Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Místo čutání do balónu se stal hvězdou, kámoše mu nahrazovaly herecké legendy. A honoráře inkasovali rodiče. Tajnosti slavných

16.08.2017
Místo čutání do balónu se stal hvězdou, kámoše mu nahrazovaly herecké legendy. A honoráře inkasovali rodiče. Tajnosti slavných

Foto: ČT

Popisek: Scenárista a režisér Ondřej Kepka coby Honzík Majer v seriálu Arabela

Takový talent, a zabili ho hned na počátku! Slavný seriál totiž proměnil jeho dětství v utrpení. Syn populární plavovlásky odmalička pracoval s hereckou elitou. A za slávu tvrdě zaplatil. Navíc všechny vydělané peníze dokázal hned rozfofrovat.

Díky populární Arabele se ocitl již v raném dětství mezi hereckou elitou, jenže sláva dětské hvězdy si vybrala svou daň. Syn populární herečky Gabriely Vránové ztratil kvůli intenzivnímu natáčení kontakt s vrstevníky, což mu dali později ve škole i pořádně pocítit. Dnes je úspěšný moderátor, scenárista a režisér, jeho tvář se ale nezměnila a i tomu mu zůstala i nálepka bývalé dětské hvězdy – malého Honzíka z pohádkového seriálu, který trhal rekordy ve sledovanosti. „Jsem zvyklý odmalička a smířil jsem se s tím, že to se mnou půjde i dál. Pevně však věřím, že se mi to ještě podaří přebít tím, že něco natočím,“ říká Ondřej Kepka.

Od pěti let před kamerou

Jediný syn herečky Gabriely Vránové a uznávaného středoškolského profesora a autora učebnic Jiřího Kepy se narodil 28. září 1969 v Praze. Před kamerou se ocitl poprvé již v pěti letech v televizní komedii režiséra Zdeňka Podskalského Musím se ti k něčemu přiznat, vzápětí začal působit v i Československém rozhlase a v deseti letech z něj legendární seriál Václava Vorlíčka Arabela udělal dětskou hvězdu. Měl tedy vůbec nějaké dětství? „Byl jsem jako takový profesionální dětský herec. Měl jsem diář a v něm vyznačený dvakrát týdně rozhlas, dvakrát dabing a natáčení dětských relací,“ prozradil Ondřej, který si už jako kluk užíval slávu i honoráře. „Peníze chodily rodičům a já jsem k nim měl přístup až od patnácti let. První účet jsem dostal v osmnácti a na knížce jsem si našetřil asi 180 korun, všechno jsem ale utratil,“ přiznal.

Luxusní dárek pro maminku

I v tak útlém věku ale dokázal peníze využít rozumně. „Z honorářů jsem si koupil i několik nadstandardních věcí, například foťák a kotoučový magnetofon, na kterém jsem se naučil stříhat. Nikdo mi to nevěří, ale můj denní honorář za celou první Arabelu byl 120 korun a národní umělec dostával za den 1200 korun,“ vzpomíná Kepka a tvrdí, že i když to na dítě byly v té době velké peníze, našetřit se z toho nedalo. „Za celý seriál Arabela jsem dostal asi 8000 korun. Z honoráře jsem také přispěl mamince na myčku nádobí, takže naše rodina měla myčku nádobí v době, kdy to ještě nikdo neznal,“ prozradil Ondřej a přiznal, že ji jako atrakci předváděli v roce 1981 návštěvám. „Otec dokonce přišel na to, jak ji otevřít za chodu, aby bylo vidět, jak myje.“ Popularita si ale zpravidla vybírá svou daň a Ondřej nebyl výjimkou. Místo s kamarády strávil dětství především před kamerami s kolegy, staršími o generaci. „Proto jsem se nikdy nenaučil hrát fotbal a byl jsem trapný. Přišel jsem o spoustu věcí. Nebyl jsem však typ skleníkového Mozarta, zavřeného u klavíru, který nemohl ani jít mezi děti,“ prohlásil na svou sebeobranu.

