Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Měli nechat svlíknout Halinu! V kinech je nový český film. Je to zoufalost sama

26.01.2018
Měli nechat svlíknout Halinu! V kinech je nový český film. Je to zoufalost sama

Foto: Facebook / Bioscop

Popisek: Klára Issová v roli české Bridget Jones

S patřičným mediálním humbukem se odehrála premiéra nová komedie Filipa Renče Zoufalé ženy dělají zoufalé věci, který vznikl podle jednoho z bestsellerů Haliny Pawlowské. Výsledek je však více než zoufalý a dokazuje, že jak Renč, tak Pawlowská mají to nejlepší za sebou. Nová česká komedie je navíc dalším příkladem toho, jak věci dopadají, když se dělají především pro peníze a kopírují úspěšné vzory.

Snad všechny reakce na tento snímek jej srovnávají s kultovním Deníkem Bridget Jonesové, ale samozřejmě jde jen o laciný český odvar,  načančaný komerční snímek, plný product placementu a herců, kteří hrají ve všem. A i ti diváci, kteří si nedělali předem žádné iluze a těšili se „pouze“  na oddychový film, se  tentokrát pořádně naštvali. Už je totiž docela uráží stupidní  vtipy a pády, hloupé hlášky a obnažená těla. 

Největší omyl

Jedním z  největších omylů režiséra bylo obsazení Kláry Issové. Této jemné, štíhlé krásce zkrátka její životní průšvihy nikdo, na rozdíl od Bridget,  moc nevěří. Velmi přesně popsala tento problém na  populárním diskusním fóru ČSFD.cz Michli: „Pokud někde píšou, že byla hlavní role herečce ušita na míru, pak se nejedná o tento případ. Hlavní problém vidím v tom, že ač se hrdince nic nedaří, nevychází jí život podle představ, zažívá různé pády a krize, které řeší zákusky, alkoholem a hledáním toho pravého, tak na ní reálně nějaké starosti či problémy nejsou vidět. Stále free, hezká, štíhlá… Na scéně se musí objevit syn, aby si divák uvědomil skok v čase, totéž u oslavy s dortem a svíčkou. Ač podává Klára Issová slušný herecký výkon, tak bez těch kil a vrásek navíc to nějak nefunguje.“ 

Přesně tak. Kdyby  Olinku hrála neokoukaná, oplácaná a nemotorná herečka, její trapasy by byly  možná věrohodnější. Ale Issové nelze věřit téměř nic. Copak může někoho pobavit její zpověď u ohně, kde si stěžuje, že by chtěla zabít mámu, protože  má radši trpaslíky než ji? Nebo její scénu před školní porotou?  Velmi jízlivě reaguje na adresu hereckého obsazení jeden z diváků: „Renč tam měl nechat svlíknout Halinu.“ 

To je ale řachanda

Nad problematickým obsazením se zamýšlí také  David Lancz ze serveru Týden.cz. Pozastavuje se třeba nad  Matoušem Rumlem v roli manžela a především nad postavou Olinčiny matky. „Klára Issová je v osmatřiceti pořád kočka, ale dvaatřicetiletý Matouš Ruml vedle ní vypadá mnohem víc jako její syn než choť. A představa, že by čtyřiačtyřicetiletá Alice Bendová mohla být matkou Issové, je už vyloženě zcestná. Ani masky a líčení tomu věrohodnost nedávají,“ konstatuje.  Ještě více ho ale rozčílily „komické“ scény. „A humor? Vedle nekonečně otravného glosování ve stylu Banánových rybiček (s pohledem do kamery přímo na diváky) je to hlavně o tom, že pořád někam padá - na stůl, z kola... Haha. To je ale řachanda,“ stěžuje si právem.

 

Definitivní úpadek?

Trapnost a ubohost  Renčovy  komedie drsně tepe i Cival na Moviezone.cz, který si myslí, že jde o známku definitivního Renčova úpadku a ptá se: „Bože můj, co je tohle zase na mizérii?“ Svoji stručnou kritiku končí slovy: „Je smutné, že jeden z nejprogresivnějších devadesátkových filmařů končí jako karikatura sebe sama... Trailer samotný je každopádně nesnesitelný a jindy šikovná Klára Issová  vyloženě trapná.“  

Vložil: Adéla Hofmanová