Rekonstrukce metra na trase B omezí provoz na polovinu
20.07.2013
Foto: Profimedia.cz
Popisek: Pražské metro, ilustrační foto
Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude od soboty 20. července (4:30) do soboty 27. července (0:30) provádět rozsáhlé práce v depu Zličín. V úseku Nové Butovice – Zličín na lince metra B tak pojede v přepravních špičkách pracovních dní pouze každý druhý spoj. Změna se dotkne i části autobusových linek v přilehlé oblasti. Důvodem rekonstrukce je úplná výměna čtyř výhybek a dvojité kolejové spojky mezi výhybkami.
„Jedná se zatím o nejrozsáhlejší stavební akci, při které měníme výhybky. Náročnou výměnou čtyř výhybek bude dotčeno depo Zličín, ale díky velkému nasazení našeho pracovního týmu počet vypravených spojů snížíme pouze o polovinu. Děláme vše proto, aby cestující rekonstrukci výhybek pocítili co nejméně,“ vysvětlil Milan Křístek, generální ředitel Vlaky metra v úseku Nové Butovice – Zličín na lince B budou jezdit ve špičce všedního dne každých cca 7,5 minut. Počet spojů tak klesne ve špičce přibližně o polovinu.
Autobusové linky 230, 249, 256, 301 a 352 budou během dopravního omezení vedeny až ke stanici Nové Butovice, namísto ke stanici Luka. Důvodem této změny je to, že do stanice Nové Butovice pojede metro v plnohodnotném režimu, což přispěje ke zvýšení dopravní obslužnosti u zmíněných následných autobusových spojů. Po celou dobu rekonstrukce bude úplně vyloučeno kolejové spojení mezi depem Zličín a tratí B.
Z tohoto důvodu nemůže být na trať vypraven běžný počet vlakových souprav. K dispozici budou pouze ty, které zůstanou přes noc deponované ve stanicích trati B; pro pracovní dny budou vypravovány další tři soupravy z depa Hostivař přejezdem přes části tratí A i C. Výhybky budou demontovány a vyměněny současně s dvojitou kolejovou spojkou (tzv. křížením).
Dosluhují totiž výhybky
Za pomoci traťové mechanizace budou odstraněny původní dřevěné pražce, které budou nahrazeny novými a vymění se i štěrkové lože. Celý prostor výhybek bude vyčištěn, „Rekonstrukce výhybek na tratích metra probíhají v rámci několikaletého plánu, při kterém chceme vyměnit většinu dosluhujících výhybek, uložených v tunelech na štěrkovém loži. Od loňského roku jsme úspěšně vyměnili již 7 výhybek z celkového počtu 27 výhybek, určených k rekonstrukci,“ dodal Milan Křístek.
V depech je situace jiná, z celkového počtu výhybek jsou maximálně čtyři, jejichž rekonstrukce omezuje provoz přilehlé tratě. Depo Hostivař prošlo úplnou rekonstrukcí kolejiště v létě roku 2006 a v depu Kačerov se díky odlišnému kolejovému uspořádání.
Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.
Vložil: Redaktor KL