Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Dobře namazaný Kolečko baví celý národ nekorektním humorem. Vzal si na paškál Čechy i Američany. A všichni se z toho můžou pos...

22.02.2019
Dobře namazaný Kolečko baví celý národ nekorektním humorem. Vzal si na paškál Čechy i Američany. A všichni se z toho můžou pos...

Foto: Všechnopárty / repro

Popisek: Scenárista a autor divadelních her Petr Kolečko vystudoval dramaturgii na DAMU, jak prozradil Karlu Šípovi

FOTO Když scenárista Petr Kolečko napíše nějaký nový televizní scénář nebo divadelní hru, s velkou mírou pravděpodobnosti se z nich stane hit. Důkazem jsou seriály Okresní přebor, Čtvrtá hvězda, Trpaslík, Lajna, Přijela pouť nebo divadelní komedie Pornohvězdy, Dvě noci na Karlštejně a Žena za pultem 2: Pult osobnosti, v níž vrátil na scénu legendární tandem Kaiser a Lábus. Nyní se těší vysoké popularitě seriál České televize MOST!

Zatímco se jeho hlavními hvězdami stali herci, především Martin Hofmann, Zdeněk Godla nebo Erika Stárková, Petr Kolečko zůstává v pozadí, i když by bez něj tato nejnovější televizní senzace nevznikla. MOST! totiž napsal díky tomu, že jeho manželka pocházela z tohoto města a on se ve zdejší populární restauraci Severka několikrát namazal se svým tehdejším tchánem. Lidé, které tam potkal, se stali určitými předobrazy hlavních hrdinů.

 

Petr Kolečko ve Všechnopárty

Je to vůbec komedie?

Jeden z mála rozhovorů, který Petr Kolečko poskytl, odvysílala již začátkem roku televize DVTV. A je to rozhovor dosti zajímavý, protože samotný autor prezentuje seriál MOST! poněkud odlišně než většina médií. „Docela dlouho jsme s režisérem Prušinovským i producentem vedli debatu, o čem to vlastně je a doteď ta debata není dokončená,“ přiznal v duelu s Martinem Veselovským. Při psaní svých scénářů odmítá černobílé vidění: „Mně šlo o to zobrazit ten paradox rasismu i obráceného sluníčkářského pohledu. Černobílé pohledy se na realitu nedají napasovat,“ říká. Ale rozhodně se prý nekloní na žádnou stranu. Když mu Veselovský položil zásadní otázku, zda je MOST! vůbec komedie a zda není spíše vážně míněný, nebyl si úplně jistý, ale nakonec připustil: „Podle mě to je komedie. Dobrá komedie by měla mít vážný podklad. Sranda by se měla dělat ze všeho.“

 

V DVTV ho zpovídal Martin Veselovský

Politicky nekorektní

Více jasno měl v debatě na téma politické korektnosti. Martin Veselovský připomněl, že MOST! vznikl v produkci České televize, která je svázána poměrně přísnými pravidly a kodexy, a přesto zde zaznívají rasistické vtipy. „Já rozhodně nerespektuji současný sklon ke korektnosti, odmítám na to přistoupit. Já jsem vyloženě pankáčskej autor, píšu, jak to cítím. To, co přichází z USA, je pro mě naprosto neakceptovatelný. Každá blbost se tam nazve rasismem a sexuálním obtěžováním. Ten Most je trošku o tom,“ naznačil jednu z dalších možných alternativ výkladů svého scénáře. A dokonce vtipkoval, že možná i Česká televize chtěla trošku zazlobit.

 

Stranou nezůstala ani ČT24...

Nepochopená poctivost, přeceňovaná blbost

Tento nekonformní „pankáč“ se sice se snaží diváky bavit (a nutno přiznat, že se mu to většinou daří skvěle), ale zároveň si přeje, aby přemýšleli a uvažovali jinak než převládajícím kapitalisticko-materiálním, maloměšťáckým způsobem. Myslí si o sobě, že má talent pojmenovávat určité jevy ve společnosti: „Jestli se proti něčemu vyhraňuju, tak je to především ovcovitost, podléhání snad všemu, mediální masáži, tupému vnímání,“ uvedl před časem v rozhovoru pro Divadelní noviny. V něm si také postěžoval, že jeho tvorba je často vnímaná jinak, než původně zamýšlel. Některé divadelní hry, na nichž si zakládal, zůstaly nepochopené (například Úl a Vejce), jiné byly zase přeceňované: „Když se snažíš něco opravdu poctivě říct, skoro nikdo to nerozpozná. Ani vy, kritici. Naopak, když uděláš nějakou blbost, kterou odflákneš, tak se z toho můžou všichni posrat.“

 

S herci na promítání v narvaném mosteckém kině Kosmos. Poslední díl, který ČT vysílá toto pondělí, bude také v Mostě, společné sledování televize v restauraci Severka, spolu s tvůrci a herci - již teď jsou ale místa zabraná

Neplatí to náhodou i v případě Mostu!?

Vložil: Adéla Hofmanová