrát přišli do Literární kavárny, kde jsem pracoval, a tam mě oslovili. V ten moment mě režírování začalo zajímat.“

V 1. Misi

Polda, ale i lékař

Jde o typicky seriálového herce. Popularitu si vydobyl například v seriálu Poldové: „Poldové byli super, měli vtipné scénáře a na natáčení byli fajn lidi. Dokonalého bratra mi hrál Marek Adamczyk, který byl stále mladý, při síle, sportoval, naopak já byl už ´jetý rodinou´, musel jsem se starat o děcko a téměř jako v dobách minulých jsem sdílel jeden příbytek se třemi generacemi. Můj Kamil Mlejnek byl prostě dost použitý a uťápnutý, takže mě vždycky bavilo hrát právě ty kontrasty s bratrem.“ Kromě Poldů hrál v seriálech z lékařského prostředí, uvádí také pořad pro děti. A pochopitelně hraje hned v několika divadlech.

Opět s Janem Dolanským

Poznali se v divadle

Sympatický herec se před pár lety oženil, s manželkou Johanou se ale zná velmi dlouho. Devět let se prý kamarádili, až jejich vztah přerostl v lásku, mají spolu dvě děti a vše zpečetili svatbou. ‚Už jsem viděl nevěstu, takže už to proběhlo! Ano, je to pravda, konečně! Byly u toho naše dvě děti, naše miniatury,“ potvrdil herec svatbu. Seznámili se díky práci, jeho manželka Johana Němcová totiž pracovala jako v dramaturgyně Činoherním studiu v Ústí nad Labem. S manželem před pár lety zakládala Divadlo Terminus, které působí v nově zrekonstruované Vodárenské věži na Letné v Praze: „Pro nás je to taková bojovka. Je to divadlo, kde herec čelí převaze toho publika a je to až skoro hrdinské. Já si to třeba jako herec zatím netroufnul zkusit.“ Mimochodem, sice se nám povedlo nalézt jednu fotku Johany Součkové Němcové z DJKT v Plzni, nebudeme ji ale publikovat - ta dáma očividně nechce učinit svůj čenich veřejným, a tak to respektujeme.

Jedna je krásná, druhá výrazná

Skončil festival ve Varech, což je vždy nejenom přehlídla filmů, ale také krásných rób, líčení a stylingu. Přijela sem i krásná Iva Kubelková, a to na přehlídku, na které předváděly i její dvě dcery. „Jsem tváří Dermacolu už více než 16 let. Celá rodina propadla péči o pleť i tělo. Když Dermacol přibral do kampaní mou dceru Natálku, splnil se jí dětský sen. Nyní společně připravujeme kampaň na vlasovou kosmetiku Dermacol Hair Ritual, která navíc podporuje růst vlasů,“ pochvalovala si Iva. Její dcerka premiéru na předváděcím molu zvládla na jedničku, i když si místo pořádně vysokých podpatků musela vzít kecky.

Rodina Ivy Kubelkové. Jedna dcera je podobná jí, druhá tatínkovi. Foto Dermacol

Karolína Jirásková není konvenčně ´hezká´, na rozdíl od své sestry Natálky, která je více po mamince. Přesto si troufneme tvrdil, že možná bude mít v modelingu větší úspěch - agentury mají rády výrazné typy. Foto Dermacol

Sára Sandeva bez vlasů?

Ve Varech se ukázala také herečka Sára Sandeva, a to prvně v páru s Jakubem Prachařem (bulvár odhalil, že většinu času strávili pod zámkem v hotelovém pokoji v Puppu). S tím tvoří dvojici v seriálu Dvojka na zabití, kde hrají detektivní parťáky. Sára, kterou zdobí krásné dlouhé vlasy, se svěřila, že se původně chtěla po natáčení seriálu ostříhat: „Jakmile jsem dotočila seriál, těšila jsem se, že se ostříhám!“

Foto pro Glanc Benedikt Renč

Herecká práce jí ale nedovolila přikročit k razantnímu kroku:„Zjistila jsem ale, že do vlasů nemůžu zasáhnout víc. Třeba mikádo si nemůžu dovolit, protože v Divadle Na Fidlovačce začínám zkoušet hru Kouř, kde hraju Kotě – a tam ty dlouhé vlasy zkrátka patří,“ prozradila. „Jednou mě chtěli obarvit na zrzavo, ale to jsme s manažerkou nějak vykomunikovaly, takže se to nakonec nestalo. Někdy to ani není třeba, víte, co u nás maskéři dokážou? Jsou nesmírně šikovní a vždy to umí udělat tak, aby to do toho vašeho looku zasahovalo co nejméně.“ Herečka pochází z Makedonie, kam by se ráda vypravila: „Určitě se tam chci podívat v září, až budu mít po premiéře. Nebyla jsem tam už rok a půl a moc mi chybí rodina, jídlo... Věřím, že to vyjde!“ doufá půvabná herečka.

Pokáč a Anna Julie Slováčková s bosou hlavou

Písničkář Pokáč nevyniká kšticí, chodí bez vlasů. Stejně tak svého času Anna Julie Slováčková, která o vlasy přišla kvůli chemoterapiím. Hendikep ale přetavili v přednost, když nazpívali písničku I když jsme plešatý. Videoklip na Youtube potěší nejen ty, kdo ho sledují, ale také každé přehrání přináší peníze projektu Můj nový život, který má posílit povědomí o problematice dětské onkologie: „Můj nový život je úžasný projekt úžasných lidí, je obrovská čest s nimi spolupracovat. Když jsem měl tu čest poznat děcka a jejich rodiče osobně během natáčení písničky, byl to neuvěřitelně silný a inspirativní zážitek. Osud se s nimi vůbec nepáře, ale oni mu dávají totálně na p*del a mají tolik elánu a životní energie, jako snad nikdo, koho jsem kdy poznal. Že jsme s nimi mohli spojit naši písničku je pecka. Už se pár peněz vybralo a pokračujem dál, za každý přehrání klipu či písničky na streamovacích službách putujou peníze právě na tenhle skvělej projekt, tak všichni šup poslouchat,“ uvedl Pokáč.