Tyto krásné a oblíbené herečky zlikvidovaly ženy. Jak se zbavily Chantal a Balzerové? Nožem do zad
18.06.2017
Foto: Falcon
Popisek: Eliška Balzerová v úspěšné komedii režiséra Jiřího Vejdělka Ženy v pokušení
Dlouhá léta patřily k hlavním hvězdám dvou populárních pražských divadel a jen těžko se věří tomu, že nakonec byly podivným způsobem vypoklonkovány. Krásné francouzsko-české herečky Chantal Poullain se promyšleným způsobem zbavil šéf divadla Ungelt Martin Hein a Elišku Balzerovou dostal do kolen nový majitel Divadla Na Fidlovačce. V obou případech však platí „za vším hledej ženu“.
O tom, co se vlastně stalo mezi dřívějšími přáteli, Chantal Poullain a Milanem Heinem, se spekuluje už rok. Sama herečka tvrdí, že jí důvod odchodu není znám, ale v několika rozhovorech přiznala, že ji každopádně velmi zaskočil. V Ungeltu totiž hrála ve čtyřech vyprodaných představeních. Milan Hein je ukončil tím, že na jejich pokračování již nekoupil autorská práva, protože jsou drahá. „Když jsem se to dozvěděla, samozřejmě jsem měla pocit, jako by mi někdo vrazil nůž do zad,“ řekla nedávno v rozhovoru pro týdeník Téma. Přemýšlela, proč se to vlastně stalo, a nakonec dospěla k názoru, že kolem sebe má spoustu lidí, kteří ji „úplně nežerou“. A je přesvědčená, že za tím stojí zlo, závist a intriky. To, že tato herečka, stále hovořící výrazným francouzským přízvukem, má překvapivě dost nepřátel, potvrzují i některé ošklivé reakce na její odchod z Ungeltu. Jedna z nich ji například považuje za blbku, která se za léta, co u nás žije, nedokázala naučit česky.

Chantal Poullain s Reginou Rázlovou v představení Divadla Ungelt Kurtizána
Ublížily mi ženy
O další překvapení, tentokrát velmi příjemné, se postaral hereččin bývalý manžel Bolek Polívka. I když jejich manželství před mnoha lety skončilo fiaskem a rozvedli se, on se tentokrát zachoval jako velkorysý gentleman. Poté co se dozvěděl, jak Chantal v Ungeltu vypekli, velmi se rozzlobil a práva na pokračování dvou her, na nichž jí velmi záleželo, zakoupil sám. Bude v nich dále hrát v jeho divadle. Pro herečku je celá nepříjemná kauza velkým ponaučením, proto se rozhodla, že nadále bude spolupracovat pouze s muži, protože se již žen, hereček, velmi bojí: „Lidé, kteří mně v životě ublížili, jsou ženy a vím, že to hlavní zlo v Ungeltu také napáchaly ženy,“ postěžovala si v rozhovoru pro Téma.
Do divadla chodí nerada
Je zajímavé, že kvůli ženě končí svoji hereckou kariéru v populárním Divadle Na Fidlovačce i Eliška Balzerová, která v něm na různých pozicích působila téměř dvacet let. Především pomáhala s jeho vzkříšením a před několika lety ho zachraňovala znovu, tentokrát jako jeho ředitelka, když Fidlovačku opustil principál Tomáš Töpfer. Také ona o svém nečekaném odchodu, který si rozmýšlela půl roku, promluvila v týdeníku Téma. Přiznala se, že už do tohoto divadla chodí nerada. Zdůvodnila to tím, že nová umělecká šéfová se nemůže vyrovnat s jejím postavením na této scéně, s přízní diváků i s jistou autoritou, které se těší u členů souboru. Svoje pocity přirovnala k návštěvě, kterou pozvete domů k bohatě prostřenému stolu, ale hned ve dveřích vám ta návštěva uštědří ránu do vazu, řekne vám, že ten dům je její a vy tady nemáte co pohledávat.

Eliška Balzerová v komedii Komorní Fidlovačky Můj báječný rozvod
Záhadný obchod
Když loni v lednu koupil společnost s ručením omezeným Divadlo Na Fidlovačce podnikatel Jan Koťátko, Balzerová z funkce ředitelky odstoupila a přestala být rovněž společnicí. Dostala však slib, že bude mít nadále hlavní slovo při rozhodování o repertoáru. Jenže navzdory tomuto slibu jmenoval Koťáko koncem loňského roku uměleckou šéfkou režisérku Kateřinu Duškovou. Je paradoxem, že nového majitele, mecenáše, sehnala Balzerová sama, poté, co se tato scéna dostala do obtíží, když jí pražský magistrát odmítl přidělit jednoroční grant. Pozadí prodeje Fidlovačky navíc vyvolává řadu otázek. Zatímco Koťátko vlastní ve společnosti s ručením omezeným 60procentní obchodní podíl, 40 procent patří záhadné firmě Benewell, sídlící na Floridě.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na
Vložil: Adéla Hofmanová