Ředitel známého pekařství PAUL: Věřím, že až současná situace skončí, budeme silnější
25.11.2020
Autor: Facebook
Popisek: Pekařství PAUL; ilustrační foto
Pekařství PAUL má již 130letou historii a v současné době se musí vypořádávat s problémy aktuálního stavu. Jeho ředitel Filip Kubernat zhodnotil, jak zvládá současnou krizi, kdy si hosté nemohou v provozovně sednout a vychutnat si kávu s něčím dobrým u stolu. „Největší euforii v PAULu jsem zažil na jaře, když jsme museli prodávat pouze z okének. Prodejní tymy se hecovaly, kdo udělá větší tržby přes okénko, psaly kartičky s poděkováním za nákup ke každé online objednávce a tak dále. Zákazníci nám psali na infolinku, jestli nás mohou podpořit a nakoupit dopředu vouchery, abychom vylepšili cashflow,“ řekl Kubernat.
„Celkem se nám stále daří v lokalitách, kde je velké množství procházejících lidi, jako je Anděl a I.P.Pavlova. Loni jsme však zde měli více než dvojnásobné tržby. Další typ lokality, ve které máme provozovny, jsou obchodní centra. V některých se sice dostáváme i na loňské tržby, ale v jiných, kde jsme měli hodně cizinců a lidí z okolních kanceláří, jsme rádi za třetinové tržby. Už přes rok zkoušíme nový koncept PAUL Expres na pražském Hlavním nádraží. Během Covid krize zde máme zhruba třetinové tržby. Když to všechno dáte dohromady, přidáte zkrácené otevírací doby, dva lockdowny, kdy bylo přes měsíc úplně zavřeno, tak se pohybujeme kolem 50 procent tržeb,“ říká Kubernat,
PAUL zkouší i internet a dovážkové služby
Pekárna PAUL se snaží své zboží nabízet také on-line či přes rozvážkové služby, v současnosti spolupracuje s WOLTem, kde stále roste skupina lidí, kteří si objednávají pravidelně. „Podle příspěvků našich věrných zákazníků na sociálních sítích si umí vychutnat naše produkty i v domácím prostředí, v kanceláři, nebo na romantické procházce v parku, kam jim se službou WOLT umíme doručit naše speciality,“ dodává ředitel pekárny.

Pravá chuť Francie
Objednat lze i přes Rohlik.cz
Od září také začali prodávat přes oblíbený Rohlik.cz. „Naše výrobky je tedy možné objednat nejen v Praze, ale i v dalších vybraných českých městech, což naši zákazníci velmi ocenili. Občas nám i napíší pochvalu. Na celkové hodnocení je příliš brzy, zatím testujeme. Začali jsme ve spolupráci s francouzským vedením pekařství PAUL vyvíjet speciální produkty exkluzivně pro online prodej, které nenajdete v našich obchodech. Prvním z nich je toastový chléb plný pravého másla. Další výrobky připravujeme, nechte se překvapit,“ říká Kubernat.
Nejhorší je nejistota
V současné situaci je ale prý nejhorší nejistota, na jaře to vypadalo, že by se situace opakovat nemusela, nyní zde máme druhou vlnu a už se hovoří i o té třetí. „Na druhou stranu si říkáme, že oživení návštěv zahraničních turistů a letového provozu by mohlo přijít příští rok na Velikonoce. Připravujeme se na to, věříme tomu, ale jsme ostražití. Na druhou stranu ta špatná nálada je i mezi naší konkurencí a občas i o nějakou konkurenci přijdeme. Nedokončí své expanzní plány, nebo rovnou zavřou běžící podnik, což je vždycky špatně. Raději bych zabojoval o zákazníka nějakým novým produktem, online službou, výhodným menu, nebo úsměvem prodavače,“ přibližuje Kubernat.

Makronky nesmějí chybět
Jarní euforie
Největší euforii v PAULu zažil na jaře, když se muselo prodávat pouze z okének. „Prodejní tymy se hecovaly, kdo udělá větší tržby přes okénko, psaly kartičky s poděkováním za nákup ke každé online objednávce a tak dále. Zákazníci nám psali na infolinku, jestli nás mohou podpořit a nakoupit dopředu vouchery, abychom vylepšili cashflow. Druhá vlna tuto euforii postrádá, ale věřím, že až se bude blížit konec krize a lidé tomu uvěří, budeme opět svědky podobné euforie,“ říká.
Pozitiva koronakrize
A přinesla současná krize i něco pozitivního? Podle Kubernata je toho docela dost. „Velmi aktivně řešíme optimalizaci nákladů, zavádíme online prodej, ladíme sortiment. Naopak jsme využili lockdown k výměně našich pokladen, rekonstrukci pobočky na Andělu, drobným opravám. Během půl roku jsme nabrali několik klíčových lidí do obchodu. Věřím, že až současná situace skončí, budeme silnější a připraveni v obchodech i online,“ věří ředitel PAULu.
Komerční sdělení
Vložil: Redaktor KL