Kraj / sekce:
Okres:
obnovit
TV glosy, recenze, reflexe

TV glosy, recenze, reflexe

Ať se díváte na bednu, anebo přes počítač, naši autoři jsou s vámi

Rozhovory na okraji

Rozhovory na okraji

Mimo metropoli, mimo mainstream, mimo pěnu dní

Svět Tomáše Koloce

Svět Tomáše Koloce

Obtížně zařaditelné články autora, který moc nectí obvyklé žánry, zato je nebezpečně návykový

Krajské listy mají rády vlaky

Krajské listy mají rády vlaky

Někdo cestuje po hopsastrasse (pardon, dálnicích), jiný létá v oblacích, namačkaný jak sardinka...

Škola, základ života

Škola, základ života

Milovický učitel je sice praktik, o školství ale uvažuje velmi obecně. A 'nekorektně'

Na Ukrajině se válčí

Na Ukrajině se válčí

Komentáře a vše kolem toho

Praha 2 novýma očima

Praha 2 novýma očima

Vše o pražské Dvojce

Album Ondřeje Suchého

Album Ondřeje Suchého

Bratr slavného Jiřího, sám legenda. Probírá pro KL svůj bohatý archiv

Chvilka poezie

Chvilka poezie

Každý den jedna báseň v našem Literárním klubu

Naše ekologie

Naše ekologie

Co si KL myslí a co mohou v této oblasti s čistým svědomím doporučit

Literatura o šoa

Literatura o šoa

Náš recenzent se holocaustu věnuje systematicky

Vaše dopisy

Vaše dopisy

V koši nekončí, ani v tom virtuálním na obrazovce

Zápisníček A.V.

Zápisníček A.V.

Občasník šéfredaktorky, když má něco naléhavého na srdci. A zvířátko nakonec

Společnost očima KL

Společnost očima KL

Vážně nevážně o událostech, které hýbou českým šoubyznysem

Komentář Štěpána Chába

Komentář Štěpána Chába

Každý den o tom, co hýbe (anebo pohne) Českem

Tajnosti slavných

Tajnosti slavných

Chcete vědět, co o sobě slavní herci, herečky i zpěváci dobrovolně neřekli či neřeknou?

Tyto krásné a oblíbené herečky zlikvidovaly ženy. Jak se zbavily Chantal a Balzerové? Nožem do zad

18.06.2017
Tyto krásné a oblíbené herečky zlikvidovaly ženy. Jak se zbavily Chantal a Balzerové? Nožem do zad

Foto: Falcon

Popisek: Eliška Balzerová v úspěšné komedii režiséra Jiřího Vejdělka Ženy v pokušení

Dlouhá léta patřily k hlavním hvězdám dvou populárních pražských divadel a jen těžko se věří tomu, že nakonec byly podivným způsobem vypoklonkovány. Krásné francouzsko-české herečky Chantal Poullain se promyšleným způsobem zbavil šéf divadla Ungelt Martin Hein a Elišku Balzerovou dostal do kolen nový majitel Divadla Na Fidlovačce. V obou případech však platí „za vším hledej ženu“.

O tom, co se vlastně stalo mezi dřívějšími přáteli, Chantal Poullain a Milanem Heinem, se spekuluje už rok. Sama herečka tvrdí, že jí důvod odchodu není znám, ale v několika rozhovorech přiznala, že ji každopádně velmi zaskočil. V Ungeltu totiž hrála ve čtyřech vyprodaných představeních. Milan Hein je ukončil tím, že na jejich pokračování již nekoupil autorská práva, protože jsou drahá. „Když jsem se to dozvěděla, samozřejmě jsem měla pocit, jako by mi někdo vrazil nůž do zad,“ řekla nedávno v rozhovoru pro týdeník Téma. Přemýšlela, proč se to vlastně stalo, a nakonec dospěla k názoru, že kolem sebe má spoustu lidí, kteří ji „úplně nežerou“. A je přesvědčená, že za tím stojí zlo, závist a intriky. To, že tato herečka, stále hovořící výrazným francouzským přízvukem, má překvapivě dost nepřátel, potvrzují i některé ošklivé reakce na její odchod z Ungeltu. Jedna z nich ji například považuje za blbku, která se za léta, co u nás žije, nedokázala naučit česky.

Chantal Poullain s Reginou Rázlovou v představení Divadla Ungelt Kurtizána

Chantal Poullain s Reginou Rázlovou v představení Divadla Ungelt Kurtizána

Ublížily mi ženy

O další překvapení, tentokrát velmi příjemné, se postaral hereččin bývalý manžel Bolek Polívka. I když jejich manželství před mnoha lety skončilo fiaskem a rozvedli se, on se tentokrát zachoval jako velkorysý gentleman. Poté co se dozvěděl, jak Chantal v Ungeltu vypekli, velmi se rozzlobil a práva na pokračování dvou her, na nichž jí velmi záleželo, zakoupil sám. Bude v nich dále hrát v jeho divadle. Pro herečku je celá nepříjemná kauza velkým ponaučením, proto se rozhodla, že nadále bude spolupracovat pouze s muži, protože se již žen, hereček, velmi bojí: „Lidé, kteří mně v životě ublížili, jsou ženy a vím, že to hlavní zlo v Ungeltu také napáchaly ženy,“ postěžovala si v rozhovoru pro Téma.

Do divadla chodí nerada

Je zajímavé, že kvůli ženě končí svoji hereckou kariéru v populárním Divadle Na Fidlovačce i Eliška Balzerová, která v něm na různých pozicích působila téměř dvacet let. Především pomáhala s jeho vzkříšením a před několika lety ho zachraňovala znovu, tentokrát jako jeho ředitelka, když Fidlovačku opustil principál Tomáš Töpfer. Také ona o svém nečekaném odchodu, který si rozmýšlela půl roku, promluvila v týdeníku Téma. Přiznala se, že už do tohoto divadla chodí nerada. Zdůvodnila to tím, že nová umělecká šéfová se nemůže vyrovnat s jejím postavením na této scéně, s přízní diváků i s jistou autoritou, které se těší u členů souboru. Svoje pocity přirovnala k návštěvě, kterou pozvete domů k bohatě prostřenému stolu, ale hned ve dveřích vám ta návštěva uštědří ránu do vazu, řekne vám, že ten dům je její a vy tady nemáte co pohledávat.

Eliška Balzerová v komedii Komorní Fidlovačky Můj báječný rozvod

Eliška Balzerová v komedii Komorní Fidlovačky Můj báječný rozvod

Záhadný obchod

Když loni v lednu koupil společnost s ručením omezeným Divadlo Na Fidlovačce podnikatel Jan Koťátko, Balzerová z funkce ředitelky odstoupila a přestala být rovněž společnicí. Dostala však slib, že bude mít nadále hlavní slovo při rozhodování o repertoáru. Jenže navzdory tomuto slibu jmenoval Koťáko koncem loňského roku uměleckou šéfkou režisérku Kateřinu Duškovou. Je paradoxem, že nového majitele, mecenáše, sehnala Balzerová sama, poté, co se tato scéna dostala do obtíží, když jí pražský magistrát odmítl přidělit jednoroční grant. Pozadí prodeje Fidlovačky navíc vyvolává řadu otázek. Zatímco Koťátko vlastní ve společnosti s ručením omezeným 60procentní obchodní podíl, 40 procent patří záhadné firmě Benewell, sídlící na Floridě.

Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na

Vložil: Adéla Hofmanová