Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
S cestovatelem Milošem Beranem

S cestovatelem Milošem Beranem

... do Číny a dál, za exotikou. Trocha povídání a nádherné fotky

Fejeton Jiřího Macků

Fejeton Jiřího Macků

Každou neděli něco trošinku hlubšího k zamyšlení od doyena redakce

Koronavirus ´2020

Koronavirus ´2020

Vše o pandemii, která pokračuje i v roce 2021

Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosář Ely Novákové

TV glosář Ely Novákové

Co budou dávat v bedně? Víme

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Pražská doprava

Pražská doprava

Zajímavosti i aktuality

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturně politického redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A nově i ty televizní

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Recenze

Recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Rekonstrukce metra na trase B omezí provoz na polovinu

20.07.2013
Rekonstrukce metra na trase B omezí provoz na polovinu

Autor: Profimedia.cz

Popisek: Pražské metro, ilustrační foto

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude od soboty 20. července (4:30) do soboty 27. července (0:30) provádět rozsáhlé práce v depu Zličín. V úseku Nové Butovice – Zličín na lince metra B tak pojede v přepravních špičkách pracovních dní pouze každý druhý spoj. Změna se dotkne i části autobusových linek v přilehlé oblasti. Důvodem rekonstrukce je úplná výměna čtyř výhybek a dvojité kolejové spojky mezi výhybkami.

„Jedná se zatím o nejrozsáhlejší stavební akci, při které měníme výhybky. Náročnou výměnou čtyř výhybek bude dotčeno depo Zličín, ale díky velkému nasazení našeho pracovního týmu počet vypravených spojů snížíme pouze o polovinu. Děláme vše proto, aby cestující rekonstrukci výhybek pocítili co nejméně,“ vysvětlil Milan Křístek, generální ředitel Vlaky metra v úseku Nové Butovice – Zličín na lince B budou jezdit ve špičce všedního dne každých cca 7,5 minut. Počet spojů tak klesne ve špičce přibližně o polovinu.

Autobusové linky 230, 249, 256, 301 a 352 budou během dopravního omezení vedeny až ke stanici Nové Butovice, namísto ke stanici Luka. Důvodem této změny je to, že do stanice Nové Butovice pojede metro v plnohodnotném režimu, což přispěje ke zvýšení dopravní obslužnosti u zmíněných následných autobusových spojů. Po celou dobu rekonstrukce bude úplně vyloučeno kolejové spojení mezi depem Zličín a tratí B.

 Z tohoto důvodu nemůže být na trať vypraven běžný počet vlakových souprav. K dispozici budou pouze ty, které zůstanou přes noc deponované ve stanicích trati B; pro pracovní dny budou vypravovány další tři soupravy z depa Hostivař přejezdem přes části tratí A i C. Výhybky budou demontovány a vyměněny současně s dvojitou kolejovou spojkou (tzv. křížením).

Dosluhují totiž výhybky

Za pomoci traťové mechanizace budou odstraněny původní dřevěné pražce, které budou nahrazeny novými a vymění se i štěrkové lože. Celý prostor výhybek bude vyčištěn, „Rekonstrukce výhybek na tratích metra probíhají v rámci několikaletého plánu, při kterém chceme vyměnit většinu dosluhujících výhybek, uložených v tunelech na štěrkovém loži. Od loňského roku jsme úspěšně vyměnili již 7 výhybek z celkového počtu 27 výhybek, určených k rekonstrukci,“ dodal Milan Křístek.

V depech je situace jiná, z celkového počtu výhybek jsou maximálně čtyři, jejichž rekonstrukce omezuje provoz přilehlé tratě. Depo Hostivař prošlo úplnou rekonstrukcí kolejiště v létě roku 2006 a v depu Kačerov se díky odlišnému kolejovému uspořádání.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace