Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
Vánoce 2017

Vánoce 2017

Co se děje v době adventní a vánoční v Česku

Volby 2017

Volby 2017

Odvolili jsme, teď se rokuje o vládě

Sex, pivo a rokenrol

Sex, pivo a rokenrol

Rockové příběhy; ve spolupráci s časopisem Rock´n ´all

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Životní knockouty

Životní knockouty

Dal vám život ránu na solar? Nejste v tom sami, čtěte skutečné příběhy

Kauza uprchlíci

Kauza uprchlíci

Legální i nelegálni migranti je problém, který hýbe Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě celebrity dobrovolně neřeknou?

Aňa přišla na konkurz, ale neposlouchala, tak jsem ji vyhodil. Režisér a producent o Geislerové a proč už nedělá s Hřebejkem

12.09.2017
Aňa přišla na konkurz, ale neposlouchala, tak jsem ji vyhodil. Režisér a producent o Geislerové a proč už nedělá s Hřebejkem

Autor: T.H.A. / Facebook

Popisek: Ondřej Trojan (vpravo) při natáčení svého nejnovějšího filmu Toman

Ondřej Trojan je známý nejenom jako herec divadla Sklep, ale také režisér a producent. A neméně jako „ten prostřední“ z klanu Trojanů, do kterého patří ještě jeho tatínek Ladislav Trojan a bratr Ivan Trojan, oba herci. V rozhovoru pro Týden prozradil, proč už netočí s duem Hřebejk a Jarchovský.

S Janem Hřebejkem natočil Ondřej Trojan sedm filmů, a to filmů úspěšných. Sblížili se ještě na FAMU, Ondřej byl starší spolužák, ke kterému Jan Hřebejk vzhlížel. „Do čeho jsme se pustili, to vzniklo,“ říká dnes Jan Hřebejk. Spolupráce ale skončila před necelými deseti lety u filmu U mě dobrý: „Jedním z důvodů, proč jsme se rozešli, bylo Honzovo pracovní tempo. Už jsem nebyl schopen ho zafinancovávat a stíhat. Scenárista obvykle odevzdá scénář, režisér k němu dá poznámky, pak si to přečtu já a společně to nějak upravujeme a přepisujeme. Mně přitom trvá nějakou dobu, než film zafinancuju. Kluci Jan Hřebejk a Petr Jarchovský ale chodili každý rok s jedním projektem - v březnu to přinesli a v létě už chtěli točit. Začínali jsme natáčet a měli pokryto jen čtyřicet procent rozpočtu, což bylo šílené. Takže jsem chtěl zvolnit. Honza je teď naopak svobodnější. Je totiž nejšťastnější, když točí. Kamarádi jsme však být nepřestali a myslím si, že se k sobě jednou vrátíme,“ prozradil Ondřej Trojan v rozhovoru pro časopis Týden.

 

Občanský průkaz byl příběh z mé puberty

Filmy, které natáčel s Hřebejkem a Jarchovským, měly jedno společné, až na výjimky se odehrávaly v minulosti, přitom Ondřej Trojan si přál, aby se natáčelo současné téma: „Už jsem nechtěl po Jarchoňovi ani Občanku, chtěl jsem něco ze současnosti, ale on mi přinesl příběh z mé puberty! Tomu nešlo čelit,“ narazí Ondřej Trojan v rozhovoru na film Občanský průkaz, který v roce 2010 režíroval. 

Aňa Geislerová byla sveřepé stvoření

Prvním filmem, který v roce 1990 režíroval a spolupracoval na něm s dvojicí Hřebejk a Jarchovský, byl Pějme píseň dohola, pro který objevil jednu z největších českých hereckých hvězd, Aňu Geislerovou. Té bylo tehdy patnáct a ačkoliv byla ještě dítě, už během castingu naplno ukázala svou poněkud svéhlavou povahu: „Aňa přišla na konkurz a naprosto odmítala plnit pokyny, například tancovat, takže jsem ji vyhodil. Ale pořád jsem nemohl na její roli najít někoho dobrého. Když už mě začal tlačit čas a natáčení se blížilo, znovu jsem si projel kazety s natočenými konkurzy a znovu narazil na sveřepé stvoření, které si tak zakládalo na tom, že bude svoje, nestádní. Tak jsem to riskl. Při natáčení už naštěstí tak vzpurná nebyla,“ uvádí Ondřej Trojan v rozhovoru pro Týden.

 

Další film z historie

Nyní připravuje Ondřej Trojan opět drama z minulosti, historické drama o vedoucím odboru zahraniční rozvědky Zdeňku Tomanovi, s jehož velkým přispěním se chopila politickým pučem moci Komunistická strana. Film se má odehrávat v letech 1945 až 1948 a dává velkou příležitost Jiřímu Macháčkovi v hlavní roli. Právě v tomto filmu hraje také jeden známý politik, Edvarda Beneše ztvární senátor za ODS Jaroslav Kubera. „Na pozadí Tomanova příběhu je zmapován vývoj třetí republiky. Od pětačtyřicátého do osmačtyřicátého roku. Film je hodně košatý, vystupuje v něm spousta postav. Jsem přesvědčen, že v třetí republice jsou i prakořeny dnešní politiky. Mám vnitřní potřebu se s tímhle obdobím vypořádat,“ uvádí Ondřej Trojan. Osoba Zdeňka Tomana, který je v Izraeli hrdinou, neboť zachránil mnoho východoevropských Židů, má přesně tu správnou kontroverzi, aby film o něm mohl být stejná událost, jako třeba Želary.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .      

Vložil: Michaela Špačková

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace