Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Měli nechat svlíknout Halinu! V kinech je nový český film. Je to zoufalost sama

26.01.2018
Měli nechat svlíknout Halinu! V kinech je nový český film. Je to zoufalost sama

Autor: Facebook / Bioscop

Popisek: Klára Issová v roli české Bridget Jones

S patřičným mediálním humbukem se odehrála premiéra nová komedie Filipa Renče Zoufalé ženy dělají zoufalé věci, který vznikl podle jednoho z bestsellerů Haliny Pawlowské. Výsledek je však více než zoufalý a dokazuje, že jak Renč, tak Pawlowská mají to nejlepší za sebou. Nová česká komedie je navíc dalším příkladem toho, jak věci dopadají, když se dělají především pro peníze a kopírují úspěšné vzory.

Snad všechny reakce na tento snímek jej srovnávají s kultovním Deníkem Bridget Jonesové, ale samozřejmě jde jen o laciný český odvar,  načančaný komerční snímek, plný product placementu a herců, kteří hrají ve všem. A i ti diváci, kteří si nedělali předem žádné iluze a těšili se „pouze“  na oddychový film, se  tentokrát pořádně naštvali. Už je totiž docela uráží stupidní  vtipy a pády, hloupé hlášky a obnažená těla. 

Největší omyl

Jedním z  největších omylů režiséra bylo obsazení Kláry Issové. Této jemné, štíhlé krásce zkrátka její životní průšvihy nikdo, na rozdíl od Bridget,  moc nevěří. Velmi přesně popsala tento problém na  populárním diskusním fóru ČSFD.cz Michli: „Pokud někde píšou, že byla hlavní role herečce ušita na míru, pak se nejedná o tento případ. Hlavní problém vidím v tom, že ač se hrdince nic nedaří, nevychází jí život podle představ, zažívá různé pády a krize, které řeší zákusky, alkoholem a hledáním toho pravého, tak na ní reálně nějaké starosti či problémy nejsou vidět. Stále free, hezká, štíhlá… Na scéně se musí objevit syn, aby si divák uvědomil skok v čase, totéž u oslavy s dortem a svíčkou. Ač podává Klára Issová slušný herecký výkon, tak bez těch kil a vrásek navíc to nějak nefunguje.“ 

Přesně tak. Kdyby  Olinku hrála neokoukaná, oplácaná a nemotorná herečka, její trapasy by byly  možná věrohodnější. Ale Issové nelze věřit téměř nic. Copak může někoho pobavit její zpověď u ohně, kde si stěžuje, že by chtěla zabít mámu, protože  má radši trpaslíky než ji? Nebo její scénu před školní porotou?  Velmi jízlivě reaguje na adresu hereckého obsazení jeden z diváků: „Renč tam měl nechat svlíknout Halinu.“ 

To je ale řachanda

Nad problematickým obsazením se zamýšlí také  David Lancz ze serveru Týden.cz. Pozastavuje se třeba nad  Matoušem Rumlem v roli manžela a především nad postavou Olinčiny matky. „Klára Issová je v osmatřiceti pořád kočka, ale dvaatřicetiletý Matouš Ruml vedle ní vypadá mnohem víc jako její syn než choť. A představa, že by čtyřiačtyřicetiletá Alice Bendová mohla být matkou Issové, je už vyloženě zcestná. Ani masky a líčení tomu věrohodnost nedávají,“ konstatuje.  Ještě více ho ale rozčílily „komické“ scény. „A humor? Vedle nekonečně otravného glosování ve stylu Banánových rybiček (s pohledem do kamery přímo na diváky) je to hlavně o tom, že pořád někam padá - na stůl, z kola... Haha. To je ale řachanda,“ stěžuje si právem.

 

Definitivní úpadek?

Trapnost a ubohost  Renčovy  komedie drsně tepe i Cival na Moviezone.cz, který si myslí, že jde o známku definitivního Renčova úpadku a ptá se: „Bože můj, co je tohle zase na mizérii?“ Svoji stručnou kritiku končí slovy: „Je smutné, že jeden z nejprogresivnějších devadesátkových filmařů končí jako karikatura sebe sama... Trailer samotný je každopádně nesnesitelný a jindy šikovná Klára Issová  vyloženě trapná.“  

Vložil: Adéla Hofmanová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace