Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Burani a pomlouvači ve středu předvolebního klání. Komentář Štěpána Chába

komentář 31.08.2021
Burani a pomlouvači ve středu předvolebního klání. Komentář Štěpána Chába

Foto: Se svolením: Andrej Babiš

Popisek: Tak jednu jako dezinfekci před spuštěním hnojometu

V německé televizi RTV začali moderátoři velkou předvolební debatu se všemi stranami, které mají šanci se dostat do parlamentu, otázkou – proč by jejich rivalové neměli vést Německo v dalším volebním období. Každý jednotlivý politik odmítl na otázku odpovědět a jejich postoj shrnul Olaf Scholz z křesťanských demokratů: „Tohle není styl, který bychom měli v Německu pěstovat.“ Že bychom se při tom věčném pohledu na Západ inspirovali právě tady?

Upřímně, na to neustálé kydání na ty druhé už se nedá dívat. Andrej Babiš ve svém každotýdenním Čau lidi půlku času věnuje kydání na Piráty, koalici Spolu a znovu na Piráty. To samé jede koalice Spolu, která mluví o rudohnědém teroru tří stran a kudy chodí, tudy kydá. Jako kdyby jejich program byl vedlejší. Piráti se věnují, snad po vzoru Babiše, také kydání, protentokrát právě na Babiše. Snad jediná parlamentní strana, která jede svůj program, je Okamurova SPD se svým pojízdným obchoďákem na levné potraviny (i když Okamura a jeho suita jednou na svých sociálních sítích neskutečně očerňující kampaň proti všem ostatním). A z části také ČSSD se svými kontrolami práce v podnicích. Protože kampaněmi zdvihají témata.

A tam je nejspíš ta politika kampaní. Zdvihnout téma a tříbit na něm ostatní strany. Hádat se o tématech. Nabízet svůj pohled, oponovat tomu druhému. Ale tady se, zdá se, čeká jen na selhání těch druhých, aby se mohlo s úšklebkem a zadostiučiněním poukazovat na chyby. Jinak řečeno – pozitivní kampaň by byla sice nudnější, estráda hnoje by ztratila svůj šmrnc, ale politika by nekončila na dně stoky toho nejpokleslejšího humoru třetí cenové. Předvolební kampaň, mám ten dojem, je naplněná politikou až posedlého odmítání těch druhých. A to vede k tomu, že jsme svědky jen nudného vynášení špíny a umlčujeme tak diskusi o tom, kam má směrovat republika.

Představme si to na běžném marketingu zboží. Výrobce másla nebude popisovat lahodnou chuť vlastního poctivého másla, ale v reklamní pauze uslyšíte jen to, že margarín je hnusný, bez chuti a bez zdravotních benefitů. Na druhou stranu výrobce margarínu nebude opěvovat v reklamní pauze to, že jeho výrobek se snadno roztírá, ale poukazovat na to, že máslo je tuhé, přežité a konzervativně předražené. Do čehož se vloží výrobce Hery, který nezačne opěvovat univerzálnost tohoto ‘másla Ostravska‘, ale začne kydat na máslo s margarínem, přičemž máslo s margarínem se proti Heře spojí v koalici a další reklamní spot bude v jejich režii a Hera v něm vyjde jako zprostředkovatel nového pogromu. Přinejmenším pogromu.

 

Nejburanštější předvolební spot. Kupodivu vzešel ze stáje koalice Spolu

Však co jiného je politika, než snaha se vloudit do pozornosti zákazníka a donutit ho, aby to hodil právě jejich konkrétní politice. Jen máslo, margarín a Hera. A libovolné koalice tří výše zmíněných proti zbytku libovolných koalicí tří výše zmíněných. Pak začíná mít člověk tendence to hodit třeba kozímu sýru, který sice není ve středu pozornosti, protože do parlamentu je cesta dlouhá a bolavá, ale nenabízí tolik ublížené nesnášenlivosti.

Mohu-li poznamenat, tak u politika bych očekával důstojnost a hodnotu pravého státníka, ne nějaký ubohý handl nad zdechlou krávou jménem Česká republika, kterou tím svým hadlováním, handrkováním a permanentním dojením politici zchvátili k smrti. Úroveň předvolebního hádání se o voliče vykazuje čím dál hlubší pád do buranství.

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb