Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Glosy Iva Fencla

Glosy Iva Fencla

Ze Starého Plzence až na kraj světa

TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Knižní recenze

Knižní recenze

Exkluzivní recenze o literatuře vážné, stejně tak i o detektivkách a jiných lehčích žánrech

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Rekonstrukce metra na trase B omezí provoz na polovinu

20.07.2013
Rekonstrukce metra na trase B omezí provoz na polovinu

Foto: Profimedia.cz

Popisek: Pražské metro, ilustrační foto

Dopravní podnik hl. m. Prahy (DPP) bude od soboty 20. července (4:30) do soboty 27. července (0:30) provádět rozsáhlé práce v depu Zličín. V úseku Nové Butovice – Zličín na lince metra B tak pojede v přepravních špičkách pracovních dní pouze každý druhý spoj. Změna se dotkne i části autobusových linek v přilehlé oblasti. Důvodem rekonstrukce je úplná výměna čtyř výhybek a dvojité kolejové spojky mezi výhybkami.

„Jedná se zatím o nejrozsáhlejší stavební akci, při které měníme výhybky. Náročnou výměnou čtyř výhybek bude dotčeno depo Zličín, ale díky velkému nasazení našeho pracovního týmu počet vypravených spojů snížíme pouze o polovinu. Děláme vše proto, aby cestující rekonstrukci výhybek pocítili co nejméně,“ vysvětlil Milan Křístek, generální ředitel Vlaky metra v úseku Nové Butovice – Zličín na lince B budou jezdit ve špičce všedního dne každých cca 7,5 minut. Počet spojů tak klesne ve špičce přibližně o polovinu.

Autobusové linky 230, 249, 256, 301 a 352 budou během dopravního omezení vedeny až ke stanici Nové Butovice, namísto ke stanici Luka. Důvodem této změny je to, že do stanice Nové Butovice pojede metro v plnohodnotném režimu, což přispěje ke zvýšení dopravní obslužnosti u zmíněných následných autobusových spojů. Po celou dobu rekonstrukce bude úplně vyloučeno kolejové spojení mezi depem Zličín a tratí B.

 Z tohoto důvodu nemůže být na trať vypraven běžný počet vlakových souprav. K dispozici budou pouze ty, které zůstanou přes noc deponované ve stanicích trati B; pro pracovní dny budou vypravovány další tři soupravy z depa Hostivař přejezdem přes části tratí A i C. Výhybky budou demontovány a vyměněny současně s dvojitou kolejovou spojkou (tzv. křížením).

Dosluhují totiž výhybky

Za pomoci traťové mechanizace budou odstraněny původní dřevěné pražce, které budou nahrazeny novými a vymění se i štěrkové lože. Celý prostor výhybek bude vyčištěn, „Rekonstrukce výhybek na tratích metra probíhají v rámci několikaletého plánu, při kterém chceme vyměnit většinu dosluhujících výhybek, uložených v tunelech na štěrkovém loži. Od loňského roku jsme úspěšně vyměnili již 7 výhybek z celkového počtu 27 výhybek, určených k rekonstrukci,“ dodal Milan Křístek.

V depech je situace jiná, z celkového počtu výhybek jsou maximálně čtyři, jejichž rekonstrukce omezuje provoz přilehlé tratě. Depo Hostivař prošlo úplnou rekonstrukcí kolejiště v létě roku 2006 a v depu Kačerov se díky odlišnému kolejovému uspořádání.

Zaujal Vás tento článek? Posílejte nám svoje názory i podněty na ');! Těšíme se na ně.

Vložil: Redaktor KL