Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Nekorektně drzý marketingový mág hodlá vstoupit do české politiky. Chce porazit Babiše, ale jinak než ostatní

09.12.2018
Nekorektně drzý marketingový mág hodlá vstoupit do české politiky. Chce porazit Babiše, ale jinak než ostatní

Foto: Televize Seznam / repro

Popisek: Martin Jaroš

Marketingový a reklamní expert Martin Jaroš se dokázal prosadit i v zahraničí a jeho úspěšné reklamy se u nás proslavily legendárními hláškami. Je tedy velmi pravděpodobné, že když splní svůj záměr vstoupit na českou politickou scénu, rozhodně se nestane neviditelným. Rozruch nedávno způsobil i v pořadu známého youtubera Kovyho V centru. Naznačil v něm totiž způsob, jakým lze porazit premiéra Babiše. Podle něj tak rozhodně není možné učinit s pomocí demonstrací.

V rozhovoru pro televizi Seznam.cz Jaroš zaujal svojí otevřeností a upřímností. I když ve své branži dosáhl velkých úspěchů, nijak se netají kritickým postojem k ní. „Co si budeme povídat, reklamní agentury nejsou zrovna braný jako žádný etalon etiky, jsou to největší prostitutky,“ říká cynicky. A o sobě tvrdí, že měl více štěstí než talentu. „Zpočátku máte párkrát kliku, a pak spousta lidí uvěří, že něco umíte a vy je v tom už schválně necháte, protože ty lidi nechcete zraňovat.“

Nekorektně drzý

Prozradil také, že se prosadil díky své nekorektní drzosti. Svému šéfovi v zahraniční reklamní agentuře si klidně řekl o práci, i když do té doby nikdy žádnou reklamu nedělal. „Myslím si, že bych to dělal dobře,“ tvrdil mu Martin a podařilo se mu šéfa nakonec umluvit. Výsledkem byla jedna z nejúspěšnějších reklamních kampaní v dějinách naší země, v níž účinkoval Petr Čtvrtníček s čivavou. Při své tvorbě vychází z duše toho či onoho národa: „U Čechů fungují některý přísady víc, než u jiných.“ Třeba sarkastický humor (viz reklama na antirezy: „Až to, maminko, budeme natírat podruhé, vy už tady nebudete“).

Martin vs. Marek

A stejně se dokáže opřít i do svých kolegů. Příkladem je marketér Andreje Babiše Marek Prchal. „Kdybych měl dělal reklamu na nejnovější typ rakoviny, kterej vám úplně sežere kosti, tak já bych to třeba nedělal. Ale nevadilo by mi dělat reklamu na dámské vložky nebo toaletní papír. Ale třeba na toho současného premiéra ČR bych ji dělat nechtěl. To je ten drobný rozdíl mezi námi, asi bysme se s Markem neshodli.“ Jinak ovšem uznává, že je Prchal velký profesionál. Politickou reklamu by byl ochoten vytvořit pouze na produkt nebo člověka, jemuž by sám věřil, nemůže to být něco destruktivního.

Přitom nezpochybňuje určité Babišovy schopnosti. Ale zdá se mu neuvěřitelné, že je premiérem země, jejíž jazyk dosud neovládá. „Když jsem svým kolegům ze zahraničí říkal, že jsem z Čech, to je taková země, kde je premiérem i primátorkou hlavního města člověk z jiné země, tak nás obdivovali, jak jsme neuvěřitelně tolerantní.“ Navíc je přesvědčený, že Babiš má štěstí na dobu ekonomické konjunkury a jako premiér sám nic moc nepředvedl. Nemluvě o jeho katastrofální personální politice.

Do voleb. A do první ligy!

Martin Jaroš nakonec prozradil, že uvažuje o vstupu do politiky, aby pomohl změnit situaci v naší zemi. Nevěří na to, že by ji dokázaly změnit demonstrace nebo obstrukce v parlamentu: „Já si myslím, že nad panem Babišem bychom měli vyhrát v regulérních volbách.“ A zároveň zdůrazňuje, že je nutné bojovat ne proti Babišovi, ale za něco. Nic dobrého nikdy nevznikne tím, že to založíte na negativním základě.

„Babiše musíme porazit kvalitnější prací a lepší myšlenkou.“ A sám přitom věří v ohromnou sílu Čechů: „Češi mi přijdou lepší a kreativnější, než si sami myslí. Máme na to, dostat se do první ligy.“ Ale podle něj nejde jen o růst HDP, ale také o kvalitu života, demokracie a náladu v zemi. „Toho prostě starej estébák, který se postupně snaží ovládnout stát a média a používá každého špinavého triku, který existuje, nemůže dosáhnout,“ myslí si Martin Jaroš.

Vložil: Adéla Hofmanová