Nakoupit pro sebe a ještě pro druhé a nic nezaplatit navíc? Pojďte být, sakra, hodní. Komentář Štěpána Chába
komentář
28.06.2019
Foto: Pixabay
Popisek: Přispět můžete třeba i na útulky pro zvířata
VIDEO Za každý nákup, který uděláte na internetu, poslat jedno až osm procent z ceny na dobrou věc a přitom nezaplatit ani o korunu navíc? Nedávno jsme narazil na službu Givt.cz, ta nabízí právě tohle. Brouzdáte se po výplatě e-shopem a klikáte na všechno, co jste si za poslední měsíc vysnili do své domácnosti. Od budíku, přes hračky pro děti, až po lahvinku něčeho tvrdšího. U každého – odeslat objednávku – můžete přispět pár korun na dobrou věc, aniž byste cokoliv zaplatili z ceny navíc.
S Givtem spolupracuje tisíce e-shopů, včetně těch největších. Mezi jinými i Mall, Aliexpress, Zoot, Kosmas, Albatros, Kasa, Okey nebo třeba Euronics. Případně, když je léto a dovolené, Kiwi, vyhledávač levných letenek, nebo různé cestovky a ubytování. Za minulý rok lidé v České republice utratili přes internet v e-shopech 135 miliard korun. Kdyby lidé každý nákup na internetu provedli s asistencí Givtu, dostanou se z e-shopů na dobročinné účely stovky milionů korun. A i to je určitá metoda, jak obzvláště velké e-shopy dostrkat k sociální spoluzodpovědnosti za společnost (a neziskovky samotné by, mimo jiné, nemusely tolik škemrat o státní podporu).
Pomocník Givtu
Do svého prohlížeče si můžete stáhnout pomocníka služby Givt.cz. Ten, aniž by na vás vyskakoval, nebo jakkoliv obtěžoval, se vždycky přihlásí o slovo, když zabrousíte do e-shopu, který se ke službě přihlásil. Na pomocníkovi jen odkliknete, že ano, že budete nakupovat a že chcete, aby určitá část z vámi zaplacené ceny šla na dobrou věc. A pak, to je směrodatné, pro mě osobně tedy rozhodně, si vyberete, komu chcete v dobročinnosti pomoci. Na výběr je z mnoha desítek nebo i stovek neziskových organizací napříč lidskou humanitou. Od pomoci chudým, handicapovaným nebo různým zájmovým kroužkům, až po tradiční politické či ekologické neziskovky. Jde o to, že procenta z vašeho nákupu půjdou tam, kam ukážete, aby šly.
Uznávám, že je to i pro samotné e-shopy výborný marketing. Před měsícem jsem si potřeboval nakoupit pár knížek. Šel jsem na internetové knihkupectví, vybral, naklikal do košíku a pak si uvědomil, že mi pomocník Givtu nevyskočil. Knihkupectví se ke službě nepřihlásilo. A já nelenil a přeskočil ke knihkupci, který Givt využívá, a stejné knížky naklikal u něj. Samotný Givt svým posláním tak nějak vlastně tlačí člověka, aby šel za nákupem do e-shopu, který spojí svůj prodej s jemnou, drobnou, ale neutuchající dobročinností. Přijde mi to jako fajn služba, která má smysl. A i proto o ní píšu a snažím se nalákat další, kteří si pomocníka Givtu do svého prohlížeče nainstalují a příští nákup u nich proběhne už s ocáskem pomoci.
Dovolím si upozornit, že toto není marketingový text, Givt a ani žádný e-shop mi za text neplatí. Je to jen upozornění na dobrou věc a bude mi velkou ctí, když si kdokoliv z vás Givt připojí ke svému online životu a začne tak páchat drobné dobro vždycky, když ho chytí slina nad nějakým e-shopem.

Vložil: Štěpán Cháb