Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Polib mi Prchala. Kdo je génius politického marketingu a skutečný strůjce volebního triumfu Babiše

komentář 25.10.2017
Polib mi Prchala. Kdo je génius politického marketingu a skutečný strůjce volebního triumfu Babiše

Autor: Facebook

Popisek: Andrej Babiš líbá Marka Prchala. Tato fotka ovládla sociální sítě

KOMENTÁŘ Nedávno vyšlo najevo, že Andrej Babiš vůbec neumí používat počítač. Přitom jeho Facebook je plný řemeslně výborných fotek a ustavičně aktualizovaných sdělení… Jejich skutečným autorem není Babiš, který hovoří svéráznou českoslovenštinou, ale Marek Prchal. Muž, jehož oborem je marketing, a to na sociálních sítích. Nakonec ještě donedávna o něm hodně psal, na odborném serveru Mediář měl své sloupky, hodnotil kampaně, byl i členem poroty Křišťálové lupy, nejcennější trofeje českého internetu.

„„Náš největší guru je Mára!“ Věta, která v sobotu rezonovala tiskovou konferencí Andreje Babiše, poukázala na osobu, která má velký podíl na vítězství hnutí ANO. „Mára“ je marketingový odborník Marek Prchal, který vytvořil Babišovi předvolební strategii na míru. A to na sociálních sítích. Do sobotního večera byl Prchal v zásadě skrytou osobou, po sobotním obejmutí a Babišově polibku už to rozhodně neplatí,“ napsaly Lidovky.cz. Narážely tak na fotku, která od té doby v různých úpravách koluje po Facebooku, i na to, že Babiš v sobotu děkoval před fotoaparáty a novináři mnohým svým kolegům, a právě „Márovi“. Toho si dokonce pozval na pódium, svého marketingového „génia“, jak sám řekl.

To je on, šampión sociálních sítí

A v tento okamžik také vznikla fotka, kde Babiš svého ´Máru´ objal a políbil na čelíčko a ze které možná sám Marek Prchal nemá až tak velkou radost. Ostatně, na svém Twitteru ji nesdílel, jeho ´tweety´ vypadají, jako by v Česku žádné volby ani nebyly, natožpak aby z nich bylo poznat, jak velkou ´zásluhu´ o jejich výsledek má sám autor, Marek Prchal… „„To je on! Génius sociálních sítí!“ velebil Babiš Prchala. Když dozněl potlesk a smích vítězného lídra hnutí ANO, Prchal rychle odběhl z dosahu fotografů,“ dodaly Lidovky.cz. Mimochodem, autorem vtipného výroku ´Polib mi Prchala´, kterým tento snímek doprovodil, je stand up komik Luděk Staněk.

 

Foto koluje internetem v různých vtipných úpravách

Prchal versus Horák

A byl to právě parťák Luďka Staňka, známý publicista Miloš Čermák (vystupují spolu na jevišti), který jako první nastolil otázku etiky takového počínání, byť velmi něžně: „Vím, že už těch voleb máte plný zuby, ale zaujal mě zábavnej spor o to, jestli má Jakub Horák (sociální média a marketing pro Piráty) morální převahu nad Markem Prchalem (ANO), protože dělá pro (v mé bublině) sympatičtější politickou stranu, zatímco ten druhej pro šišlavého miliardáře ... anebo mají oba v podstatě stejnej džob. Co myslíte? (A - po klausovsku řečeno - před závorku můžeme vytknout, že si oba vedli v předvolební kampani dobře.)“ zeptal se na Facebooku.

Leni Riefenstahl v kalhotách?

