Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Nostalgická kavárnička Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Seriálová hvězda prožívá jeden šok za druhým. Nejdřív dostala kopačky, teď zase konečně zjistila pravdu o svých dcerách. A je to vážně síla… Tajnosti slavných

25.06.2017
Seriálová hvězda prožívá jeden šok za druhým. Nejdřív dostala kopačky, teď zase konečně zjistila pravdu o svých dcerách. A je to vážně síla… Tajnosti slavných

Foto: ČT

Popisek: Slovenská herečka Anna Šišková v dokumentu České televize 13. komnata

Další Slovenka se nejen usadila před českými kamerami, ale pro jistotu klofla i režiséra. Až když ji manžel opustil kvůli ‘mladšímu modelu‘, došlo jí, jak brzy ji zřejmě začal podvádět. A to ještě netušila, co všechno mezitím prožívají doma její dvě dcery.

Za všechno vlastně může populární režisér Jan Hřebejk. Byl to totiž právě on, kdo na přelomu tisíciletí objevil temperamentní blondýnku v bratislavském divadle Astorka Korzo ‘90 a nabídl jí roli v úspěšné tragikomedii Musíme si pomáhat. Za roli Marie Čížkové dostala Anna Šišková Českého lva a vzápětí už se jí nabídky z České republiky jen hrnuly. Již ta první byla pro ni osudová, díky ní se totiž sblížila s vyhlášeným donchuánem, režisérem Jiřím Chlumským. Její další láska ale měla nakonec od začátku do konce zcela jiný vývoj, než si představovala. A brzy poté, co ji Chlumský opustil, čekal herečku další šok. Konečně totiž zjistila, jak opravdu probíhalo dospívání jejích dvou dcer a co všechno před ní tajily.

S Jaroslavem Duškem v tragikomedii Jana Hřebejka Musíme si pomáhat

S Jaroslavem Duškem v tragikomedii režiséra Jana Hřebejka Musíme si pomáhat

Na počátku invaze

Tak by se klidně dala nazvat éra, kdy slovenské herečky a herci podnikli frontální útok na české produkce. A docela měli na růžích ustláno. Důvodů bylo hned několik. Zatímco na Slovensku bylo televizních a filmových příležitostí poskrovnu, v českých ateliérech se stále něco točilo. Navíc se tvůrci začínali rozhlížet po neokoukaných tvářích, a přestože jich na domácích oblastních divadelních scénách bylo více než dost, velmi často se spíš zahleděli až přes česko-slovenskou hranici. Důvod byl velmi prozaický – slovenští umělci byli nejen ochotnější k natáčení i poněkud divočejších či lechtivějších scén, a navíc i za výrazně nižší honoráře. A jednou z tváří, která se stala již v počátcích součástí této ‘slovenské invaze‘, byla právě i rodačka ze Žiliny Anna Šišková.

První spolupráce s režisérem Chlumským: S Janem Potměšilem v krimisérii Eden

První spolupráce s režisérem Chlumským: S Janem Potměšilem v krimisérii Eden

Místo v rejžově srdci

Režisér Jiří Chlumský obsadil Annu v roce 2005 hned do dvou nadějných projektů České televize. Nejprve do krimisérie Eden a vzápětí do jedné z hlavních rolí v seriálu Místo v životě. A protože byla Anička podle slov kolegyň přinejmenším podnikavá dívka, podařilo se jí poměrně rychle obsadit místo i po boku žádaného muže. V té době byl už Chlumský dvakrát rozvedený, koneckonců vždy prohlašoval, že se velmi rád žení, s věrností je to ale u něj už podstatně horší. Navzdory jeho zálibě ve svatebních obřadech to ale Šiškové trvalo osm let, než s ním dokráčela až na radnici.

S Jiřím chlumským v dokumentu 13. komnata

S Jiřím Chlumským v dokumentu 13. komnata

Jako blesk z čistého nebe

Po svatbě byla herečka navýsost spokojená a zřejmě si ani ve skrytu duše nepřipouštěla, že by jako třetí manželka v pořadí mohla dopadnout stejně jako její předchůdkyně. Jenže se to stalo ještě mnohem rychleji než dřív, přičemž prý Anna do poslední chvíle nic netušila. „Byl to pro mě šok, opustil mě asi rok a půl po svatbě. Odstěhoval se k jiné ženě a bylo. Nedokážu vám vysvětlit důvod, proto jsem to nesla tak těžce. I on dodnes tvrdí, že mezi námi bylo všechno v pořádku, že nevidí žádný problém. Jen k sobě chtěl mladou ženu,“ posteskla si poté v rozhovoru pro slovenský týdeník Šarm. „Myslím si, že už jsem v pohodě. Dokážu žít sama, už nepláču ani nic podobného. Víte, nikoho nepřinutíte, aby vás měl rád. Láska se vynutit nedá.“ To ale ještě netušila, co se jí mezitím odehrává doma přímo pod nosem. Pravdu o svých vlastních dcerách Dorotě a Tereze zjistila až teprve nedávno.

