O tom, jak se Milan Šteindler vžil do role Zemana a proč asi dostane Svěrák na Kavčích horách padáka. Fejeton Jiřího Macků
19.04.2020
Foto: Youtube / repro
Popisek: Milan Šteindler v parodii na projev prezidenta Miloše Zemana
VIDEO Přišlo to pro umělce (v poslední době jsou však jimi myšlena většina herců a někteří zpěváci), kteří nyní usilují od svých diváků získat když ne přímo dotace, tak alespoň osvojení s ´rodinným´ příspěvkem na nejnutnější přežití do příštích Seychel, poněkud nevhod. Mám na mysli internetové představení čerstvě 63letého Milana Šteindlera v roli zatím nečerstvě 76letého Miloše Zemana.
Nu, přiznám se, moc jsem se pobavil. Satira jako vystřižená, jako křen, až jsem slzel. Jenže současně s tím i mohutné vzedmutí veřejného odporu na sociálních sítích. I s ním souzním, konečně i já jsem karikovanému opakovaně pomohl do funkce prezidenta.
Češi jsou prý vyhlášení srandisti
Od kolébky odkojeni komunálním humorem Dikobrazu s vtipy Neprakty, Vyčítala, Kantorka či Renčína, šlechtění jemným sexuálním žertováním na pracovišti (dnes za to, prasáci, konečně zaplatíte!), vycepovaní nechutnými kameňáky až konečně zakalení tvrdými politickými fóry, provozovanými v bezpečném zázemí hospod.
Máme rádi humor, vzbuzuje pocit pobavení; rozlišujeme normální a tzv. afroamerický neboli černý. Štiplavá ironie už jde trochu pod kůži, protože přehání. Satira výsměšně karikuje, a to už začíná být o hubu. Sarkasmus (z řečtiny doslova ´řezání do masa´) bývá přímo zraňující, protože vyslovuje určité pohrdání. A pak je tady ještě parodie, imitující originální dílo, bezohledně zdůrazňující chyby karikovaného, přetvářející původní obsah formou satiry do směšného charakteru.
Milan Šteindler: Veliokonoční projev Miloše Zemana
Jde o dědictví legendární České sody
Čímž se dostáváme zase zpět k proklínanému Šteindlerovi, jemuž nyní polovina diváků nemůže přijít na jméno a skutečně výživně ho uráží. Opakuji znovu: bavil jsem se, leč zároveň je mi líto, že už trapně opakovaně to bývá jenom na obrazu prezidenta. Jsem přesvědčen, že Milan Šteindler v této formě a s takto zmáknutým žánrem, jeden z dědiců legendární České sody, jež mezi politiky rozhodně nedělala žádné výjimky, by se rychle stal hvězdou všech televizí a miláčkem diváků. Tedy za předpokladu, že se zřekne značně jednostranného a až nenávistného pohledu herecké komunity, jejíž je momentálně představitelem, na děje a aktéry pouze jedné části naší politicko-společenské scény.
Třeba internacionálního pana knížete by dal snadno levou zadní, Kalouska či dědu Klause s prstem v nose, do brunátného výrazu Novotného se trefí na první dobrou, na Fialu a Výborného ani nebude potřebovat zvláštní mimiku. A vsadím boty, že v rámci genderu pro něj nebude žádný problém zdařile předvést třeba madam Langšádlovou.
Bez objektivního pohledu však bude i on, svým mistrovstvím navíc velice úspěšně, společnost dál rozdělovat. Pokud mu tohle docvakne, bude veškeré srandy kopec pro všechny.
Ideologové ČT si vzali na paškál cimrmanologa
(Z našeho nedůvěryhodného zdroje) Jako poděkování všem bojujícím se zlovirem rozletěla se celým Českem písnička Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka, do éteru vyslaná z jejich obýváků, o tom co všechno není nutno. Produkce popěvku (ZDE), známého z filmové pohádky tuším Tři vegetariáni, jistě zprvu dobře agitačně zamýšlená, se však již po několika dnech stala příčinou ideologických diskusí na chodbách mediálního hradiště na Kavčích horách. Údajně na popud samotného tamního ředitele byl text písničky a její nezpochybnitelný agitační dopad na veřejnost podroben rozboru zvláštní komisí, složenou z pracovníků ideologického a ekonomického oddělení. Terčem kritiky se staly především následující verše:
„Zažít krachy nevadí“, což je vlastně nebezpečná úvaha, že s případným finančním kolapsem ČT k ničemu zaznamenání hodnému závažnému na domácí mediální scéně nedojde.
„Zažít nudu to vadí, to vadí“ je údajně zcela zlomyslně opakovaná narážka autora textu na úroveň zábavných pořadů ČT.
„Nemít prachy nevadí“ zase vysílá k dosud disciplinovaným poplatníkům zcela nebezpečný signál, že s dosavadními příspěvky ČT i nadále snadno vydrží a o nějakém zvýšení tím pádem ani neuvažuje.
|
Podle informací z našeho nedůvěryhodného zdroje došla situace až tak daleko, že kádrové oddělení na popud ideologického navrhlo napříště p. Svěrákovi znemožnit přístup na obrazovku. Písničku samu poté hudební redakce ČT, na osobní doporučení nejmocnějšího z čs. Dvořáků, iniciativně dobrovolně vyřadila ze svého playlistu.

Vložil: Jiří Macků