Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Chceme motivovat učitele k praktickým experimentům, aby studenti na vlastní kůži poznali krásu chemie. Proběhla již 3. Podzimní škola učitelů chemie

02.11.2017
Chceme motivovat učitele k praktickým experimentům, aby studenti na vlastní kůži poznali krásu chemie. Proběhla již 3. Podzimní škola učitelů chemie

Foto: Amgen Teach

Popisek: Podzimní škola učitelů chemie

V období od 12. do 14. října proběhla další, v pořadí již 3. Podzimní škola učitelů chemie, která přivítala v prostorách Vysoké školy chemicko-technologické v Praze (VŠCHT Praha) a Ústavu organické chemie a biochemie AV ČR (ÚOCHB) celkem 52 účastníků. Tradičně je tato akce zaměřena na praktickou aplikaci badatelsky orientované výuky v hodinách a možnost předávání zkušeností mezi učiteli pod heslem: „Učitelé učí učitele“. V rámci probíhajícího podzimního workshopu byla na ÚOCHB otevřena také nová výuková laboratoř pro základní a střední školy.

Letos si účastníci mohli zblízka prohlédnout a „osahat“ nově otevřenou výukovou a demonstrační laboratoř a zúčastnit se mnoha praktických pokusů, které budou moci aplikovat při výuce žáků středních škol a II. stupně základních škol. „Myslím, že jsme si nemohli přát lepší začátek této demonstrační laboratoře. Zřídili jsme ji v našem ústavu mimo jiné proto, abychom stimulovali výuku chemie na středních školách a motivovali učitele k praktickým experimentům se studenty, kteří tak dostanou šanci poznat na vlastní kůži krásu a přitažlivost chemie. Doufáme, že se někteří středoškoláci jednoho dne i pod vlivem takových pokusů rozhodnou věnovat studiu chemie na univerzitě a třeba i výzkumu u nás na ÚOCHB,“ přeje si ředitel ÚOCHB Zdeněk Hostomský.

Druhá část semináře

„Druhá část semináře Podzimní školy proběhla v laboratořích VŠCHT, kde si mohou její účastníci vyzkoušet třeba práci s dmuchavkou, jednoduchým nástrojem, který se používal už ve starověku a v chemických pokusech má bohatou historii. Dalším lákadlem byla určitě i exkurze do výukového pivovaru VŠCHT Praha,“ vypočítával koordinátor projektu Amgen Teach a jeden z organizátorů Podzimní školy, Petr Holzhauser z VŠCHT Praha.

Unikátní projekt podporuje badatelsky orientovanou výuku studentů

Když se řekne pokus, většina lidí si vybaví chemii. Chemii, která bouchá, hřeje, chutná a hraje všemi barvami. Právě experimentování je nedílnou součástí výuky chemie. Badatelsky orientovaná výuka (BOV) vede ke zvýšení sebedůvěry studentů, posílení kritického myšlení a odolnosti vůči stresu při zkouškách. BOV klade důraz na to, aby žáci během realizace pokusů sami objevovali a chápali podstatu dějů. A právě na principech BOV je postavena národní soutěž pro studenty chemie základních a středních škol s názvem ChemQuest, kterou každoročně pořádá VŠCHT. Cílem soutěže je nejen zvýšení zájmu studentů základních a středních škol o přírodovědné předměty, ale i podpora týmové spolupráce, komunikačních schopností studentů a prezentace vlastních výsledků. Nový ročník pro školní rok 2017/2018 byl vyhlášen v průběhu října.

Rok 2018 nabídne sérii regionálních workshopů pro učitele

Zima a jaro 2018 budou patřit řadě regionálních workshopů pro učitele chemie ze středních a základních škol. V letošním roce je kladen větší důraz na navazující úroveň vzdělávání v badatelsky orientované výuce, takže se na workshopy mohou hlásit jak zcela noví zájemci ze stran učitelů, tak absolventi některé z předchozích akcí. Bude se totiž jednat o další úroveň vzdělávání, o rozšíření již získaných dovedností. „S nadšením vítám prodloužení projektu Amgen Teach o další školní rok. Zájem učitelů je veliký, ohlasy nadmíru pozitivní a další pokračování nám dává prostor se ještě zlepšit. I proto jsme nabídli ÚOCHB spoluorganizaci letošního ročníku Podzimní školy,“ komentuje Petr Holzhauser.

Co je projekt Amgen Teach?

Řada učitelů nemá přístup k průběžnému školení, zdrojům a materiálům, které by žákům a studentům zprostředkovaly nejnovější zkušenosti z oboru. „Evropský vzdělávací program Amgen Teach má za cíl dopomoci učitelům nalézt a osvojit si formu výuky, která zaujme jejich žáky natolik, aby se chtěli chemii a potažmo dalším přírodním vědám věnovat i do budoucna,“ vysvětluje PharmDr. Mark Bachleda, MBA, ředitel společnosti Amgen v České republice. Program Amgen Teach již od roku 2014 vyškolil okolo 3000 učitelů středních a základních škol z 10 evropských států (ČR, Rakousko, Belgie, Francie, Německo, Itálie, Irsko, Polsko, Španělsko, Turecko). V Česku se do projektu zapojilo více než 400 pedagogů přírodovědných předmětů a zájem stále roste. 

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

QRcode

Vložil: Štěpán Cháb