S Marošem Kramárem v seriálu televize Prima Letiště

S Marošem Kramárem v seriálu televize Prima Letiště

Pod svícnem tma

Ani křehká Anička to neměla s chlapy v životě snadné a Chlumský zdaleka nebyl jejím prvním partnerským karambolem. V pouhých dvaadvaceti letech porodila starší dceru Dorotu, jejímž otcem byl o jedenáct let starší slovenský hudebník a herec Jaroslav Filip. Opravdovým tátou, který se o ni staral a vychovával ji, se ale nakonec stal až hereččin první manžel, filmový a divadelní režisér Juraj Nvota, který měl z prvního manželství syna Jakuba. V roce 1988 mu Anna porodila další dceru Terezu, manželství ale po pár letech nevydrželo. Nvota vykročil za štěstím zcela jiným směrem a potřetí se oženil s lékařkou. Právě v době, kdy se Anička zamilovala do Chlumského. Díky českým nabídkám neustále cestovala mezi Prahou a Bratislavou, její dvě dcery mezitím dospívaly a prožívaly svá malá i větší soukromá dramata. A co všechno se s nimi vlastně tehdy dělo, o tom neměla pracovně vytížená matka ani ponětí. Roušku jejich tajemství začala poodhalovat až v době, kdy mladší Tereza začala pracovat na svém prvním celovečerním filmu. A překvapivě jí spousta věcí ani tenkrát ještě nedocházela.

S dcerou Terezou

S dcerou Terezou

Tvrdé prozření

Zprvu Anna ani netušila, že nakonec dostane jednu z hlavních rolí v dceřině celovečerním režisérském debutu Špína, který právě přichází do kin. Postavu matky, která vůbec netuší, že pod její střechou a v její přítomnosti došlo ke znásilnění její dospívající dcery. Podle Anny by ho určitě měli vidět všichni rodiče. „Jeho prostřednictvím proniknou do světa sedmnáctiletých. Já jsem si také předtím myslela, že žijí úplně jinak,“ povzdychla si v rozhovoru pro server pluska.sk a připustila, že stejně jako filmové matce se ani jí dcery nesvěřovaly, takže netušila, co je trápí. „Víte, v sedmnácti je to velmi těžké. K tomu, aby se dívky odpoutaly od rodičů, musí najít samy sebe, a proto se rodičům moc nesvěřují. Ale kdyby se mým dcerám tehdy stalo něco tak strašného, myslím, že s tím by se mi svěřily. V zásadních věcech jsme stály vždy při sobě.“ Úplně přesvědčená ale o tom není, spíš tajně doufá, protože až nyní, když už jsou její dcery dospělé, vyprávějí jí všechno, co tenkrát zažily. „Byla jsem v šoku, když jsem se dozvěděla, co všechno dělaly, a já jsem o tom nevěděla. Říkala jsem si, jak je možné, že jsem nic netušila, že mi to uniklo. Ale důležité je, když toto období skončí, najít vztah k dětem a mít ho přátelský, takový dospělý. A to se mi podařilo. Ale nemusí se to povést vždycky. Teď se mi svěřují se vším, ale i já jim. Je to vzájemné.“

S filmovou dcerou Dominikou Morávkovou-Zeleníkovou v režijním debutu Terezy Nvotové Špína

S filmovou dcerou Dominikou Morávkovou-Zeleníkovou v dramatu Špína

Pod dceřinou taktovkou

Režisérské profesi se věnovali oba hereččini manželé, takže je zvyklá pracovat pod vedením blízkého člověka. Jenže partner je partner a dcera je dcera. Jak snášela sekýrování na place od Terezy? „Režie není o sekýrování, ale o úzké spolupráci. Když člověka lépe poznáte, lépe se vám pracuje. A protože je Tereza také herečka, uměla dobře formulovat připomínky. Byla jsem na ni pyšná a říkala si – asi z ní bude dobrá režisérka. Všechno přesně pojmenovala, hned jsem věděla, co ode mě chce. V scénáři jsou totiž jenom písmenka a režisér musí říct svou představu. Jedna věta se dá říct na milion způsobů, ale režisér to musí mít všechno promyšlené,“ vysvětlila Anna, která prý vůbec neměla problém vnímat dceru jako autoritu. „I když působí jako děvčátko, je velmi vzdělaná, inteligentní, je mnohem moudřejší než já. Samozřejmě je citlivá osoba a vzájemně si pomáháme, ale už se k ní nemusím chovat jako k dítěti.  Jsem velmi pyšná, že na festivalech má její film obrovský úspěch,“ dodala hrdá matka.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na

QRcode

Vložil: Adina Janovská