Konečně udělali něco pro obyčejné ženy a mladé nezadané muže… Komentář Adély Hofmanové
komentář
19.07.2019
Foto: ČT
Popisek: Hlavní protagonistky pořadu Všechno, co mám ráda
Reklamní oddělení České televize záhy zjistilo, že některé pořady jsou skutečně zlatým dolem, obzvláště, když se do nich při každé možné příležitosti podaří propašovat product placement. A jak je vidět, báječně to funguje. Někteří zájemci se usilovně pídí po tom, kde by se dal koupil výrobek, který zahlédli třeba v magazínu Všechno co mám ráda. Zatímco části diváků je spíše k smíchu, druhá ho zbožňuje a nedá na něj dopustit.
Vášnivé debaty se týkají především moderátorek, tím spíše, že z letní řady tohoto magazínu najednou zmizela Eva Vrbková. Tato, podle některých divaček ‘konečně obyčejná žena na televizní obrazovce‘, nejspíše dala přednost před kutilstvím svým uměleckým ambicím. Jak totiž vyplývá z webových stránek této herečky, zpěvačky a skladatelky, v poslední době se například věnovala pořádání pěveckého workshopu. A zatímco web České televize ji prezentuje coby vášnivou domácí hospodyňku v zástěře či montérkách, na tom svém se Vrbková stylizuje do podoby femme fatale v rudé róbě. Zajímavé rovněž je, že o roli, která ji zviditelnila prozatím nejvíce, tedy Evy, která má všechno ráda, mlčí.
Ještě horší
Jen naivka se ovšem mohl domnívat, že si tvůrci Všechno, co mám ráda vezmou na vědomí kritiku kterou vyvolal právě způsob moderování tohoto magazínu. Nejenže se tak nestalo, ba naopak, nová řada je ještě horší, což platí především o trapnosti různých scének, které mezi sebou sehrávají hlavní aktérky. Zatímco většinu podobných pořadů uvádějí moderátoři, kteří nic nepředstírají a věcně sdělují, co dalšího je na řadě, zde se žádný recept nebo návod pro kutily neobejde bez stupidních komentářů. A to Česká televize svůj další kutilský pořad charakterizuje jako lifestylový hobby magazín pro moderní a sebevědomé ženy. Ty se ovšem podle scénáře projevují následovně: „Veru, myslíš, že to zvládnu i já? Evi, věděla bys, co je tohle? Veru, ty ještě nejsi převlečená?“
Je to paráda
Když je Verča v kuchyni, pomazlí se s čokoládou a pochvaluje si, že šlehačka je holka na vdávání. Nebo radí, že si máme číst návody na obalech. Samozřejmě nechybí detailní záběry na product placement, v tomto případě tvarohy jisté značky. „Paráda,“ pochvaluje si svoji práci. V kuchyni ji střídá nová Eva, ta opět připravuje dezert s tvarohem (!) a tentokrát přibude záběr na značku másla. Vyvrcholením je návštěva u třetí kamarádky, výtvarnice Renaty. Její součástí je další duchaplný dialog: „Jak to děláš, že ta voda je skutečně cítit po té růži? No to dělá ta růže.“
Poté se v ateliéru Renaty odehrává malá módní přehlídka, samozřejmě propagující další výrobky. Ty předvádí samotné moderátorky. Stačí zadat jméno uvedené na obrazovce a zájemkyně si mohou objednat některý z kousků (slibujících, že ženu promění v božskou divu), v ceně několika tisíc korun. „Každá žena odchází jako žena bohyně,“ pochvaluje si Verča, pózující v kýčovitém modelu.
Cestou k další kámošce, si Verča s Evou vzpomenou, že má malého syna. A tak se staví, jakoby náhodou, ve velkém hračkářství, kde jim prodavač doporučuje dárky pro pětiletého chlapce. Mezitím si Eva udělá také radost (!) a koupí si výrobky pro intimní hygienu.
Pro obyčejné ženy i pro nezadané muže
Řadě diváků však trapnost scének, ani přemíra reklamy vůbec nevadí, ba naopak, a ještě oceňují, že ČT konečně udělala něco pro obyčejné ženy. A zdaleka nejen pro ně. Dan si třeba pochvaluje: „Vítám jakýkoliv pořad pro mladé, nezadané muže.“

Vložil: Adéla Hofmanová