´Zlatý padák´? Strmý pád oblíbené moderátorky. Namísto milionů diváků se nyní musí spokojit s pár tisícovkami; víme proč
15.05.2020
Autor: CNN Prima News
Popisek: Zatím slabý hlas populární Markéty Fialové
Ještě donedávna patřila k nejúspěšnějším tvářím televize Nova. I když byla před časem odsunuta z nejprestižnější pozice moderátorky Televizních novin do publicistických pořadů Víkend a Střepiny, stále se těšila mimořádné přízni diváků. A právem, kultivovaná a zkušená profesionálka si jejich pozornost zasloužila nejen díky výsledkům své práce, ale také s ohledem na to, jak se dokázala vyrovnat s vážnými zdravotními obtížemi. Bohužel však porušila zásadu, že se nemá dvakrát vstupovat do téže řeky a z Novy loni odešla do televize Prima, což předtím učinila opačným směrem.
Mediální přestup loňského roku lze do jisté míry pochopit, protože jak Fialová, tak řada jejich kolegů, co se rozhodli přijmout nabídku, aby se stali členy týmu nové zpravodajské stanice CNN Prima News, hovořili o tom, že jde o nabídku snů. A kdo by nechtěl pracovat pro nejrespektovanější televizi na světě? Jenže zásadní potíž spočívá v tom, že se jedná pouze o první českou licenci CNN a tomu také odpovídá výsledek. Zatímco zpravodajství a exkluzívní pořady, převzaté přímo ze zahraničních redakcí CNN mají vysokou úroveň, totéž neplatí o tuzemské verzi.
Silná konkurence
Markéta Fialová se sice dočkala vlastní talkshow, což je další sen mnoha moderátorů, avšak její ´Silný hlas´ se navzdory masívní reklamní kampani silným nestal. Ba naopak. Jak už jsme nedávno zmínili, reklamní slogan, slibující, že bude o tom, co jinde neuslyšíme, je pouhým zbožným přáním. Tím spíše, že jsou české televizní kanály zaplaveny pořady, v nichž většinou slyšíme to samé. Svoji roli přitom hraje nejen autocenzura, ale i mediální trénink hostů ze sféry politiky, jehož cílem je, aby před kamerami co nejvíce mlžili a neřekli nic podstatného. Potíž představuje i fakt, že většina českých televizí má strach si pozvat osobnosti, jejichž názory nejsou po chuti jim nebo mocným. V tomto ohledu představují jedinou výjimku diskusní pořady České televize Máte slovo nebo Aréna Jaromíra Soukupa v televizi Barrandov, jakkoliv jsou považovány za kontroverzní.
Nechtě mě mluviť!
Ve srovnání s tím, co předváděli účastníci ostrých soubojů u Jílkové a Soukupa (například na téma nouzového stavu nebo česko-ruských vztahů), je zdvořilé povídání Fialové se dvěma hosty ve studiu dost nezajímavé, a tak není nijak překvapivé, že je sledovanost Silného hlasu nevalná, tento týden již dokonce klesla na pouhé čtyři tisíce a je otázka, jak dlouho se vůbec ve vysílacím schématu CNN Prima News udrží. Pokud záhy zmizí do nenávratna, je docela možné, že se Markéta Fialová dočká nějaké lepší příležitosti. Ale slavné to není ani s ostatními diskusními a publicistickými pořady nového zpravodajského kanálu, například s Partií Terezie Tománkové. Ta sice získala nablýskané image podle amerického střihu, avšak obsah zůstal stejný. Je paradoxní, že mnohonásobně větší pozornost, než staronová nedělní Partie, vyvolala okolnost, že se Tománková během debaty ve studiu nechala okřikovat premiérem Babišem: „Nejsme u Václava Moravce, nechtě mě mluvit.“ To mluví za vše.
Soukupův triumf
I když je prozatím předčasné kanál CNN Prima News pohřbívat, první dny vysílání ukazují, že namísto toho, aby diváky postupně získával, ztrácí je. Z počátečních 80 tisíc, co ho první den vysílání, navíc dlouho předem ohlašovaného, upřednostnili, jejich počet stále klesá. A konkurence, z počátku přinejmenším nervózní, si jen mne ruce. Stačí například srovnat bilanci Silného hlasu Markéty Fialové s výbušnou Arénou Jaromíra Soukupa. Přitom by ještě před pár dny asi jen stěží někdo předpokládal, že vysmívaný Soukup ve sledovanosti pokoří jak Primu, tak ČT 24.
Vložil: Adéla Hofmanová