Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

O tom, jak se Milan Šteindler vžil do role Zemana a proč asi dostane Svěrák na Kavčích horách padáka. Fejeton Jiřího Macků

19.04.2020
O tom, jak se Milan Šteindler vžil do role Zemana a proč asi dostane Svěrák na Kavčích horách padáka. Fejeton Jiřího Macků

Foto: Youtube / repro

Popisek: Milan Šteindler v parodii na projev prezidenta Miloše Zemana

VIDEO Přišlo to pro umělce (v poslední době jsou však jimi myšlena většina herců a někteří zpěváci), kteří nyní usilují od svých diváků získat když ne přímo dotace, tak alespoň osvojení s ´rodinným´ příspěvkem na nejnutnější přežití do příštích Seychel, poněkud nevhod. Mám na mysli internetové představení čerstvě 63letého Milana Šteindlera v roli zatím nečerstvě 76letého Miloše Zemana.

Nu, přiznám se, moc jsem se pobavil. Satira jako vystřižená, jako křen, až jsem slzel. Jenže současně s tím i mohutné vzedmutí veřejného odporu na sociálních sítích. I s ním souzním, konečně i já jsem karikovanému opakovaně pomohl do funkce prezidenta.

Češi jsou prý vyhlášení srandisti

Od kolébky odkojeni komunálním humorem Dikobrazu s vtipy Neprakty, Vyčítala, Kantorka či Renčína, šlechtění jemným sexuálním žertováním na pracovišti (dnes za to, prasáci, konečně zaplatíte!), vycepovaní nechutnými kameňáky až konečně zakalení tvrdými politickými fóry, provozovanými v bezpečném zázemí hospod.

Máme rádi humor, vzbuzuje pocit pobavení; rozlišujeme normální a tzv. afroamerický neboli černý. Štiplavá ironie už jde trochu pod kůži, protože přehání. Satira výsměšně karikuje, a to už začíná být o hubu. Sarkasmus (z řečtiny doslova ´řezání do masa´) bývá přímo zraňující, protože vyslovuje určité pohrdání. A pak je tady ještě parodie, imitující originální dílo, bezohledně zdůrazňující chyby karikovaného, přetvářející původní obsah formou satiry do směšného charakteru.

Milan Šteindler: Veliokonoční projev Miloše Zemana

Jde o dědictví legendární České sody

Čímž se dostáváme zase zpět k proklínanému Šteindlerovi, jemuž nyní polovina diváků nemůže přijít na jméno a skutečně výživně ho uráží. Opakuji znovu: bavil jsem se, leč zároveň je mi líto, že už trapně opakovaně to bývá jenom na obrazu prezidenta. Jsem přesvědčen, že Milan Šteindler v této formě a s takto zmáknutým žánrem, jeden z dědiců legendární České sody, jež mezi politiky rozhodně nedělala žádné výjimky, by se rychle stal hvězdou všech televizí a miláčkem diváků. Tedy za předpokladu, že se zřekne značně jednostranného a až nenávistného pohledu herecké komunity, jejíž je momentálně představitelem, na děje a aktéry pouze jedné části naší politicko-společenské scény.

Třeba internacionálního pana knížete by dal snadno levou zadní, Kalouska či dědu Klause s prstem v nose, do brunátného výrazu Novotného se trefí na první dobrou, na Fialu a Výborného ani nebude potřebovat zvláštní mimiku. A vsadím boty, že v rámci genderu pro něj nebude žádný problém zdařile předvést třeba madam Langšádlovou.

Bez objektivního pohledu však bude i on, svým mistrovstvím navíc velice úspěšně, společnost dál rozdělovat. Pokud mu tohle docvakne, bude veškeré srandy kopec pro všechny.

Ideologové ČT si vzali na paškál cimrmanologa

(Z našeho nedůvěryhodného zdroje) Jako poděkování všem bojujícím se zlovirem rozletěla se celým Českem písnička Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka, do éteru vyslaná z jejich obýváků, o tom co všechno není nutno. Produkce popěvku (ZDE), známého z filmové pohádky tuším Tři vegetariáni, jistě zprvu dobře agitačně zamýšlená, se však již po několika dnech stala příčinou ideologických diskusí na chodbách mediálního hradiště na Kavčích horách. Údajně na popud samotného tamního ředitele byl text písničky a její nezpochybnitelný agitační dopad na veřejnost podroben rozboru zvláštní komisí, složenou z pracovníků ideologického a ekonomického oddělení. Terčem kritiky se staly především následující verše:

 

„Zažít krachy nevadí“, což je vlastně nebezpečná úvaha, že s případným finančním kolapsem ČT k ničemu zaznamenání hodnému závažnému na domácí mediální scéně nedojde.


„Zažít nudu to vadí, to vadí“ je údajně zcela zlomyslně opakovaná narážka autora textu na úroveň zábavných pořadů ČT.


„Nemít prachy nevadí“ zase vysílá k dosud disciplinovaným poplatníkům zcela nebezpečný signál, že s dosavadními příspěvky ČT i nadále snadno vydrží a o nějakém zvýšení tím pádem ani neuvažuje.

 

Podle informací z našeho nedůvěryhodného zdroje došla situace až tak daleko, že kádrové oddělení na popud ideologického navrhlo napříště p. Svěrákovi znemožnit přístup na obrazovku. Písničku samu poté hudební redakce ČT, na osobní doporučení nejmocnějšího z čs. Dvořáků, iniciativně dobrovolně vyřadila ze svého playlistu.

 

Jiří Macků

Vložil: Jiří Macků