Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Budoucí prezident odešel do ústraní a vzal k tomu funkci šedé eminence. 5 x středa Štěpána Chába

15.07.2020
Budoucí prezident odešel do ústraní a vzal k tomu funkci šedé eminence. 5 x středa Štěpána Chába

Foto: Facebook

Popisek: To není sousedovic malý Mirek, to je Mirek Kalousků, budoucí prezident

FOTO Tak Miroslav Kalousek odešel mediálně do ústraní. Při dalších volbách do Poslanecké sněmovny už nebude moci nikdo s pocitem zadostiučinění spálit kandidátku, na které by figuroval. Škoda, takový oheň dobře zahřál. Ale jsou tu plány do budoucna.

Tak předně příští volby. Miroslav Kalousek se rozhodl sehrát zásadní roli při sbližování takzvaných demokratických stran. Chce spojit do předvolební koalice ODS, TOP 09 a lidovce. STAN vynechá, protože ten to odmítl, navíc pořádá předkoaliční tanečky s Piráty, kterým Kalousek nemůže přijít na jméno, nazývaje je neřiditelnými levičáky. Kus pravdy na tom nejspíš bude.

 

Budoucnost se nedá nevidět, budoucí premiér a budoucí prezident, foto Facebook

Kalousek jako šachista?

A já bych věřil, že něco takového dokázat může. Jeho pověst arogantního politika má podhoubí převážně u volebních uren. Straně TOP 09 už skutečně jen škodil. Ale mezi politiky se těší pověsti nejlepšího rétora, velmi schopného vyjednávače a dobrého stratéga. Kalousek ukrytý před zraky obyvatel jako podprsenka Fifinky ze Čtyřlístku může napáchat velké věci. A je si toho jistě vědom. Jenže koalice ODS, TOP 09 a lidovců. Má šanci? Mohlo by to dát dohromady maximálně 23 %. Je to dost, ale ne dost. Piráti se Starosty mohou dát také 23 %. Je to dost, ale ne dost. Po volbách tyto koalice mohou vytvořit velkou koalici. A možná Babiše odstavit. Ale jaká to bude vláda? Na jednu stranu mírně pravicová, na druhou zase silně levicová. Jak se to spojí? Za pomoci ústupků, dalších ústupků a ještě dalších ústupků? Jasně, o tom je demokracie, ale abychom neustupovali až někam na odstavný pruh pro vraky. Před Babišem je spousta věcí, které může podělat a marketingově nezvládnout. Obzvláště nové kvóty na migranty, které chtějí Němci prosadit do konce tohoto roku, mohou zamíchat rozložením sil. Na to jsme tady trochu hákliví. Jen s jedním by měl Kalousek počítat, v jeho výběru není osobnost, není tam vize, je tam jen tah na moc. To se neosvědčí. To se rozhádá a rozpadne.

 

Hravá a precizní představa, kdy budoucí prezident si hraje s minulým neúspěšným kandidátem na téhož, foto Facebook

Kandidát na prezidenta

Bude Kalousek kandidovat na prezidenta? Přiznejme, že máme trochu personální nouzi. Ti, co se doposud nesměle i velmi směle hlásili o post ‘nejvyššího‘, jsou jako výběr z panoptika. Koktavý vede belhavého na vyšetření k pidlovokému a hrbatému. Tak by šel zatím definovat výběr. Byl by Kalousek dobrým kandidátem? Samozřejmě. Vášně při volbě by hýbaly i dětskými koupališti a nesmyslná přímá volba prezidenta by konečně roztančila důstojně svou šou. Drahoš versus Zeman, to byla zívačka. Kalousek versus kdokoliv? Hořela by města, jak by se ti lidé žrali nenávistí. A to je, předpokládám, účel přímé volby téměř bezmocného ‘nejvyššího‘.

Jdeme ničit daňové ráje

To je vždycky křiku, když se začne mluvit o daňových rájích. Teď se proti nim rozhodla začít bojovat Evropská unie. A zase na to jde od lesa. Nechce poskytovat covidovou podporu firmám, které daní právě v daňových rájích. Ročně tak rozpočty členských zemí připraví o 427 miliard korun. To není zase tolik, řekl bych. Doufal jsem ve víc. Naším ideálem, abychom skutečně prosperovali a dařilo se nám, je jediné – stát se daňovým rájem. My nemáme bojovat proti daňovým rájům, my se u nich máme učit. Čím méně se daní, tím více u nás firmy chtějí zůstat a nakonec i danit. A čím méně se u nás bude danit, tím více firmám zbude a budou moci investovat do lidí, najímat více zaměstnanců, prosperovat.

