Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Žabomyší válka zoufalými pisálky z okurky vycucaná. Kdo víc vydělá: Elektrojarda, nebo Burgertomáš? Fejeton Jiřího Macků

16.08.2020
Žabomyší válka zoufalými pisálky z okurky vycucaná. Kdo víc vydělá: Elektrojarda, nebo Burgertomáš? Fejeton Jiřího Macků

Foto: crussis.cz

Popisek: Jardova reklama, která se stala trnem v oku hvězdě Chicago Bulls. Že by měl Tomáš Satoranský v americké NBA málo?

Okurková sezóna dělá s médii psí kusy. Nic se neděje, politici jsou kdesi rozlezlí a zalezlí, v tom parnu se ani prostí občané (míněno nepolitici) v nějakých blbostech neangažují, haranty máme z krku kdesi na táborech, a když by se něco nadějného dít skutečně mohlo, třeba duhový gruppensex pod Václavem, virus to znemožní.

V takové zoufalé situaci profesionální tvůrci bulváru čekají, kde se co šustne, kde si kdo s kým šustne, kdo co řekne na účet koho, aby to mohli trochu rozmáznout, zdramatizovat a udělat z toho něco k informativnímu a duševnímu obohacení čtenářstva či posluchačstva. V tomto případě (a obávám se, že tomu ještě není konec) třeba snaživci Radio Expres, sport.cz, Expres.cz, Ahaonline.cz, SeznamZprávy.cz, isport.cz, iSport-Blesku a další, ba i Lidovky.

O co vlastně kráčí?

Tomáš Satoranský, náš nejlepší basketbalista i nejlépe placený sportovec současnosti, dobře známý v Severní Americe, si – myslím, že původně v dobrém rozmaru – rýpl do Jaromíra Jágra, našeho nejlepšího hokejisty historie a ještě nedávno i nejlépe placeného, dobře známého nejen v Severní Americe, že ho zklamal, neboť dělá reklamu na elektrokola.

Zklamání z něho vytrysklo mocně jako gejzír v Yellowstonském parku (to je v Americe, kde teďka hraje), vítaně zaplavilo značný prostor mnoha zdejších, zaměřením a obsahem celkem zbytečných médií, a přispělo tak na chleba řadě zdejších těm… no novinářům v pravém smyslu slova sotva. „Byl to pro nás největší dříč, a pak dělá reklamu na elektrokola. Motivuje lidi k pohybu a udělá reklamu na něco, kde nemusíte makat a můžete si to udělat snadnější. Což on v kariéře nikdy nedělal, vždycky si přidával. Je to špatný, prostě pro mě skončil,“ jakoby se Tomáš zklamáním hroutil.

Jardo, ty starej vole…

Nuže úvodem budiž připomenuto, že v dnešním kapitalistickém tržním prostředí může dělat reklamu každý skoro na cokoli, je-li mu nabídnuta. Když sportovkyně na vložky, tak proč ne sportovec na elektrokola? Já si přečetl hlášku, které se zoufalí autoři bulvárních zpráv chytili jako hovno košile, jenom coby kamarádské rýpnutí: „Jardo, ty starej vole, se svou kondicí elektrárnu pod zadkem nepotřebuješ, ty si kam chceš, tam vyšlápneš za svý.“

Traduje se, že kdo má moc chce víc. Jágr má moc a chce víc. Přihrabává si v reklamě. Kdo netuší, kolik stojí umíněného kladenského patriota vydržovat si vlastní ligový hokejový tým, neměl by se horšit. Vycepovaný profesionál Satoranský, o dvacet let mladší a ještě před vrcholem sil, by v jakémkoli terénu pochopitelně zvládl i obyčejné kolo, ani to nemusí připomínat. Ale co ti netrénovaní nesportovci až agilní senioři, kteří by si jednou rádi někam vyšlápli? A řekněme rovnou natvrdo: co třeba sami jeho rodiče?

Co všichni ti sedmdesátiletí přitloustlí důchodci s pochroumanou páteří, artrózou a křečovými žilami? Poslední pamětníci komunistickýho závěru minulýho tisíciletí, kteří zdejší současnou generaci vychovali? Co nemají namakáno, protože v životě měli čas sotva tak na pinčes či o dovolené u rybníka plácat volejbal. Žádný elektrokolo, lenoši, hybaj do posilovny nabrat potřebnou svalovinu! Když se nepodaří a místo toho si ji strháte, neskuhrejte, jste svého osudu sami strůjci. Seďte doma, naši drazí rodičové, nikam se nehrabte, dostali jste pod stromek novou plazmu, tak si pouštějte filmy třeba o cyklotůrách krásnou českou krajinou. Protože vy sami něco podobného bez elektřiny už nikdy v životě nedokážete. I když teď, s Jardovým doporučením, byste mohli.

A co vy, úspěšný Tomáši Satoranský

kterého obdivujeme, jak se dokázal prosadit v Americe, na tom černém basketbalovém nebi. Proč si myslíte, že z postavení nejlépe placeného domácího sportovce, z výšin svého 673 milionového (pro lepší představu: 13,5 Čapích hnízd…) tříletého kontraktu s chicagskými býky, můžete v rodné zemi, kde stále ještě naštěstí platíme korunami, plácnout cokoli, co vám slina na jazyk přinese? K tomu s rizikem, že na to skočí a rozmáznou nenasytní upíři a klíšťata domácího bulváru? A to už pomíjím ten věkový rozdíl celé jedné generace, a proto vhodný jistý přirozený respekt, ale na to se zřejmě ve sportu mezi kámošema příliš nehraje.

V Americe platí, že se nejlepší sportovci prodávají k propagaci čehokoli, podepisují to v klubových kontraktech. Vy už dnes, Tomáši, víte, k čemu časem přinutí vás? Aniž proti tomu budete mít šanci cokoli udělat? Co když to třeba budou (když už jsme u názvu vašeho klubu) burgery z produkce tamních farem, po nichž jsou Američani (přidejme ještě kolu a hranolky) nikoli ztepilí jako bulls tedy býci, nebo jako basketball players neboli košikáři, ale tlustí jako pigs neboli vepři. A sice tak, že už je žádné elektrokolo neutáhne, sotva se vejdou do svého buicku. A pak by se třeba taková dieteticky nevhodná reklama jednou z té dálky provalila a v domácím tisku titíž z nedostatku námětů zoufalí bulvární psavci krkavci sesmolí ironický článek o jistém Burgertomášovi…

Anebo, a to by bylo ještě horší, byste musel propagovat rovněž nějaký podpůrný prostředek, ovšem tentokrát na chemické bázi. Takový ten v piksle a údajně doplňkový, aby si toho člověk nasypal, a potom všechno v pohodě zvládl, i makačku na kole obyčejném. A Jarda Jágr by k tomu vašimi slovy vyčítavě prohodil: „Sám motivuje lidi k pohybu a přitom udělá reklamu na něco, kde nemusíte makat a můžete si to udělat snadnější.“

 

Jiří Macků

Vložil: Jiří Macků

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace