Na práci prý byl úplně levej, jeho sex appeal ale fanynky ocení. Jen pro veterány příliš vyrostl
29.01.2018
Foto: ČT
Popisek: Stanislav Majer v seriálu 1890
V seriálu 1890 můžeme kromě slovenského sex idolu Jána Koleníka vidět také pořádně mužného českého herce Stanislava Majera. Dozvědět se něco bližšího o tomto pohledném herci ale není nic snadného. Rozhovory prakticky nedává a soukromí si dost střeží.
V seriálu 1890 hraje Stanislav Majer protiklad uhlazeného Jána Koleníka, strážmistra Viléma Černého. Spolupráci nejen s ním si ale pochvaloval. „Pokud jde o herce, tak ti jsou pro mne úplné zjevení. Janko Koleník, Maťo Nahálka a Milan Ondrík! Bylo velmi zábavné je sledovat při práci. Fakt. Miluju je! A to nemluvím o perfektně připraveném a profesionálním štábu. Taky nemohu zapomenout na nejhodnějšího kameramana na světě Norberta Hudce. Zkrátka bylo to výjimečné natáčení a jsem vděčný, že jsem u toho mohl být,“ prohlásil. Nadšený je i ze spolupráce s režisérem seriálu. „Bylo to naprosto skvělé! Když mi režisér Peter Begányi nabízel roli, pozval mne na oběd, povídali jsme si chviličku, ale hned bylo jasné, že si budeme rozumět. A to se taky při natáčení potvrdilo.“
Do veterána se nehodí výškou
S Jánek Koleníkem se sešel už podruhé, hrají spolu i v seriálu První republika. I zde můžeme Stanislava vidět v historických kostýmech, které mu perfektně sednou a má je rád. „Kdybych na to měl odvahu, tak bych to nosil pořád. Hrozně se mi to líbí a hrát v tom je radost,“ prozradil s tím, že v historickém seriálu narazil na jeden problém: „Chvilku mi trvalo naučit se jezdit s historickými auty, se kterými jsme natáčeli. Je to maličko náročnější než dnešní auta, ale o to zábavnější. Takže to nebylo nic kritického. Akorát se jaksi do toho závodního veterána nehodím svou výškou. Měl jsem ve scénáři svižné vystoupení a nastoupení do vozu, tak to byl trošku problém. Největší problém pro mě ovšem byl, že jsem si pletl spojku s brzdou, protože proti moderním autům jsou umístěny přesně obráceně.“
Byl úplně levej
Původně se vyučil truhlářem, tuto profesi si ale vybral tak trochu náhodou. „Asi proto, že táta rád a dobře pracoval se dřevem, měl vybavenou dílnu. Já k tomu ale žádný vztah neměl. Lidi by o své budoucnosti neměli rozhodovat tak brzy,“ uvedl v jednom z mála rozhovorů, které kdy poskytl, v časopisu Marianne. Nicméně šikovný prý v učení příliš nebyl: „Byl jsem nejhorší ze třídy, úplně levej. Mistr vždycky nechal nastoupit řadu a vybral nejlepšího a nejhoršího žáka: tohle dělal Chýle, bravo, a tohle dělal Majer. Mistr držel kus nábytku, který se vlastní vahou rozpadl.“
Divadlo jako zjevení
Od truhlařiny ušel k divadlu poměrně dlouhou cestu. Po vyučení totiž nastoupil do továrny, kde se mu stereotypní práce příliš nezamlouvala. A tak pokračoval odbočkou přes práci číšníka a civilní službu v lounském muzeu, až ho jednou jeho šéf z restaurace vzal s sebou do divadla. „Tam se odehrálo něco, čemu jsem vůbec nerozuměl. Zíral jsem na to a říkal si, to je super, to bych taky chtěl takhle dělat, být vidět a holky aby se na mě koukaly… Tak jsem šel za těmi lidmi a ptám se jich, který z vás je pan Bambušek? No a tam seděli tři bratři Bambušci, my tady, my jsme Bambušci… Měli ze měl pr…, vyfakovali mě… Po půlroce jsem jednoho z nich, Míru, potkal na ulici, a on na mě: Ty vole, kde seš, tě sháním, tě potřebuju. Tehdy jim z nějaké věci vypadla holka a rychle potřebovali náhradu,“ vysvětlil, jak se dostal do Multiprostoru v Lounech.
Přes Ústí až do Prahy
Z Loun se později dostal do divadla v Ústí nad Labem a pak už do Prahy, do Divadla Komedie. „Najednou mi zvoní telefon a volá mi Dušan Pařízek z pražské Komedie, že pro mě má práci v Kanibalech, což bylo představení Jana Nebeského. Moje nejvíc top představení, které jsem viděl snad desetkrát. A já v tom začal hrát…“ zavzpomínal na svůj příchod do hlavního města.
Stanislav Majer letos oslaví čtyřicetiny a poslední roky se zdá být prostě všude, na čemž pochopitelně není nic špatného. Hlavně ženy jistě tak charismatického muže ocení. Přitom ve filmu o sobě dal vědět poprvé v roce 2013, kdy si zahrál partnera Ani Geislerové (mimochodem zápornou postavu) v Hřebejkových Líbánkách. Naposledy jsme ho mohli vidět v super úspěšné pohádce Anděl Páně 2, jeho zlý Mikuláš byl naprosto perfektní.
Tu a tam se objevuje i v televizních seriálech, maličké roličky dostal například v Sanitce nebo v Ulici, mnohem větší prostor dostal v Labyrintu, v Případu pro exorcistu. Velkou roli si zahrál naposledy v úspěšném seriálu televize HBO Až po uši. Má spoustu obdivovatelek, těžko říci, zda je pro ně volný. Přítelkyně se po jeho boku ukázala naposledy v roce 2015. V současnosti natáčí film Toman, o významném politikovi čtyřicátých let minulého století, a v seriálu Semafor slovenské televize JOJ prokáže, že má i smysl pro humor.
Vložil: Michaela Špačková