Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho kulturního redaktora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Reportáže z míst, kde se natáčely kinohity

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Mimořádně upřímná Geislerka na sebe práskla, jak ji chlapi ovlivnili. A také co má s Hřebejkem

22.10.2017
Mimořádně upřímná Geislerka na sebe práskla, jak ji chlapi ovlivnili. A také co má s Hřebejkem

Autor: Facebook / Milada

Popisek: Poznáte ji? Věřte-nevěřte, tohle není snímek z Poslanecké sněmovny, ale Anna Geislerová v roli komunistické prokurátorky v novém filmu Milada

Novináři z ní občas mívají strach, dokáže totiž být velmi otevřená a servítky si rozhodně nebere. V rozhovoru pro Instinkt ale Aňa Geislerová ukázala svou mírnější tvář a vzpomněla si třeba na to, jak jako přidrzlá náctiletá holka začínala.

Její první rolí se stala Tráva v komedii Pějme píseň dohola. Tehdy čtrnáctiletá Aňa k ní přišla prostřednictvím konkurzu, kde se prezentovala jako hodně drzá holka: „Asi to byla lest, měla jsem hrát rebelku, tak jsem si ji střihla už na konkurzu. Už jsem asi byla v roli. Taky po mně chtěli, abych zatancovala, což jsem odmítla,“ směje se dnes. Na ‘povedený‘ konkurz nedávno vzpomínal i režisér Ondřej Trojan, který ji prý tenkrát nejdřív pro drzost nevybral, ale pak si uvědomil, že něco na té Aně je, a roli jí svěřil. Dobře udělal, stala se z ní velká hvězda a v současné době naše nejobsazovanější herečka.

Nepřehnali jsme to s tím Hřebejkem?

Na filmu tehdy spolupracoval Jan Hřebejk, Annin ‘úhlavní‘ režisér, který s ní spolupracoval na mnoha snímcích, naposledy na sérii filmů Zahradnictví. „Nedávno jsme si říkali, jestli jsme to už trochu nepřepískli. Teď jsme spolu točili prakticky rok v kuse. Kromě Zahradnictví jsme dělali ještě seriál Až po uši. Já ho vždycky tak adoruju a vychvaluju, nad čímž on se ušklíbá, čili to dělat nebudu. Každopádně jsem kdykoliv ochotná s ním dělat znovu. Vtipné na našem vztahu je, že moje a jeho děti spolu chodí do školy, takže propojení je fakt maximální,“ líčí Anna úspěšnou spolupráci.

Podívala se i na Oscary

Největší úspěch ale přišel s režisérem Ondřejem Trojanem, s nímž natočila válečné drama Želary, které získalo v roce 2003 dokonce nominaci na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film. „Ondřej Trojan byl můj první a je mým jediným režisérem, se kterým jsem se podívala na Oscary,“ svěřila se Aňa. Tehdy jí kdekdo předpovídal velkou kariéru i v zahraničí, tím spíš překvapila, když krátce po premiéře vyšlo najevo, že je těhotná. Doposud porodila tři děti, syna Bruna Fidelia, dceru Stellu a nejmladšího synka Maxe. Tehdy sice byla stále ještě provdaná za Zdeňka Janáčka, běžně se ale ukazovala ve společnosti s bohatým podnikatelem Martinem Shenarem. A pokud jde o nejmladšího potomka, na téma otcovství se zásadně nebaví. V současnosti stále žije s manželem Zdeňkem Janáčkem, se kterým si i pořídila nový dům v Dobřichovicích.

Bez Holého by byla horší

Dalším známým partnerem, se kterým chodila hned několik let, je kromě režiséra Filipa Renče hudebník Roman Holý ze skupiny Monkey Business: „Ovlivnil můj hudební vkus, taky poznamenal můj vztah ke koncertům – po našem rozchodu jsem asi deset let na žádný nešla, protože jsem měla naposloucháno hodně dopředu,“ prohlásila s nadsázkou. Tehdy se objevila také v klipu Slim Jim kapely Sexy Dancers, ve které Holý také působil. Ve zlém ale na něj rozhodně nevzpomíná. „On má ohromný vliv na lidi, je tak trochu diktátor, ale v dobrém slova smyslu. Má charisma, ale zároveň také pokoru a úctu k nadaným a talentovaným lidem. Bez něj bych byla jiný člověk a nejspíš horší.“

Konečně skutečnou ženou

Nyní se do kin chystá její další film Milada, líčící život Milady Horákové, kterou popravili v padesátých letech. Aňa v něm ztvárnila poprvé ve své kariéře reálnou postavu, Ludmilu Brožovou-Polednovou, což si pochvaluje. „Pro mě jako pro herečku to ale byl hrozně vděčný úkol, hrála jsem reálnou osobu a je to pro mě jeden z mých osobních vnitřních hereckých milníčků,“ svěřila se. Obávanou prokurátorku ale vidí spíš jako oběť své doby. „Pochopila jsem každopádně, že ona tomu všemu opravdu věřila. Ona byla svým způsobem oběť toho režimu, dobové euforie a propagandy, byla přesvědčená, že Milada Horáková je zlo. Byla vážně fanatička, zapálená pro systém,“ prohlásila Geislerová. Premiéra dramatu režiséra Davida Mrnky je naplánována na 2. listopadu.

Taková velká rodina

Aňa pochází z rodiny japanologa Petra Geislera a výtvarnice Věry Geislerové. Její otec měl velký problém s alkoholem, což herečka vždy otevřeně přiznávala. Od matky odešel a zplodil jejího jediného bratra. Známé jsou i její sestry, výtvarnice Lenka, zvaná Lela, a herečka Ester. Původně Aňa studovala herectví na konzervatoři, kvůli modelingu však studia předčasně opustila. Již v pouhých patnácti letech natočila první film, poté šla z role do role. Při práci na filmu Requiem pro panenku se seznámila s režisérem Filipem Renčem, se kterým pár let žila, poté potkala hudebníka Romana Holého.

Vdávala se v roce 2004 za divadelního režiséra Zdeňka Janáčka. S tím prožila několik let na pražských Malvazinkách, kde provozovala cukrárnu s poetickým názvem Snídejte šampaňské. O svém soukromí se zásadně nebaví, za nepravdivé informace neváhá média žalovat a soud se jí jednou podařilo vyhrát. Do časopisu Spy si zase přišla před lety vyřídit nesrovnalosti osobně. Hrála v mnoha filmech Jana Hřebejka, naposledy v sérii Zahradnictví, dále hned v několika filmech Ondřeje Trojana, který ji prvně již v roce 2010 obsadil do role matky pubertálního chlapce. V roce 2016 ztvárnila postavu Lenky ve filmu Anthropoid britského režiséra Seana Ellise.

Válcuje vás život, úřady, politici? Zažili jste nebo viděli něco, co by měli ostatní vědět? Pište, foťte, posílejte na .

Vložil: Michaela Špačková

Cookies nám pomáhají k Vaší spokojenosti

Tento web používá soubory cookies k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti.
Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.

Další informace