Jak pražská kavárna ve skutečnosti maká pro Babiše. Bojuje tak urputně a hloupě a chytá se takových stébélek… Tohle si snad Agrofert platí
16.06.2017
Foto: Facebook
Popisek: Andrej Babiš s koníky v Milovicích
FOTOGALERIE No ano, je to to nešťastné Fórum 24, dříve Svobodné fórum, hlásná trouba pana Šafra, který si vzal za své odstranit šéfa ANO z českého veřejného prostoru (něco podobného dělá ve sněmovně Kalousek, toho když se zeptáte, jak je venku, řekne, že prší, za což může nepochybně Babiš). Ve stejném módu jede Fórum 24. Předvolební průzkumy napovídají, jak úspěšná je jejich mise. Kdybych byla echt bulvár, mohla bych si zaspekulovat, že je za to snad šéf Agrofertu platí, jak moc mu to ve skutečnosti prospívá.
Fórum 24 dnes (tj. 14. 6. 2017): Z 18 hlavních zpráv na homepage (hlavní stránce) ´Z domova´ se jich Babiše (samozřejmě výhradně negativně) týká přímo čtyři a nepřímo dvě (Babišovi tradiční kritici, tedy podle hesla nepřítel mého nepřítele…, Kalousek a Fiala s kritikou, no ani není třeba pokračovat). Zbytek je Zeman, opět jak jinak než velekriticky. Pražská kavárna, kterou od jisté doby píši již bez uvozovek, jak vyšitá. Jedno ví určitě - koho nechce. Babiše a Zemana. A koho že tedy vlastně chce? To už je krapátko složitější. Jednu chvíli to byl dokonce ten nešťastný Sobotka, když během vládní krize šachoval s demisí a odvolával Babiše – to mu Fórum 24 dalo dokonce hrdinný přídomek Boromir Sobotka… Nyní je to nejasné, web se soustředí na ne ANO a prezidentovi.
Muž, kterému můžete věřit?
Pavel Šafr si zjevně neuvědomuje, že jeden z hlavních českých rysů je fandit slabšímu. Že Babiš fakt není slabší? Není, ale všichni do něj kérují. Veřejnoprávní ČT počínaje a Fórem 24 konče. A to lidé nemají rádi, takovýhle soustředěný útok, navíc, jak dále uvidíme, ve většině případů je to střelba slepými… A politika je o emocích, jak již všichni víme.
A vyvolat pozitivní emoce, na to je Andrej Babiš machr. „Vezměte si, co dneska lidé chtějí. Chtějí jednoduchá vyjádření, občas bouchnutí do stolu, ale musíme tomu bouchnutí věřit. Chcete úsměv, ale také takový, kterému můžete věřit, a to tam chybí,“ tvrdí poslankyně sociálních demokratů Bohdalová (o Sobotkovi). Můžeme to ale také číst jako jednoduchou a jasnou charakteristiku veřejného obrazu Andreje Babiše.
Párek v rohlíku je předvolební kampaň? ANO
Což Fórum 24 neskutečně rozčiluje. Před pár dny vydalo článek s názvem ´I Babišův výlet s rodinou může být součást kampaně, říká odborník´. Zde píše: „Vypadá to, že se Babišova touha být všude a hlavně, být tam viděn, fotografován a točen, může stát jeho nevýhodou. Podle experta Outlého se totiž do kampaně počítá hodně věcí. „Když si vyjede soukromě s rodinou do Vlčnova na výlet, dá si tam párek v rohlíku a jede domů, tak to je soukromý výlet. Pokud je to spojeno s propagací osoby nebo strany, tak je to kampaň. Bez ohledu na to, že to proběhne v rámci víkendového výletu,“ vysvětluje odborník. A to i proto, že fotografie nebo videa umisťuje na politickém účtu Facebooku. Stejné je to například i v případě srdceryvného videa, které si nechal exministr vytvořit, když končil v úřadě. „Nenatočil to na mobil a nedal si to soukromě na web, ale pracoval na tom tým profesionálů. Ta sdělení na Facebooku jsou také často sponzorována, takže myslím, že to jednoznačně naplňuje definici kampaně, jak je uvedena v zákoně,“ je přesvědčen člen Úřadu pro dohled nad hospodařením politických stran a hnutí.“
No, tedy, takovou hloupost jsem již dlouho nečetla. V době sociálních sítí dávají všichni šikovní politici na své Facebooky a Twittery fotky a textíky, aby se přiblížili voličům, volby nevolby. Babiš to prostě dělá jen nejdéle a nejšikovněji… Jen se mrkněte. S výjimkou impotentního nešťastníka Sobotky (už je mi ho vážně líto, jak je na tu politiku nešikovný) třeba Miroslav Kalousek. Ten se právě vyfotil v Brně s koněm (důkaz ve fotogalerii). Anebo Bělobrádek se slunečnicemi. No a ulíznutý předseda ODS Fiala (kdo mu probůh tenhle účes poradil; vypadá jak Mirek Dušín ještě po deseti letech)? Ten je nudný, sedí za stolem a kritizuje… koho asi, Babiše.
Nepřetržitá (a úspěšná) volební kampaň
„Sociálním demokratům by se snižovala popularita i nezávisle na vládní krizi, protože Andrej Babiš umí prezentovat svoji politiku velmi šikovně a vede svoji volební kampaň prakticky nepřetržitě na rozdíl od politiků ČSSD, kterým to moc nejde a jejich současná předvolební aktivita je téměř nulová,“ zamyslel se pro Parlamentky politolog a bývalý poradce premiéra Lukáš Jelínek. Pravda, svatá pravda. Babiš dává v průměru dva až tři příspěvky na svůj FB denně a na tom volby nic nemění. A jeho sebeprezentace? Mohli by ji vyučovat na Vysoké škole mezinárodních a veřejných vztahů, obor politologie a politický marketing. A možná to i dělají, co já vím…
A výsledky? Podle nejnovější volební prognózy agentury Médea Research se hnutí ANO Andreje Babiše může těšit na takřka 36 procent hlasů. ČSSD by dostala jen 11,4 procenta hlasů, pokud by se volby konaly dnes. Třetí na pásce by skončila dvojkoalice lidovců se Starosty a nezávislými. Tato koalice by získala takřka 11,2 procenta hlasů. Pro vstup do Sněmovny potřebuje alespoň 10 procent, takže lidovci zřejmě v české Sněmovně stále zůstanou. ODS je v tomto průzkumu na čtvrtém místě s takřka 9,8 procenty hlasů. Pátí komunisté by od voličů získali 7,3 procenta hlasů. TOP 09 Miroslava Kalouska se prý může těšit na 6,9 procenta hlasů. Branou by do Sněmovny prošli ještě Piráti se 6,2 procenty a SPD Tomia Okamury s necelými šesti procenty…
Ne že by neměl Babiš své hříchy, a velké. Jenže trefovat se do něj takhle zoufale? To je střelba slepými, která funguje přesně opačně. Dobře to zatím dělají jen dvě strany, které mají čáku na parlament: Lidovci a STAN a Piráti. Soustřeďují se na svá témata a pirátský šéf Bartoš jen trefně okomentoval onu nedávnou vládní krizi jako ´spojení více špatných proti jednomu ještě horšímu´.
Válcuje vás život, úřady, politici? Pošlete nám svůj příběh na .
Anna Vančová
Vložil: Anička Vančová