Sežrat mu to dávali i učitelé

Podařilo se mu ale to, co málokomu. Měl tu čest zahrát si v Arabele s celou tehdejší českou hereckou elitou – Jiřím Sovákem, Vlastimilem Brodským, Vladimírem Menšíkem či Stellou Zázvorkovou. „Byli to úžasně vstřícní a normální lidé, vůbec se nepovyšovali. Tehdy to nebylo tak rozkastované, aby měl někdo z nich vlastní šatnu,“ zavzpomínal. „Nikdo neměl nic a natáčeli jsme v ubohých podmínkách. Tehdy nebyl žádný make-up a catering s autobusem. Vodu jsme neměli, takže jsem dvakrát dostal úpal a byl jsem dehydrovaný, nebo jsem zase při jednom natáčení přimrzl ke kolejnicím,“ vysvětlil. Určité vymoženosti prý přišly až v druhé sérii Arabely v devadesátých letech, kdy měl štáb k dispozici i pojízdnou kuchyňskou výbavu a v lese si smažili řízky. Své dospělé kolegy si dodnes Kepka nemůže vynachválit. „Pan Sovák byl uzavřenější intelektuál a Láďa Menšík byl zase bezprostřední bavič a pohodář,“ říká. Na rozdíl od ‘dospěláků‘ ale svou vrstevnici Veroniku, která hrála Mařenku, moc nemusel. „Mimo natáčení jsme si moc nerozuměli. Režisér mi stále říkal, že jsem poťouchlý intelektuál, a Veronika byla typické živé dítě,“ přiznal Kepka, který úplně ztratil kontakt s vrstevníky, což se mu nakonec vymstilo. „Učitelé i spolužáci mi to dávali sežrat a říkali mi, že mám hvězdné manýry, ale nebyla to moje třináctá komnata, kterou bych trpěl. Byla jsem jakoby z jiného světa a oni též. Naučil jsem se totiž modely chování generace nade mnou a vyšší, a to není dobré.“

Už v osmnácti chtěl do chomoutu, jenže…

Ondřej by velmi rád konečně založil rodinu, v partnerských vztazích se mu ale neustále nedaří, čímž se trápí i jeho slavná matka. Poprvé se měl ženit, hned když dosáhl plnoletosti, ale nevyšlo to. „Byla to taková mladická láska a spoustě věcí jsme nerozuměli,“ brání se režisér, který plnil před časem stránky bulvárních magazínů vztahem s úspěšnou mezzosopranistkou Andreou Kalivodovou. „Média nám rozbila vztah. Byli jsme pro ně zajímavá dvojice a neustále na nás doráželi se svatbou,“ povzdychl si Kepka, který se v té době musel neustále potýkat s různými fámami a pomluvami. „Tehdejší předseda vlády Jiří Paroubek, velký milovník opery, poslal do Státní opery Andrei kytici růží s pozváním na večeři. A bylo to. Nebylo to jednoduché. Byla z toho velká kauza,“ dodal.

Honzík mu zůstane do smrti

Díky bývalé kariéře dětské hvězdy nemá nouzi ani o vtipné zážitky, protože ho lidé dodnes na ulici poznávají. „Přiopilí lidé na mě dodnes pokřikují Honzíku. A ta věková kategorie je velmi pestrá, od mých současníků až po dnešní teenagery, kteří viděli Arabelu v repríze,“ směje se. Herectví sice nakonec i vystudoval, pak si ale přibral ještě profesi scenáristy, moderátora a odborníka na fotografování. A nakonec se stal režisérem. „První věc jsem točil v roce 1994. Ale cítím na sobě, že musím být hlavně dobrým manažerem, producentem a na samotnou režii mi moc času nezbývá,“ povzdychl si a dodal: „ Filmů se točí dost, ale na kolik z nich se asi bude za deset let vzpomínat? Film by měl být událost. Jsem trochu zděšený, že lidé moc nechodí do kina, a když už jdou, tak zvolí z mého pohledu bezcennou věc. Vládne dravý systém, je důležité znát bohaté lidi, bojovat o granty. Pro režiséra a kulturu je to ubíjející.“

 

mini-CV

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na

QRcode

Vložil: Adina Janovská