Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Vánoce 2017

Vánoce 2017

Co se děje v době adventní a vánoční v Česku

Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Tato děvka boduje víc, než si myslíte. Kdo se na ni slétl jako hladová kobylka?

komentář 17.11.2017
Tato děvka boduje víc, než si myslíte. Kdo se na ni slétl jako hladová kobylka?

Autor: Facebook

Popisek: Be Charity: Františka Čížková vpravo, Bára Nesvatbová, šéfredaktorka spolupořadatelského Harper's bazaaru uprostřed

KOMENTÁŘ V uplynulém týdnu se v Praze konal další ročník dobročinného bazaru, nazvaného Be Charity. Má za sebou dvanáct let své existence a zájem o něj je stále vyšší, i když jiné charitativní akce dokáží získat mnohem větší finanční částky, především díky velkorysosti tisíců „obyčejných“ dárců. Ale zdaleka nemají takovou publicitu, jako Be Charity. Tento bazar je totiž spojen s několika známými tvářemi, které prodávají svoje luxusní oděvy a doplňky a publicitu vydatně přiživuje bulvární deník Blesk.

Pravidelně o něm referuje známá módní policistka Františka Čížková, proslula tím, že staví na pranýř celebrity. Nezřídka proto, že si na sebe nevzaly něco luxusního, ale příliš obyčejného. Její snobská nadřazenost se projevuje téměř v každém komentáři. A platí to i o tomto bazaru. Filantropky,  žijící na vysoké noze (nezřídka manželky miliardářů), chválí a místy až trapně adoruje. Například šéfku vydavatelství, pod nějž  Blesk patří, Libuši  Šmuclerovou,  popisuje jako nesmírně štědrou ženu, která vždy slyší na pomoc potřebným, a špičkovou manažerku. A prozrazuje, že letos  poskytla pět přepychových kabelek,  z nichž dvě jsou od slovutného Diora.  

Nálet kobylek

Zato se však  ostře pustila do samotných nakupujících. Ve svém článku,  nazvaném „Charita pro postižené děti očima Františky: Móda je děvka, která boduje více než si myslíte“ si postěžovala na některé  zákaznice tohoto bazaru. V úvodu se přiznala, že si o dobročinnosti veřejnosti nedělá žádné iluze, ale přesto se rozhořčila se nad několika věcmi. Připomněla, že nadace Be Charity získává prostředky na zlepšení kvality života zdravotně postižených dětí prodejem oblečení a doplňků za pakatel v čele se skvosty elitních značek, dodaných movitými donátorkami či butiky z luxus symbolizující pražské Pařížské třídy. Prozradila, že dvě  bedny oblečení sbalila i ona a v papírové krabici prý skončil Chanel, Dior a Lanvin.  Parády za pakatel  se na bazaru shromáždilo mnoho a nezřídka to byla přepychová, za astronomické sumy pořízená, téměř nenošená a leckdy naprosto nová fashion, která se prodávala za absurdně nízké ceny. Ale vzápětí se se značnou mírou despektu divila,  že po otevření bazaru jej zaplavil dav lidí, připomínající nálet hladových kobylek, které přistupovaly k  pultu s náručí ukořistěných svršků  a  rovnou je rvaly do velkých tašek.  

Hadry  za malý prachy

Posteskla si přitom na „tvrdý fakt, že všichni nakupující, až na výjimky, přišli, emotivně řečeno kvůli hadrům za malý prachy.“  Vyjádřila rovněž podezření, že někteří z nich oblečení prodají  se stoprocentním ziskem dál a ještě žadonili o slevu. Několik „značkových dam“  přitom údajně chtělo jako bonus za nákup něco zadarmo, mimo jiné proto, že u vchodu zaplatily  dvě stovky.  Nakonec  si postěžovala, že zákaznice chtěly vrátit zpět padesát korun, i když jí došly drobné. A podle ní, ty co nakupovaly ve velkém, nebyly zdaleka tak velkorysé jako ty, co žijí od výplaty k výplatě. Nicméně její depka z asociálních bytostí se umenšila, když zjistila, že se vybralo přes milion korun. Svůj komentář Františka zakončila: „Bohužel  taková realita je. Děvka jménem móda se v tomto marasmu prodat dokáže. Tahle děvka boduje víc, než si myslíte.“

 

Kdo za to může?

Jenže, autorka  jaksi pozapomněla, že pravidla hry, včetně nízkých cen,  nastavily organizátorky bazaru  a vysmívat se nakupujícím je dosti nefér. Je skutečně tak překvapivé a nepochopitelné, že se slétly na kořist, kterou by si jinak nemohly dopřát ani ve snu? Což Františka zapomněla na okamžiky, kdy třela bídu s nouzí?  Třeba by tehdy šanci dopřát si něco luxusu také bohatě využila.  Možná by rovněž stálo za to, aby se příště skutečně luxusní modely dražily, jak to bývá zvykem při dobročinných akcích celebrit ve světě. Pak by se jistě nemohlo stát, že by někdo s darovaným oblečením kupčil a dožadoval se zpět padesátikoruny. A  móda by se nemusela deklasovat na úroveň děvky. Tento nelichotivý výraz spíš patří těm, co jsou za peníze ochotni udělat, nebo napsat cokoliv.

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .     

Vložil: Adéla Hofmanová

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace