Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Spojení mezi novou lanovkou a stanicí metra. Novou tramvajovou trať z Kobylis do Bohnic schválila Rada Hl. m. Prahy

21.12.2020
Spojení mezi novou lanovkou a stanicí metra. Novou tramvajovou trať z Kobylis do Bohnic schválila Rada Hl. m. Prahy

Autor: DPP

Popisek: Slavnostně vyzdobená vánoční tramvaj DPP - výzdobu najdete i uvnitř, pokud se vám poštěstí na ni narazit

Tramvajová síť v Praze se do zhruba 6 let rozroste o další 3,3 kilometry. Rada Hl. m. Prahy (RHMP) 21. 12. 2020 schválila záměr výstavby nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice, která spojí konečnou stanici připravované lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice se stanicí metra Kobylisy na lince C. Po zprovoznění nabídne obyvatelům Bohnic např. přímé spojení tramvají na Palmovku k Úřadu městské části Praha 8 či do Libně. Novou trať postaví Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP), který na začátku příštího roku na ni vybere projektanta. Informace přineslo tiskové oddělení DPP.

Nová tramvajová trať Kobylisy – Bohnice společně s připravovanou lanovou dráhou Podbaba – Troja – Bohnice vychází z Radou hl. m. Prahy letos schválené Koncepce propojení městských částí Praha 6, Praha – Troja a Praha 8 veřejnou dopravou, a je také součástí uvažované Severní tramvajové tangenty. Kromě toho je tento záměr zahrnut ve Strategii rozvoje tramvajových tratí v Praze, který schválila RHMP v září 2017, je součástí Plánu udržitelné mobility v Praze a okolí, a v neposlední řadě je v souladu s Územním plánem hl. m. Prahy, ve kterém je vymezen jako veřejně prospěšná stavba.

Náklady jsou 1,2 miliardy Kč

Trať povede od stanice metra Kobylisy u křižovatky ulic Klapkova, Pod Sídlištěm a Střelničná západním směrem ulicí Pod Sídlištěm, přes Kobyliské náměstí, dále ulicemi Čimickou a K Pazderkám, po okraji Sídliště Bohnice až do jižního cípu ulice Lodžská. Podle předběžných plánů by měla mít 7 zastávek. Ukončení tramvajové tratě je plánováno úvratí u připravované konečné stanice lanové dráhy Podbaba – Troja – Bohnice. Odhadované náklady na výstavbu nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice jsou 1,2 miliardy Kč, zpřesněny budou po vypracování návrhu projektové dokumentace k územnímu a stavebnímu řízení. Na stavbu nové tratě bude DPP usilovat o získání dotací z Evropských strukturálních a investičních fondů.

„Moderní město se nerozvíjí bez vysokokapacitní, komfortní a ekologické formy dopravy. Naším cílem je přivést tramvajovou dopravu do každé významné pražské čtvrti a pokračovat ve vytváření uceleného systému. Díky tramvajové trati Kobylisy – Bohnice, kterou jsme dnes na Radě schválili, budeme moci obyvatelům jižní části Sídliště Bohnice nabídnout přímé tramvajové spoje bez složitého přestupování například k Úřadu městské části Praha 8, na Palmovku, do Libně nebo výhledově do Holešovic či Stromovky. Pohodlnější dopravou obsloužíme také plavecký areál Na Šutce. Nová tramvajová trať nám umožní zefektivnit vedení autobusových linek uvnitř sídliště Bohnice a celkově zlepšit funkčnost systému MHD v dané oblasti,“ řekl Adam Scheinherr, náměstek primátora a předseda dozorčí rady DPP.

Hotovo bude v roce 2027

„Letos jsme zvládli v Praze zrekonstruovat či opravit necelých 13 km tramvajových tratí, založit nebo postavit zhruba půl kilometru nových. Příští rok nás v oblasti rozvoje tramvajové sítě v Praze čeká realizace řady dalších projektů, jako je např. stavba tramvajové smyčky Zahradní Město, nové tratě Sídliště Barrandov – Holyně, a rádi bychom zahájili také prodloužení tratě ze Sídliště Modřany do Libuše a realizaci nové deponovací haly ve vozovně Hloubětín. Jsem rád, že příští rok začneme připravovat také novou tramvajovou trať Kobylisy – Bohnice,“ uvedl Petr Witowski, předseda představenstva a generální ředitel DPP a dodal: „V lednu ji projednáme na nejbližším zasedání představenstva a zařadíme ji do investičního plánu DPP. Do dubna vybereme projektanta a do konce příštího roku bychom chtěli mít hotový návrh projektové dokumentace pro územní a stavební řízení. V případě hladkého průběhu povolovacích řízení bychom mohli trať začít stavět nejdříve v roce 2025 a zprovoznit jí zhruba za šest let, tj. cca v roce 2027.“

Součástí projektu tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice bude vyřešení uzlu u stanice metra Kobylisy tak, aby nová trať byla připojena do všech směrů stávajících tramvajových tratí, tj. směrem do/z Libně, Ďáblic, Holešovic a k vozovně Kobylisy, resp. v dalších letech na pokračování tramvajové tratě do Zdib. Současně se stavbou nové tramvajové tratě Kobylisy – Bohnice DPP jako samostatnou investiční akci paralelně zrekonstruuje tramvajovou trať v Klapkově ulici, jižně od křižovatky se Střelničnou ulicí, kde se bude postupovat dle koncepční studie zpracované IPR Praha.

Vložil: Markéta Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace