Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Po více než 45 letech se vrací tramvaje na Pankrác. DPP zrekonstruoval tramvajovou trať v ulicích Na Veselí a Soudní a postavil novou ke stanici metra

27.11.2020
Po více než 45 letech se vrací tramvaje na Pankrác. DPP zrekonstruoval tramvajovou trať v ulicích Na Veselí a Soudní a postavil novou ke stanici metra

Foto: DPP / Daniel Šabík

Popisek: Tramvajová trať Na Veselí

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) 27. 11. 2020 dokončil rekonstrukci tramvajové tratě v ulicích Na Veselí a Soudní a od dnešní 15. hodiny obnovil v úseku provoz na linkách č. 18 a 93, jak oznámilo tiskové oddělení DPP. Kromě toho postavil 250 metrů dlouhý nový úsek, díky kterému prodloužil stávající trať v ulici Na Pankráci ke stanici metra Pankrác. Od 27. března 2021 DPP na to naváže 2. etapou rekonstrukcí tramvajové tratě v ulicích Na Pankráci, Táborské a Vladimírově, která by měla skončit 4. června 2021. Poté zahájí provoz na lince č. 19 i na novém úseku do zastávky Pankrác.

V rámci první etapy rekonstrukčních prací DPP nahradil stávající velkoplošné panely pevnou jízdní dráhou s upevněním typu W-tram. Současně s tím na tramvajové trati nainstaloval protihluková opatření ve formě antivibračních rohoží a kolejových mazníků a vyměnil kolejové konstrukce a oblouky před samotnou vozovnou Pankrác, které byla od zahájení prací (tj. od 19. září 2020) mimo provoz. Zastávka Na Veselí je nově bezbariérová.

Po devíti letech prodloužili tramvajovou síť v Praze

Zároveň DPP vybudoval i kolejový trojúhelník u odbočky stávající tramvajové tratě z ulice Na Pankráci do ulice Na Veselí a následně zhruba 250 metrů dlouhý úsek nové tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác, konkrétně ke křižovatce s Hvězdovou ulicí. Na konci nové tratě DPP postavil kolejový přejezd a novou zastávku Pankrác, která bude sloužit současně pro nástup i výstup cestujících.

 

Od 27. března 2021 začne druhá etapa rekonstrukce tramvajové trati v ulicích Na Pankráci, Táborské a Vladimírově, která by měla skončit 4. června 2021

„Po devíti letech jsme prodloužili tramvajovou síť v Praze a po více než 45 letech vrátíme tramvaje na Pankrác. Trať prodloužíme až k ke křižovatce ulic Budějovická a Bystřická, projekt jsme nedávno schválili v Radě a DPP už připravuje projektovou dokumentaci. Plánujeme ji postavit, než začneme budovat stanici metra D. Tuto tramvajovou trať budeme potřebovat pro náhradní dopravu během výluky stanice metra C. Na novém úseku zahájíme provoz tramvají na začátku června příštího roku, až DPP dokončí všechny rekonstrukce v oblasti,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy a předseda dozorčí rady DPP a dodal: „Pražskou tramvajovou síť nerozvíjíme jen na papíře. Jsou za námi vidět konkrétní výsledky. Po trati z Pražského povstání k Pankráci brzy postavíme další důležitý úsek z Barrandova do Slivence, kde jsme nedávno získali stavební povolení.“

„Po vybudování prvních metrů nové tratě do Holyně, po založení kolejového trojúhelníku pro budoucí Dvorecký most u Lihovaru na Zlíchově, zahájení stavby nového energocentra v Hloubětíně, je prodloužení tramvajové tratě ke stanici metra Pankrác dalším důležitým mezníkem letošního roku pro tramvajovou síť v Praze. Máme úspěšně za sebou první etapu prací, ale od 27. března 2021 nás čeká rozsáhlá rekonstrukce tratě v ulicích Na Pankráci, Táborské a Vladimírově, de facto od odbočky do ulice Na Veselí až po křižovatku Táborské, resp. Vladimírovy a Nuselské ulice,“ doplnil Jan Šurovský, člen představenstva DPP a technický ředitel – Povrch.

Rekonstrukční práce ve 2. etapě potrvají do 4. června 2021, DPP během nich nahradí současnou dožitou konstrukci z velkoplošných panelů za novou tramvajovou trať na betonové desce s upevněním W-tram.

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace