Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Děláš to dobře, Honzo, vůbec nejseš hloupej! I skláři zaveleli k ústupu. Fejeton(ky) Jiřího Macků

22.03.2020
Děláš to dobře, Honzo, vůbec nejseš hloupej! I skláři zaveleli k ústupu. Fejeton(ky) Jiřího Macků

Foto: Facebook

Popisek: Principál pražského Divadla Na Jezerce Jan Hrušínský v době koronaviru

Jsou chvíle, kdy si nemyslím o lidstvu (tentokrát mám v merku výlučně to naše domácí česko-moravsko-slezské) nic moc lichotivého. A právě teď znovu nastaly. Lidstvu (teď již míněno celosvětově) jde málem o zobák, a my se tady rozčilujeme i nad hovadinami.

Jedny z těch momentálně nejdiskutovanějších, jimiž oslovuje nejen spoluobčany, ale napříč vším možným rozumem i politiky, trousí aktér známého jména Jan Hrušínský, a to tak, že nikoli z prken, jež znamenají Divadlo Na Jezerce. Nemá smysl jeho myšlenky a sentence opakovat, jsou jimi v současnosti vycpané stránky médií tištěných i elektronických. Stejně jako reakcemi, a to nemyslím jenom anonymy na sociálních sítích, prostě málem všechny. I ty vzdělanější a rozumnější, kteří by měli pečovat o své dobré jméno a chránit si duševno, nereagujíce mnohdy hystericky falešnými až sprostými slůvky. Jenže to vypadá tak, že jsme mu naletěli skoro všichni, i ti nejserióznější. Zda i pan z Lán, přesně nevím, ale nedivil bych se.

Perpetuum debile se musí přikrmovat

Zmíněný dosud ne národní umělec něco plácne (v podstatě cokoli) a hned jsou toho plná média: Hrušínský a Jezerka. V duchu jednoho údajně indického přísloví ´Nezvířený vítr nevane´ vypukne bouře nesouhlasných názorů – a v ní se zase mele dokola Hrušínský s Jezerkou. Autor provokativních názorů (ano, pořád tentýž Hrušínský z Jezerky) se případně omluví (ne že by to tak cítil, to jen aby se ´zvířené´ perpetuum mobile nezastavilo, pořád je ho třeba přikrmovat), a je ho zase všude plno. Za pár dní znovu a opět je to jenom o těch dvou jménech. Ne Heřmánka a Divadla bez zábradlí, ne Myšičky a Dejvického, natož Buriana a Národního. Furt a dokola jenom Hrušínský a Jezerka, vztekněte se, debilové.

 

Hrušínský 10. 3. 2020

Takhle se Jan Hrušínský rozhořčil 10. března na Facebooku. Na jeho
stránce už byl příspěvek smazán, o jeho uchování pro příští generace
se ale zasloužil Luboš Xaver Veselý; Facebook

V šest večer po válce U kalicha!

Stačí utrousit nějakou hloupost či provokaci, my ostatní už se toho chytíme jako hovno košile a nekončícími reakcemi zajistíme autoru nebývalý a nekončící pí ár. Děláš to dobře, Honzo, jen tak dál, vůbec nejseš hloupej!

A až bude po všem, tak všichni, kdo přežijeme, v šest večer po koronaviru u Hrušínskejch na Jezerce!

Skleněný ústup do nevynucených pozic

Novinář a vůbec jakýkoli autor čehokoli má mít oči otevřené a fantazii vytlouct v dnešní konkurenci nějaký publicistický materiál, či alespoň drobný originální postřeh i z věcí a jevů zcela všedních, ostatními přehlédnutelných. Stalo se mi to v nemocnici, když se na jednom nočním stolku shodou okolností sešly celkem tři skleničky, určené ke konzumaci čehosi, ve zdravotnictví vydávaného za čaj.

Dvě byly zcela až příliš všední, spotřební, jedna designem mírně připomínající exempláře proslaveného českého skla světoznámých firem Crystalex, Kavalier, Bohemia, Moser, Sklo Union, Sklárny Moravia i dalších. Každá z nich se zabývá a vyniká v něčem jiném, ale každopádně to sklo mého dětství nejrůznějších tvarů a k nejrůznějšímu použití, součást českých domácností, bylo vždy a za všech okolností české.

Jo, bejvávalo. Tradiční domácí výrobci i v této oblasti zatroubili na ústup a vyklidili pole zahraniční konkurenci. Stejně jako zemědělci, zbrojaři a další, viz ty tři skleničky. Vypátrat jejich původ nebylo těžké, je vylisovaný na dně. Ty super nejobyčejnější jsme dovezli z blízkého východního trhu, jak dokázaly značky Made in USSR a Made in Rusland, zatímco mírně elegantnější jsme za valuty nakoupili a za valuty dovezli z poněkud vzdálenějšího: Tougheved Glass Indonesia.

Co bylo na náhodném setkání tří skleniček zajímavé? Nic, jenom to smutné polistopadové zjištění…

 

Jiří Macků

Vložil: Jiří Macků