Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
MFF Karlovy Vary 2019

MFF Karlovy Vary 2019

Hvězdy, hvězdičky, róby, filmy i drsná kritika

Na vlastní kůži

Na vlastní kůži

Ivan Břešťák dělal krimi na Nově, má na kontě 1 200 reportáží. Nyní se vydává pro Krajské listy.cz tam, kam se bojí i benga

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Vycházející české hvězdy

Vycházející české hvězdy

Je jim sotva přes dvacet, přesto již nastartovaly raketovou kariéru

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Sobota Pavla Přeučila

Sobota Pavla Přeučila

O víkendu jen lehčí čtení od našeho komentátora

Premiéry Pavla Přeučila

Premiéry Pavla Přeučila

Filmové hity. A kdy jindy než ve čtvrtek

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Přečetli jsme

Přečetli jsme

Noviny, časopisy, weby, nic zajímavého nám neunikne. S naším komentářem pak ani vám

VIP skandály a aférky

VIP skandály a aférky

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Filmové stopy

Filmové stopy

Zajímá vás, jak teď vypadá fabrika z filmu Marečku, podejte mi pero? Každý druhý víkend nový film

Český poutník

Český poutník

René Flášar a jeho dobrodružné putování Českem na našich stránkách

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Kultura

Kultura

Knížky rádi čteme, rádi o nich píšeme. Nechybí exkluzivní recenze

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Místo po D1 jezdí raději vlakem. Odbornice na dopravní stavby vysvětluje, proč máme tak blbé dálnice; když se to rozdělí, tak se nasytí víc hladových krků

09.09.2017
Místo po D1 jezdí raději vlakem. Odbornice na dopravní stavby vysvětluje, proč máme tak blbé dálnice; když se to rozdělí, tak se nasytí víc hladových krků

Autor: Facebook

Popisek: Miloslava Pošvářová

Tetování, vlasy spletené do copánků, lezení po mostech: Miloslava Pošvářová je netypická odbornice na dopravní stavby a jejich největší kritička, která místo po D1 jezdí raději vlakem... Jedno z nejbolavějších míst naší země je dálnice D1. Dopravní tepna, která spojuje dvě největší česká města, je považována za extrémně nebezpečnou, ačkoliv jsou na její modernizaci vynakládány nemalé prostředky. Hlavní kritička této rekonstrukce je Miloslava Pošvářová, nynější soudní znalkyně, bývalá ředitelka kontroly kvality staveb Ředitelství silnic a dálnic, jejíž kariéru na tomto úřadě ukončila politika.

Miloslavě Pošvářové tehdy zlomil vaz spor s firmou Eurovia o „vlnovku“ na dálnici v Ostravě. Spor o vydání dokumentů byl podle ní jen záminkou, nicméně kvůli němu obdržela okamžitou výpověď, když prý byl na ni už před tím vyvíjen obrovský tlak: „Já jsem byla proti tomu, aby, když stát vede arbitráž s firmou, jí zadával zakázky. Po vstupu do Evropské unie si Česká republika stanovuje pravidla sama a není možné vyčlenit žádnou firmu ze soutěže. Já jsem nastavila systém s referencemi a pokud by firma doložila rodný list stavby, která má negativní reference, pak by nemohla postoupit. Tenhle nápad se bohužel nerealizoval,“ uvedla v nedávném rozhovoru v televizi DVTV.

 

Odvaha kritizovat

Miloslava Pošvářová za svou odvahu kritizovat ty nejnákladnější stavby u nás dokonce obdržela cenu Nadace Charty 77. Ani dnes rozhodně nemlčí a je tedy zajímavé slyšet její názory, třeba na pro většinu řidičů nenáviděnou D1. Ostatně sama Miloslava Pošvářová ji zásadně nevyužívá: „Jezdím vlakem,“ prohlásila v interview na internetové televizi DVTV, kde bylo možné se dozvědět ještě celou řadu zajímavých informací a jejího osobního pohledu.

 

Dálnice hrůzy a parkoviště

Existuje horší silnice než D1? Asi těžko, pro mnohé z nás je doslova utrpení tudy jet, a to hlavně v létě, kdy narazíte každou chvíli na uzavřený úsek z důvodu modernizace: „Člověk by si představoval, že to budou dělat po dvaceti kilometrech, ne po pár. Tím pádem to trvá velmi dlouhou dobu. Důvod je ten, že když se to rozdělí, tak se nasytí víc hladových krků,“ představila v DVTV svůj osobní pohled na opravu D1. Delší opravované úseky jsou prý vhodnější i z hlediska bezpečnosti: „Když máte dvacetikilometrový zúžený úsek, tak vznikají problémy na začátku a na konci, takže by to byla dvě místa na dvacet kilometrů. Když to rozkouskujete po pěti kilometrech, tak zde máte osm rizikových míst.“ 

Neprovádíme údržbu, to se vymstí

Oprava dálnice přináší zvýšenou zátěž v úsecích, kde se jezdí vedle uzavírky: „Pokud dáte provoz do dvou pruhů, pak ty pruhy přetížíte. My máme úseky betonové a asfaltové, v těch betonových se vyjedou koleje, v těch asfaltových je to rozbito na kry,“ uvedla v rozhovoru pro DVTV. Problémem je také to, že se u nás dlouhodobě dálnice neudržují: „Pokud se podíváme na způsob, jakým se udržují dálnice, je to katastrofa. Když tu dálnici postavíte, náklady jsou 25 procent, 75 procent jsou na údržbu. Dnes se opravují jen výtluky a nedělá se žádná souvislá oprava, takže za chvilku budeme tam, kde jsme byli. Budujeme nové dálnice, ale staré neudržujeme. Neděláme souvislou údržbu,“ zazněla v DVTV jasně její kritika. 

Třetí pruh se nekoná kvůli dotacím

Dálnice D1 je nevytíženější u nás, avšak jde o stavbu s pouhými dvěma pruhy na každé její straně. Důvod, proč se během modernizace dálnice nebuduje třetí pruh, je skutečně směšný: „Třetí pruh na D1 nebyl z určitých důvodů, souvisí to s dotacemi. Pokud by se jednalo o rozšíření a nikoliv modernizaci, pak by na to nebyly ty prostředky. Byla to politická otázka, nikoliv technická. Je to směšné, modernizujeme dálnici, ale třetí pruh lze využít jen pro průjezd sanitek, ale není to plnohodnotný pruh. Pokud by byla dostavěná dálnice D11, pak by se D1 ulehčilo a ty dva pruhy by stačily. To se ale zatím nestalo,“ konstatuje v DVTV trpkou pravdu.  

Kontrola vlastní střechy...

Ráda naslouchám mostům

„Když trávíte čas s mosty, vždy se něco nového naučíte. Ráda jim naslouchám,“ tvrdí Miloslava Pošvářová na svém Facebooku u fotek, jak ve sportovním oblečení leze po konstrukci mostu a z tílka jí vykukuje rozsáhlé tetování. Pokud chcete zjistit mnoho zajímavého nejenom o modernizaci a výstavbě dálnic, ale také o tom, jak se zbůhdarma utrácejí peníze z rozpočtu, rozhodně vám tento komunikační kanál doporučujeme sledovat. Miloslava Pošvářová totiž svůj boj nevzdává: „Hledání pravdy je nejobtížnější činnost, kterou si dovedete představit… Souboj s draky.“ 

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .     

Vložil: Michaela Špačková

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.Další informace