Jedna odpověď mne svou vyhraněností zaujala. Tomáš Pfeffer napsal:  „Takřka 30 let po studentské revoluci pomůže partička mladejch sympatickejch lidí k moci StBákovi, podvodníkovi a populistovi nejtvrdšího zrna. Udělají to bez sebemenšího náznaku skrupulí, v trendy hadrech a s úsměvy na rtech. Za oligarchovy peníze mu vytvoří falešnou image Robina Hooda a bojovníka s Palermem. Co na tom, že tenhle frajer zázračně nabyl firmy a pohádkové jmění právě v dobách, kdy se pachtoval s politiky oněch tradičních stran. Pak namluví 30% voličů, že hospodský kradou, všechno je kampaň a účelovka. Prostě čau lidi. Jako člověk, který se dvě dekády živí poradenstvím, bezmezně vyznávám profesionalitu a kvalitu služeb. Z pružnosti páteří těhle hvězd svého oboru, míry cynismu a absence jakékoliv morální kocoviny se mi ale chce zvracet. Přátelé, kamarádi, seznamte se s jádrem PR týmu předsedy ANO, který sám neumí česky, nedá dohromady kloudnou větu, jedná hystericky až afektovaně a zřejmě ani neumí psát na počítači: Marek Prchal, Lucie Kubovičová, Marek Hanč, Vladimír Vořechovský, Petr Topinka...“

 

Toto je snímek těch „sympaťáků ve značkových hadrech“ (Prchal uprostřed nahoře), který sdílel Tomáš Pfeffer

Rozhovory nedává

Třiačtyřicetiletý marketingový expert Marek Prchal si na pozornost příliš nepotrpí. O tom svědčí také jeho odpověď na otázku, zda poskytne serveru Lidovky.cz rozhovor. „Nezlobte se,“ uvedl slušné odmítnutí. Rozhovory médiím dávat nechce (k dispozici na internetu je jediný, v roce 2014 byl v internetové televizi DVTV), ačkoli momentálně zažívá úspěch jako nikdy předtím, jak také poznamenaly Lidovky.cz.  A Prchal je skutečně mág. Dokázal otočit Babišovy průšvihy k jeho propagaci, třeba Sorry jako. Dokázal tak rozvířit kauzu lithium, že těsně před volbami zapadl i Šuman… To zmíněný Jakub Horák takovou práci neměl, Piráti i Ivan Bartoš jsou obecně sympaťáci a nemají máslo na hlavě…

 

Marek Prchal ve volební sobotu odpoledne, nedaleko místa, kde slavilo ANO

Paradoxní je, že Marek Prchal má na kontě třeba i ´slavný ´klip´ Přemluv bábu… Přesněji, je spoluautorem této kampaně, držitelem pěti ocenění Louskáček, Zlatý středník a několika dalších ocenění za kreativitu. Je také členem Art Directors Clubu ČR. Hnutí ANO pomáhal už při minulých sněmovních volbách, v minulosti se částečně podílel také na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga. Mimochodem, napsal i jednu část Babišovy knihy O čem sním, když náhodou spím. Udělal toho zkrátka hodně, v branži je známý a ceněný. Specializuje na sociální média a digitální PR, stejně jako na tak zvaný virální marketing a speciální projekty (jen matně tuším, o co vlastně jde, to se rovnou přiznám).

Jeho profese je prý ´idea maker´, člověk, který vytvoří základní koncept kampaně. A to čehokoliv, od Pepsi coly po hnutí ANO. Ještě jednu věc o něm napsaly Lidovky, spíše takovou perličku – je manžel známé televizní kuchařky Dity Pecháčkové, bývalé šéfredaktorky časopisů o gastronomii, spisovatelky a moderátorky pořadu Deník Dity P. v České televizi.  

 

 

Já vlastně nevím, co si o něm mám myslet. Je nepochybně skvělý v tom, co dělá, čehož si obecně vážím, amatérů a neumětelů máme, že bychom s nimi mohli dláždit. Není mi dvacet, abych žila v iluzích, že lze pracovat jen pro klienta, jehož si osobně vážím, složenky se samy neplatí, navíc, když pro Babiše začal dělat, vypadalo to celé trochu jinak, že. ANO, ale…

 

 

 

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste, nebo jste viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .     

Vložil: Anička Vančová

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace