Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Vypukla válka mezi ČT a česko-čínskou televizí. Kvůli blbovi, kreténovi a dluhům

31.01.2019
Vypukla válka mezi ČT a česko-čínskou televizí. Kvůli blbovi, kreténovi a dluhům

Autor: TV Barrandov / Facebook

Popisek: Tak teda, ty vaše blbý vtipy už mě vážně jako nebaví... Jaromír Soukup, ředitel TV Barrandov, nyní vstoupil do politiky. A žaluje ČT

Válka, která již delší dobu trvá mezi Českou televizí a majitelem česko-čínské televize TV Barrandov Jaromírem Soukupem, nebývale graduje. Když se loni ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa zaměřil na hospodaření veřejnoprávní stanice, vedení ČT jeho informace opakovaně vyvracelo jako lživé či manipulativní. Nyní se redaktoři ČT pro změnu zaměřili na Soukupovo hospodaření, a to, co zveřejnili v pořadu Reportéři a 168 hodin, je skutečně šokující. Soukupovy firmy údajně zápasí s obřími dluhy. Opět se tak potvrdila lidová moudrost „jak se do lesa volá, tak se z lesa ozývá.“

Česká televize se dosud snažila tvrzení, jež zazněla v soukromé česko-čínské televizi, vyvracet na svých stránkách. Loni dokonce vydala tiskovou zprávu, nazvanou Omyly v pořadu TV Barrandov. V ní mimo jiné konstatovala, že na této stanici o ní zaznělo celkem osmnáct nepravdivých výroků a devatenáct zavádějících a manipulativních tvrzení. 

Bez kontroly? Ani náhodou

Zatímco Soukup ve svém pořadu Kauzy Jaromíra Soukupa například opakovaně tvrdil, že hospodaření ČT nepodléhá žádné kontrole, ve skutečnosti ji kontroluje hned několik orgánů, například Rada ČT, volená Poslaneckou sněmovnou. Tato rada schvaluje nejen rozpočet, ale také půlroční a roční zprávy o hospodaření. Audit hospodaření navíc provádí renomovaná mezinárodní společnost EY. Ta opakovaně konstatovala, že výroční zpráva ČT podává věrný a poctivý obraz o jejím hospodaření. Stejně tak nesouhlasila Soukupova čísla o výši koncesionářských poplatků či příjmech z reklamy. A kuriózní bylo, když se Jaromír Soukup snažil divákům TV Barrandov podsunout, že nejspíše neznají generálního ředitele České televize Petra Dvořáka a asi ho nikdy neviděli, ani o něm nikdy neslyšeli. Ve skutečnosti však za poslední dva roky citovala různá média Dvořáka více než tisíckrát. 

Blb a kretén v ČT?

Koncem loňského roku ale došla vedení ČT trpělivost. Když Soukup ve svých útocích pokračoval a moderátora pořadu Newsroom Luboše Rosího v pořadu Týden podle Jaromíra Soukupa veřejně nazval „blbem a kreténem“, podala na něj trestní oznámení. A totéž se opakuje nyní, jen v opačném gardu. Den poté, co byl na ČT odvysílán publicistický pořad 168 hodin (v němž se objevily informace, že Soukupovy firmy mají vážné finanční potíže), se Soukup na webových stránkách TV Barrandov proti údajně lživým tvrzením ohradil a uvedl, že již nehodlá dále tolerovat poškozování značky a dobrého jména svého mediálního impéria ze strany České televize. Rozhodl se proto žalovat jak ředitele České televize, tak podat trestní oznámení na moderátorku Noru Fridrichovou. „Generální ředitel České televize Petr Dvořák je zodpovědný za obsah, nese tedy plnou odpovědnost za to, že redaktoři a editoři jeho stanice se dopustili lživých a manipulativních výroků, které dlouhodobě poškozují dobré jméno mých firem. Česká televize tak dlouhodobě zneužívá svého postavení na trhu a evidentně ve vysílání nechává prezentovat osobní názory redaktorů, kteří rezignují na objektivitu vysílání," uvádí v prohlášení Jaromír Soukup.

 

Dluhy Jaromíra Soukupa?

Zprávy o soupeření obou televizí vyvolávají řadu různých spekulací, například že Soukupovy dluhy již skupuje miliardář Daniel Křetínský. A jako vždy se činí i čeští vtipálci. Ti se již nemohou dočkat, kdy se v TV Barrandov objeví pořad Dluhy Jaromíra Soukupa. Řadě lidí prý také konečně došlo, proč Soukup moderoval většinu publicistických pořadů, vysílaných na TV Barrandov, sám, nebo proč má namířeno do politiky.

Vložil: Adéla Hofmanová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace