Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nejmodernější expresy, bezbariérové pantografy a moderní patrové soupravy… České dráhy uvedou do provozu desítky nových vlaků

16.03.2021
Nejmodernější expresy, bezbariérové pantografy a moderní patrové soupravy… České dráhy uvedou do provozu desítky nových vlaků

Autor: České dráhy (stejně jako ostatní snímky v článku)

Popisek: Letos se České dráhy plácly přes kapsu a pořizují řadu nových vlaků

Rok 2021 je ve znamení nových vlaků Českých drah. Cestující na západě republiky se svezou nejmodernějšími expresními vagóny v Evropě, hned v několika regionech se rozjedou zbrusu nové bezbariérové ´pantografy´ a na severní Moravě si lidé užijí pohodlí nejmodernějších patrových vlaků.

Tento rok odstartují České dráhy čas výměny starších vlaků za nové. Ve spolupráci s objednateli dopravy do nich největší český železniční dopravce investuje několik miliard korun. Podstatná část jejich výroby probíhá přímo v České republice, kde na nich pracují naši dělníci a inženýři. České dráhy tak podporují zaměstnanost a růst našeho hospodářství. Cestující se pak mohou těšit na zbrusu nové vlakové soupravy.

Nové expresy míří z Prahy na západ

Evropskou špičku mezi osobními vagóny pro dálkové spoje představuje 50 vozů pro Západní expres a Krušnohor. Z těchto vozů bude vytvořeno deset pětivozových souprav, které obslouží dvě linky, které spojují Prahu s Chebem, jedna přes Plzeň a Mariánské Lázně, druhá přes Ústí nad Labem a Karlovy Vary.

 

ČD50 - nové vozy pro dálkovou dopravu - interiér

Cestující v nich najdou všechno, co patří k modernímu cestování vlakem. Komfortní sedadla se stoly, klimatizovaný interiér, hned několik možností pro nabíjení cestovní elektroniky, jako jsou notebooky, tablety nebo mobilní telefony. Poprvé v České republice bude souprava vybavena vedle obvyklých zásuvek 230 V a konektorů USB také indukční nabíječkou „mobilů“. Samozřejmostí bude palubní Wi-Fi síť nebo moderní audiovizuální informační systém.

„Nové vozy umožní pohodlnější cestování také osobám na vozíku, nevidomým nebo neslyšícím.  Rodiny s dětmi mohou využít dětské kino či přebalovací pult. Nezapomínáme ani na cyklisty, kteří zde najdou oddíl pro přepravu jízdních kol. Soupravy dále nabídnou klimatizaci, Wi-Fi připojení, klasické zásuvky a USB porty pro dobíjení cestovní elektroniky. Samozřejmostí jsou sklopné stolky či polohovatelná sedadla, která vedle možnosti pracovat během cesty nabízejí příjemný komfort,“ říká náměstek generálního ředitele ČD pro obchod Jiří Ješeta.

V regionech bez bariér

Stejně komfortně budou cestovat lidé na regionálních tratích v mnoha regionech České republiky, které si objednaly u Českých drah provoz nových moderních vlaků. Od poloviny tohoto roku vyjedou první nové ´pantografy´ RegioPanter na zrychlené lince mezi Plzní, Chebem a Karovými Vary. Po nich budou pokračovat dodávky bezbariérových regionálních jednotek také na linky z Klatov přes Plzeň do Berouna, pro tratě v Jihočeském kraji a také na Vysočině.   

 

Jednotka RegioPanter

Dvouvozové soupravy přináší na regionální tratě úplně novou kvalitu cestování. Nízko umístěná podlaha nabídne snadný nástup a výstup všem cestujícím, ale nejvíce ho ocení senioři, lidé s kočárky a malými dětmi, případně s velkými a těžkými zavazadly nebo s jízdním kolem. Pro cestující pohybující se na vozíku budou dveře soupravy vybaveny navíc rampami pro snadný nájezd z nástupišť různé výšky.

Komfortní cestování v zimě i v létě nabídne klimatizace. Soupravy budou podobně jako jiné moderní vlaky Českých drah vybavené palubní Wi-Fi sítí a chybět nebude ani možnost dobíjet přenosnou elektroniku, hlavně smartphony, tablety a všechna podobná zařízení, která dnes nabízejí světoví producenti.

Panoramatický výhled na Beskydy

Další novinkou se svezou lidé na severní Moravě. Nový patrový vlak typu push-pull, tedy s lokomotivou na jedné straně a řídicím vozem na druhém konci soupravy, zamíří na trať z Ostravy do Frýdku-Místku a Frenštátu pod Radhoštěm. Pětice třívozových vlaků nabídne komfortní cestování ve dvou patrech v týdnu do zaměstnání a o víkendech za rekreací v Beskydech. Pro tuto službu budou vybaveny na míru.

 

ČD50 - nové vozy pro dálkovou dopravu

Soupravy budou mít moderní světlý klimatizovaný interiér, anatomicky řešené čalouněné sedačky, velká okna nabídnou kvalitní výhled do krajiny, ta v horním podlaží pak doslova panoramatický výhled třeba na Beskydy, kam míří víkendoví turisté. Mnoho z nich cestuje z města s jízdním kolem, proto bude v soupravách push-pull dostatečný prostor pro jejich přepravu.

S kolem se bude nastupovat velmi snadno, protože nástupní plošina je v úrovni moderních nástupišť. Snadný nástup a výstup však ocení především senioři, cestující s objemnými zavazadly, kočárky, s malými dětmi a lidé na vozíku. Pro ty bude navíc vlak vybaven rampami a bezbariérovou toaletou.

Velkou výhodou nových souprav push-pull je možnost výměny lokomotivy. Vlaky tak mohou vyjet na trať z Ostravy do Frenštátu hned po vyrobení, s motorovou lokomotivou, a nemusí čekat na budoucí modernizaci a elektrizaci tratě.

Vložil: Zdeněk Svoboda

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace