Vyváděla spoustu blbostí, kvůli ženáči jednou provždy odepsala vlastní budoucnost. A navíc má prý smlouvu s ďáblem. Tajnosti slavných
22.07.2017
Foto: youtube.com
Popisek: Jitka Zelenková
VIDEO Jedenáct let obětovala velké lásce, z které koukalo jenom trápení a samota. A žádný jiný vztah už pak nevyšel. Přibývající léta ji pak proměnila v samotářského samorosta a léta obětovala jedinému člověku, který jí ještě zbyl.
Říká se, že má nejspíš smlouvu s ďáblem, protože vůbec nestárne. Tajemství skvělého vzhledu ale nejspíš spočívá v tom, že je Jitka Zelenková vyrovnaná se svým životem i sama se sebou a nedělá si vrásky z ničeho, co za to nestojí.Na první pohled se zdá, že je v jejím životě všechno v nejlepším pořádku. Stálice české populární hudby má na kontě sedmnáct sólových alb, několik zlatých desek a desítky úspěšných vystoupení na domácích i zahraničních pódiích. Hudební publicisté jí přezdívají první dáma baladických písní a pro své swingové cítění bývá i častým hostem našich nejlepších big bandů. Koncertuje ze všech sil, báječně vypadá, má výborné přátele. Na první pohled se zdá, že tahle mimořádně úspěšná a samostatná žena věnovala celý život především sama sobě. Nic ale není černobílé. Její osud totiž předznamenala velká nešťastná láska, kvůli níž se pak už nikdy nevdala a neměla děti. Obětovala život práci, léta oddaně pečovala o stárnoucí maminku a nakonec zůstala úplně sama.
Zvonky (1970):
Výtržnice z Poděbrad
Narodila se 5. června 1950 v Brně v hudební rodině, tatínek byl dirigent a maminka zpěvačka. Od třinácti let žila v Poděbradech, kde otec vedl velký orchestr. A oma zase ‘tvrdila‘ muziku Jitka. „Byla jsem poděbradské číslo. Už jsem začala trochu zpívat a tehdy to přišlo. Kluby, diskotéky, hodně se popíjelo… Otec byl na mě slabý, a potom mě musel nahánět někde po nocích. Chodil si pro mě do klubů a kluci mě vždycky někam schovali. Párkrát mě dokonce spouštěli na židli z hradeb,“ přiznala před časem v jednom rozhovoru s tím, že vyváděla jednu hloupost za druhou. Například skákala do Labe, jenže ze stavidel přímo do víru pod hydroelektrárnou. „Byla jsem praštěná. Vyrazila jsem si dech a málem jsem se zabila. Museli mě lovit z vody,“ přiznala se k jedné ze svých největších bláznivin. Ve škole si zase vysloužila trojku z chování za pětatřicet neomluvených hodin.
Mám známost vážnou (1972):
Zpívající kočka pro Gotta
V pouhých sedmnácti letech vyhrála celostátní soutěž Talent 67 a v témže roce získala druhé místo v prvním ročníku festivalu amatérských zpěváků v Jihlavě. Ještě ani neodmaturovala, a už hostovala v pražských divadlech Rokoko a Apollo a zahrála si také v hudební komedii Bylo čtvrt a bude půl. Po maturitě nastoupila do Rokoka do stálého angažmá, kde účinkovala v hudebních hrách a ve společném programu se sourozenci Ulrychovými. K významným spolupracím patří i její koncertování s SHQ Karla Velebného, kde měla možnost rozvinout svůj jazzový talent. Už od pěveckých začátků vystupovala jako host s orchestry Karla Vlacha, Gustava Broma, Václava Hybše a také s Tanečním orchestrem Československého rozhlasu, který řídil Josef Vobruba a s nímž natočila první nahrávky pro Supraphon. V roce 1973 dostala nabídku k účinkování po boku Karla Gotta ve skupině Ladislava Štaidla, s nímž procestovala mnoho zemí a vystupovala téměř čtrnáct let nejen jako vokalistka, ale i jako sólistka.
Ve stínu na pláži (1973):
Rekord s Roklem
Během této doby usilovně pracovala na sólové kariéře, úspěšně prezentovala svůj repertoár v televizních a rozhlasových pořadech a dařilo se jí i na domácích a zahraničních festivalech, kde sbírala ocenění poroty i přízeň publika. V roce 1980 nahrála první sólové album Zázemí, na němž kromě svého vytříbeného hudebního vkusu zúročila i dlouhodobou spolupráci s textařem Eduardem Pergnerem. Úspěch byl korunován televizním zpracováním recitálu, který režíroval legendární Ján Roháč. A Jitka byla rázem velká hvězda. Následovala sólová koncertní vystoupení s Orchestrem Ladislava Štaidla a zároveň komorní recitál pro pražskou Redutu. Připravila ho s fenomenálním klavíristou Rudolfem Roklem a úspěšně ho uváděli neuvěřitelných patnáct let. V současné době vystupuje sólově i jako host velkých orchestrů, bývá zvána jako zvláštní host do programu Heleny Vondráčkové a Karla Gotta a pravidelně se účastní řady charitativních koncertů.
Motýl (1975)
(s Milanem Chladilem):
Marně čekala, až se rozvede
Po jejím boku se vystřídalo víc mužů, nejdelší vztah však měla ale se skladatelem Ladislavem Štaidlem. Milovala ho jedenáct let, jenže byl v té době ženatý a rozvádět se v žádném případě nehodlal. Později měla i jiné partnery, ale žádný nebyl ten pravý. Několik pokusů o založení rodiny nevyšlo, a tak nakonec zůstala sama a vrhnout se do mateřství jako svobodná odmítla. Může za to její zkušenost z dětství, kdy neustále ‘pendlovala‘ mezi babičkami. „Vlastně jsem nikdy nepoznala funkční rodinný model. Z vlastní zkušenosti vím, co to s vámi udělá. Vůbec to není dobré. A zvlášť když mají oba partneři kariérní ambice. Vzala jsem si do hlavy, že pokud nebudu mít klasický model matka-otec-dítě, tak do toho nepůjdu. Nechtěla jsem být svobodná matka a nechtěla jsem mít dítě, které by bylo jako já, poznamenané neúplnou nebo špatnou rodinou,“ svěřila se. Musela si ale zvyknout na neomalenost a reakce lidí, kteří nedokázali pochopit, že se v ní neozvaly mateřské pudy. „Svého rozhodnutí jsem nikdy nelitovala, naopak, v mém případě to byla správná volba. Kdybych měla šťastnou ruku při výběru partnera, tak by to byla chyba. Ale mně se vždy líbili ‘špatní chlapci‘, prostě filmoví záporáci. A dnes si už říkám, co je přednější? Být fit, mít hlas v pořádku, být schopná udělat koncert, nebo se zamilovat? Samozřejmě nikdy neříkej nikdy, a kdo ví, možná mě v pozdním věku čeká velké zamilování,“ dodala.
Mňau (1977)
(s Vlastou Kahovcovou a Jarmilou Gerlovou v TV pořadu Zpívá Karel Gott v divadle ve Slaném):
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na
Vložil: Adina Janovská