Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Konečně udělali něco pro obyčejné ženy a mladé nezadané muže… Komentář Adély Hofmanové

komentář 19.07.2019
Konečně udělali něco pro obyčejné ženy a mladé nezadané muže… Komentář Adély Hofmanové

Foto: ČT

Popisek: Hlavní protagonistky pořadu Všechno, co mám ráda

Reklamní oddělení České televize záhy zjistilo, že některé pořady jsou skutečně zlatým dolem, obzvláště, když se do nich při každé možné příležitosti podaří propašovat product placement. A jak je vidět, báječně to funguje. Někteří zájemci se usilovně pídí po tom, kde by se dal koupil výrobek, který zahlédli třeba v magazínu Všechno co mám ráda. Zatímco části diváků je spíše k smíchu, druhá ho zbožňuje a nedá na něj dopustit.

Vášnivé debaty se týkají především moderátorek, tím spíše, že z letní řady tohoto magazínu najednou zmizela Eva Vrbková. Tato, podle některých divaček ‘konečně obyčejná žena na televizní obrazovce‘, nejspíše dala přednost před kutilstvím svým uměleckým ambicím. Jak totiž vyplývá z webových stránek této herečky, zpěvačky a skladatelky, v poslední době se například věnovala pořádání pěveckého workshopu. A zatímco web České televize ji prezentuje coby vášnivou domácí hospodyňku v zástěře či montérkách, na tom svém se Vrbková stylizuje do podoby femme fatale v rudé róbě. Zajímavé rovněž je, že o roli, která ji zviditelnila prozatím nejvíce, tedy Evy, která má všechno ráda, mlčí.

Ještě horší

Jen naivka se ovšem mohl domnívat, že si tvůrci Všechno, co mám ráda vezmou na vědomí kritiku kterou vyvolal právě způsob moderování tohoto magazínu. Nejenže se tak nestalo, ba naopak, nová řada je ještě horší, což platí především o trapnosti různých scének, které mezi sebou sehrávají hlavní aktérky. Zatímco většinu podobných pořadů uvádějí moderátoři, kteří nic nepředstírají a věcně sdělují, co dalšího je na řadě, zde se žádný recept nebo návod pro kutily neobejde bez stupidních komentářů. A to Česká televize svůj další kutilský pořad charakterizuje jako lifestylový hobby magazín pro moderní a sebevědomé ženy. Ty se ovšem podle scénáře projevují následovně: „Veru, myslíš, že to zvládnu i já? Evi, věděla bys, co je tohle? Veru, ty ještě nejsi převlečená?“

Je to paráda

Když je Verča v kuchyni, pomazlí se s čokoládou a pochvaluje si, že šlehačka je holka na vdávání. Nebo radí, že si máme číst návody na obalech. Samozřejmě nechybí detailní záběry na product placement, v tomto případě tvarohy jisté značky. „Paráda,“ pochvaluje si svoji práci. V kuchyni ji střídá nová Eva, ta opět připravuje dezert s tvarohem (!) a tentokrát přibude záběr na značku másla. Vyvrcholením je návštěva u třetí kamarádky, výtvarnice Renaty. Její součástí je další duchaplný dialog: „Jak to děláš, že ta voda je skutečně cítit po té růži? No to dělá ta růže.“

Poté se v ateliéru Renaty odehrává malá módní přehlídka, samozřejmě propagující další výrobky. Ty předvádí samotné moderátorky. Stačí zadat jméno uvedené na obrazovce a zájemkyně si mohou objednat některý z kousků (slibujících, že ženu promění v božskou divu), v ceně několika tisíc korun. „Každá žena odchází jako žena bohyně,“ pochvaluje si Verča, pózující v kýčovitém modelu.

Cestou k další kámošce, si Verča s Evou vzpomenou, že má malého syna. A tak se staví, jakoby náhodou, ve velkém hračkářství, kde jim prodavač doporučuje dárky pro pětiletého chlapce. Mezitím si Eva udělá také radost (!) a koupí si výrobky pro intimní hygienu.

Pro obyčejné ženy i pro nezadané muže

Řadě diváků však trapnost scének, ani přemíra reklamy vůbec nevadí, ba naopak, a ještě oceňují, že ČT konečně udělala něco pro obyčejné ženy. A zdaleka nejen pro ně. Dan si třeba pochvaluje: „Vítám jakýkoliv pořad pro mladé, nezadané muže.“

 

Vložil: Adéla Hofmanová