Když je zdaníme až na kost, nelíbí se jim u nás a snaží se ten přebujelý byrokratický daňový ráj naruby obejít. K čemu covidovou podporu, která je chvilková, když by se člověk musel oddat nekonečnému odlivu jím vydělaných peněz do kapes šílenců, do výstavby cyklostezek a rozhleden. Máme politicko-ekonomický systém vystavený na smrtelné chorobě. Proboha. Firmy, máte-li možnost, utíkejte odtud, daňte co nejméně a křičte, že je něco blbě. Podívejte se, co píší, pokrytci z Evropské komise: „Uniklé peníze by se přitom daly využít na vědu, výzkum zdravotnictví nebo právě na řešení následků současné pandemie.“ To je jako když politik vypočítává, kolik by se ze zdanění prostituce postavilo školek. Žádná, všechny ty školky jsou jen hypotetické. To se ten politický marketing učili u nějakého napraveného Goebbelse?

 

Zatím Okamura čichá ke květinám z té správné strany, brzy již zespoda, Facebook to zařídí, foto Facebook

Okamura na odstřel?

Předsedovi SPD Tomio Okamurovi hrozí Facebook zrušit jeho profil, kam plodí své filozofické úvahy o opuštění Evropské unie a dalších klíčových tématech jeho strany. Stejný postih hrozí místopředsedovi SPD Radimu Fialovi a nakonec i celé stránce SPD. Stojí za tím i závěrečná zpráva Ministerstva vnitra o extrémismu, kde byl Okamura a jeho strana jmenováni za nepříliš pochvalných přívlastků? Nebo už se ujala léčba české mutace Facebooku demagogicky laděným Demagogem? Dokud nebude Okamura hlásat cokoliv nezákonného, má právo se ucházet o hlasy voličů. To je prostě princip demokratické soutěže politických stran. Do toho by Facebook skutečně zasahovat neměl. Jenže, co zmůžeme proti globální korporaci? Takže, milý Tomio, bylo nám potěšením, ale Demagog nejspíš rozhodl, že se mu nelíbíš, tak hupky zpátky do byznysu s cestovním ruchem. Je nám líto, no.

Polská krev

Tak v Polsku je občanská válka na spadnutí. Proběhly tam totiž přímé prezidentské volby a lidé se zase o to víc mezi sebou nenávidí a pohrdají sebou navzájem. Vyhrál dosavadní prezident Andrzej Duda, který vzešel z vládní strany Právo a spravedlnost, je to prezident konzervativní a leží v žaludku Evropské unii, obzvláště pak místopředsedkyni Evropské komise pro hodnoty a transparentnost Věře Jourové. V České televizi byli ze zvolení Dudy velmi smutní. Podobně smutní, jako když v USA zvolili Trumpa. V České televizi by neměli vysílat smutné zprávy. Ne proto, abychom nebyli smutní my, konzumenti jejich zpravodajství, ale proto, že v České televizi mají pouze informovat, neříkat nám, že máme být z podávaných informací smutní.

 

A zviřátko nakonec

Obchodní řetězec Lidl vyprodukoval na trh vlastní módní značku. Jmenuje se Lidl a je na ní velké logo Lidl. A lidé se po jejich výrobcích mohou utlouct, tvrdí na Aktuálně.cz. Obyčejné triko, na hrudi logo Lidl. Pantofle a na nich obří logo Lidl. Ponožky a logo Lidl. A co tenisky? Logo Lidl. Lidi za to dokonce platí. Penězi. Dobrovolně. Nikdo jim nestojí za zády a neříká – kup to, nebo ti utopím křečka, dělej. Ne, oni jsou do Lidlu a koupí si triko Lidl, na kterém je nápis Lidl a připadají si jedineční. Znovu zdůrazňuji, že za takové zboží platí. Dobrovolně.

 

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb